• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Olitko se sinä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja b_tommi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olitkos se sinä, joka tulit alavudelta virroille päin Reilua 200:taa vastaan viime pe. (en ole varma, mut olisko ollut harmaa R1:nen)
muutaman minuutin päästä tuli maija vilkut päällä, hetki eteenpäin ja maija tuli takas päin vilkut vilkkuen. käännyitkö sivutielle?? miten kävi, pääsitkö karkuun??

Tais tulla .org-morjenstus tuossa kirkkonummen keskustan liikenneympyrässä kun olin kauppareissulla. Ei pystyny moikkaamaan takasin kun oli käsi varattu kytkimen kanssa.  
tounge.gif

Oliko joku täältä vai näinkö väärin?
Auttais kyllä kun vielä vihjaisit pyörän tuntomerkit ja että milloinka näin pääsi käymään
smile_org.gif

Eilen liikuin itse sielläpäin ja morottelin minkä kerkisin :P

Tais tulla .org-morjenstus tuossa kirkkonummen keskustan liikenneympyrässä kun olin kauppareissulla. Ei pystyny moikkaamaan takasin kun oli käsi varattu kytkimen kanssa.  
tounge.gif

Auttais kyllä kun vielä vihjaisit pyörän tuntomerkit ja että milloinka näin pääsi käymään
smile_org.gif

Oho, vähän epämääräiset havainnot kyllä....
tounge.gif

Mutta tämä oli tänään sunnuntaina joskus...klo 13 maissa ehkä?
Pyörää en kerennyt vilkaisemaan mikä oli.

Jopsa se ollikin polliitsi ite
omg.gif
, niillä on juuri nuita vihreen hjarmaita rytkösiin, joissah pannulappulaukku tankhissa ja takapershläpän päällä, vauthi sophisi kyllä rytkösen 4 vaihtheelle oivasthi!!! Niin punahmusta Dainese punasella selkälogholla ja mustat Dainesen kummibyysät, Arai päässäh, häh?
wink.gif
Juu ja noi moikkaavat takas kyllä!

Kuka kumma kikkaili mustalla Ninjalla 4- tiellä, tänään eli sunnuntaina tossa iltapäivällä.. kiskottiin kuselle haisevaa lasikuitukoppia punasella voortilla ja kun huomasit mun ihailevan tuijotuksen kytkit eturenkaan ilmaan
thumbs-up.gif

soosoo ei sillee saa tehä...

tounge.gif

smile_org.gif

ai liikut vai? no höh, oispa ollut hauska törmätä
biggrin.gif

..joka tulit vastaan Mikkelintiellä sunnuntaina n. 18.20. Ajelit(te) Mikkelin suuntaan. Pleksin takaa nousi käsi v-merkiksi eli Winston Churchillin käyttämä victory-merkki.

Eilen kehä 2:lla tulit musta/valkoisella SuperDukella vastaan ja nostit jo kaukaa lapasen kunnolla pystyyn.
thumbs-up.gif

Iltapäivällä Laitila/Hinnerjoki/Lappi-reitillä bongattu tolkuton määrä pyöriä. Yllättäen kenelläkään ei lapanen heilahtanut,kun oltiin emännän kanssa mönkijöitä juoksuttamassa. Pyörällä ajellaan vasta sitten kun on renkaisiin kasvanut lisää kulutuspintaa.
biggrin.gif

Samanmoinen tapaus kävi itselläkin Pirkkalasta tullessa.. autoa ohittaessa joku tanopää shortseissa ja t-paidassa ohitti minut vielä vasemmalta..siis olin jo ohituskaistalla auton vieressä..ei tullut mieleenkään,että joku v-pää tekisi moisen tempauksen..onneksi ei tiellä ollut vaurioita,ettei tarvinnut korjata ajolinjaa muuten olisi rytissyt lahjakkaasti.sen verran oli ohittajalla vauhtia... onneksi ohituksen jälkeen kääntyikin jo heti seuraavalle rampille n.50m  
biggrin.gif
saatoin olla jopa minä, paitsi että mulla oli farkut, hihaton ja käännyin vasta useemman kilometrin päästä...
biggrin.gif

nii ja kyseinen "ohittava" auto tulppas liikenteen niin tehokkaasti ja pitkän matkaa että oikeanpuoleinen kaista muuttu ohituskaistaks...
033102ass_1_prv.gif

sanoi:
Tajuatkohan edes, että olisit ollut täysin syyllinen kolariin? En minä ainakaan katsele, että onkohan sieltä takaa tulossa samaa kaistaa joku toinen motoristi joka haluaakin ohittaa samaa kaistaa. Enkä kyllä ohitakkaan ketään samaa kaistaa jollei edellä ajava ole näyttänyt, että mene vaan ohi. Välillä risteysalueilla on sellaisia öljyläikkiä, hiekkaa tai jotain muuta mitä tulee pujoteltua ja siihen on ihan täysi oikeus koko kaistan leveydeltä.
En tajua kyllä täysin, sillä ainakin itselleni opetettiin autokoulussa, että "kaistoja on yhtä monta, kuin ajoneuvoja mahtuu rinnakkain", ja että sivuttaisliikkumisessa on näytettävä suuntamerkkiä, ja että oikealle käännyttäessä on ryhmityttävä kaistan oikeaan reunaan. Ja jos tilanteessa ei olisi ollut kaistaviivoja, olisi syyllinen mielestäni jo suurella varmuudella ollut toinen motoristi. Mutta myönnetään, että oli tuo omalta osaltani hieman epäsovinnaista. Mutta jos kerran meinaa mennä mutkaan kaistan vasemmasta reunasta, niin ryhmittyisi sinne sitten. Vai mitä varten sinne oikeaan reunaan ryhmityttiinkään?
Jos olisit kuunnellut tarkkaan tai sisäistänyt kuulemasi, niin väite: "kaistoja on yhtäpaljon kuin ajaneuvoja mahtuu rinnakkain" toteutuu silloin, kun kaistamerkintöjä ei ole. Myös minulle opetettiin näin ja se onkin oiva nyrkkisääntö kaupungeissa, jossa merkit ovat kuluneet tai eivät esim. lumipeitteen takia näy. Kyllähän vehkeitä isoilla teillä rinnatusten mahtuu, mutta täytyy olla saatanan typerä jos kuvittelee sen kaistoja lisäävän, jos kaistamerkinnät ovat täysin jokaisen nähtävissä! Minua kehoitettiin myös aina seuraamaan "taivaanmerkkejä" Ainakin kaupungeissa kaistojen salat ratkeavat sieltä.

Kanssa-motoristi onnistui säikäyttään eilis-iltana. Pojotin 88-tietä väliä Vihanti-Raahe kun suoralla singahti ohi kyykkypyörä hyvin ripeään tahtiin. Nopeasti häipyi horisonttiin pölyn jäädessä leijailemaan. Oletettavasti sama kaveri tuli vielä vastaan muuan kilometri edettyäni samaan rivakkaan tahtiin.

Hyvän kuuloset soundit oli pyörässä, ihmeen matala pörinä, sen puoli sekuntia kun sitä kuuli
biggrin.gif

Tänään n. klo 1800 tuli Kirkkonummella, kohti Upinniemeä menossa oleva moottoripyöräilijä vastaan kera org-morotuksen
smile_org.gif

Pyörän merkkiä en ennättännä huomata mutta ajovarustus oli sangen kesäinen
biggrin.gif
Tulee tos ajeltuu ja moroteltuu kys. tyylillä. Vaikee sanoa tosin olinko juuri minä. Viisykkösellä kulkee niin paljo porukkaa.
biggrin.gif
En ollu minäkää! Mut mentii seiskan jälkee kyl tuota kautta porkkalaa! Ja eiks täs tarkoteta kummiski upparintietä eikä viisyköstä!  
lookaround_orig.gif
Tarkoitin upparintietä tosiaankin enkä viisykköstä
smile_org.gif

Back