• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Öljymerkin vaihtelu. Haittaako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zip
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Omassa gixerissä edellinen omistaja oli käyttänyt aina samaa castrolin öljyä, antoi purkin mukaan että älä laita ku tuota, on kuulemma parasta. Öljynvaihdon yhteydessä päätin kuitenki vaihtaa merkkiä(lukenut huonoa tuosta castrollin öljystä ), viskositeetti pysyi samana, Belray:tä suositteli paikallinen suzuki-huolto. Ja kylläpä oli eroa, castrollilla kun laittoi vaihteen silmään kuului kunnon kolahdus ja tuntui kuin joku olis potkassu takarenkaaseen ja koko pyörä hyppäs ! Belrayllä kuuluu nätti napsahdus ja pienen pieni nytkäsy, muutkin vaihteet menevät paljon kevyemmin sisään( belrayllä takana nyt 5400km ja edelleen pelaa hienosti). Ja molemmissa sama viskositeetti ja täyssynteettisiä, että jotain eroa on...

lähinnä kommentoin tuohon kommenttiin jossa viitattiin kytkimen tottumiseen? tyhmempi kun ymmärtää tuon niin, että kun tietyn merkkisellä öljyllä on ajanut niin toinen merkki ei sille enää käykkään, koska tottumus  
tounge.gif

mainittakoon nyt vielä että autoon olen kaatanut aina (8v ollut mulla)sitä mitä sattuu käteen osumaan kunhan viskositeetti on sinne päin, eli olen kaatanut eri valmistaja mineraaleja/synteettisiä sekaisin. nyt tosin pitäisi vaihtaa siihenkin öljyt kun vajaa 40tkm on edellisestä vaihdosta.
Ne massalevythän imee itseensä öljyä. Kytkinlevyjen vaihdon yhteydessäkin suositellaan uittamaan massalevyjä vuorokauden verran puhtaassa öljyssä ennen asennusta etteivät pala heti ensimmäisellä käyttökerralla. Selittäisikö tuo?

lähinnä kommentoin tuohon kommenttiin jossa viitattiin kytkimen tottumiseen? tyhmempi kun ymmärtää tuon niin, että kun tietyn merkkisellä öljyllä on ajanut niin toinen merkki ei sille enää käykkään, koska tottumus  
tounge.gif

mainittakoon nyt vielä että autoon olen kaatanut aina (8v ollut mulla)sitä mitä sattuu käteen osumaan kunhan viskositeetti on sinne päin, eli olen kaatanut eri valmistaja mineraaleja/synteettisiä sekaisin. nyt tosin pitäisi vaihtaa siihenkin öljyt kun vajaa 40tkm on edellisestä vaihdosta.
Ne massalevythän imee itseensä öljyä. Kytkinlevyjen vaihdon yhteydessäkin suositellaan uittamaan massalevyjä vuorokauden verran puhtaassa öljyssä ennen asennusta etteivät pala heti ensimmäisellä käyttökerralla. Selittäisikö tuo?
Mahdollisesti?

Eli jatkona: kun massalevyt ovat tietynmerkkisen öljyn lisäaineet imeneet itseensä alkavat ne toisella öljyllä luistamaan. Mutta kuten sanoin, kokemusta ei ole kun olen pitäytynyt samassa öljyssä koko ajan. Kytkimen luistamisesta kyllä on kokemusta, onkohan tuo nyt 4. pakka menossa mun pyörässä...

Back