• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Öljynsuodattimien yht.sopivuudesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Emgon sudattimia on tullu mopoihin laitettua kun saan tutun kautta halvalla, ja hyvältähän tuo filsu näytti tuon linkin perusteella..

Tilaanko ja maksan kympin postikuluja vai ajanko vartavasten hakemaan?
Jaa, minulla matkaa kunnollisiin mp-liikkeisiin on 400 km joten kaikki on tilattava joka tapauksessa. Mikäs pakko se on pelkästään öljynsuodatinta varten tilaus tehdä, itse ainakin tilaan tavaraa enemmän kerralla. Nytkin on suodatin (alkuper. Honda) ensi kesää varten valmiina kaapissa. Siltihän noita tilauksia joutuu tekemään 5-10 vuodessa, totta kai siitä postikuluja kertyy, mutta niin aina. Alkuper. suodatin maksaa minun Hondaan 10 €, tarvike 7-15 €. Eipä tulisi mieleen tuollaisessa säästellä, kun moottoripyöräilyssä muutamalla sadalla eurollakaan ei saa juuri mitään.

Enkä kyllä autossakaan mitään tarvikesuodattimia käytä, vaikka käyttämäni Toyotan suodatin ei jossain TM:n testissä paras ollutkaan. Alkuperäinen on silti aina alkuperäinen.

Tilaanko ja maksan kympin postikuluja vai ajanko vartavasten hakemaan?
Jaa, minulla matkaa kunnollisiin mp-liikkeisiin on 400 km joten kaikki on tilattava joka tapauksessa. Mikäs pakko se on pelkästään öljynsuodatinta varten tilaus tehdä, itse ainakin tilaan tavaraa enemmän kerralla.
No mitä tavaraa se sitten pitäisi tilata, jos ei ole tarvetta? Paikkakunnalta löytyy kyllä ihan hyviä liikkeitä, mutta ei Trumpan alkuperäisosia valitettavasti. Kävisihän siihen toki Hondan alkuperäisputsari, mutta sillä kone räjähtää yhtä todennäköisesti kuin Mazdankin suodattimella. Sehän ei ole se alkuperäinen, vaikka täsmälleen sama Toyo Roki onkin.

Tuota samaa virttä, että moottoripyöräily on kallista muutenkin ja sen takia voi hyvillä mielin maksaa kaikesta ylihintaa ei enää jaksaisi kuunnella.

"EHKÄ" se ei vielä riitä, jos kierre ja tiivistepinta
sopivat yhteen? Vrt. auton ja mopottimen kierros-
luvut...
Ööh, nyt ei ihan tajunnut... Miten moottorin kierrosluku liittyy öljynsuodattimeen..?
nixweiss.gif

Ei se filsu niitä moottorin kierroksia tiedä...

Ööh, nyt ei ihan tajunnut...
Minusta tuo oli helposti tajuttavissa, erilainen öljynkierto ja muutenkin erilainen luonne auton ja mp:n moottoreissa.

Tuo suodattimia purkanut heebokaan ei ollut varma asiasta, mutta varmuuden vuoksi suositteli mp:n omia. Itselle aivan sama, kun hintaerokin on tosiaan vain muutaman euron.

Tälläinen lainaus löytyi toisesta threadistä ja se yllätyshän tässä on kirjoittaja... Verrattuna tähän threadiin. Vai oliko tämä sarkasmia, silloin olisi ollut hymiö paikallaan.  
nixweiss.gif

Moottoripyörä käy kuumempana ja kiertää enemmän. Lisäksi siinä on märkäkytkin. Sen takia auton öljynsuodatin ei käy. Pyörä myös kulkee kovempaa ja auton putsari ei siinä vauhdissa ehdi kunnolla suodattaa ja kone leikkaa kiinni. ( Triumphiin käy Mazdan putsari ).
Thread

edit: Asiasta toiseen, kysynpä täällä B12:lta kun tuo toinen thread taisi olla lukittukin, että olitko tyytyväinen siihen TB Superbike 15W-50:een? Itse laitoin samat sisään ennen talvisäilytystä.

Muistan, ku vuosia sitten käytiin kaverin kans hakee suodattimet Allrightistä, mulla tonnicebari ja kaverilla wildstar.. Sama suodatin tuotekoodia myöten, mutta kaverille 5 markkaa kalliimpi ku se tuli jamahaan..
tounge.gif
(eri merkeille omat hinnastot)

Back