• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Olisitko asiakkaani: Suomalainen Mp-vuokrauspalvelu Costa del Sol / Andalucia ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mchuurre

Vanhempi Jutaaja
Muutamia kertoja tuolla mp:n vuokranneena tiedän ettei kovin montaa vuokraamoa tuolla etelä Espanian alueella ole ja jos tietystä merkistä puhutaan, esim jos haluaa vaikka Gessua alle niin silloin niitä mestoja on vain 2. No, jos Luoja suo ja kuntoa riittää, pääsen ensi vuonna eläkepäiviä viettämään ja aina silloin tällöin on ollut vaimoni kanssa puhetta että ihan hyvin voisi täältä suomesta lähteä tuonne aurinkoon, pysyvästi.

On kieltämättä käynyt mielessä että jos tuonne perustaisi oman, TAATUSTI suomalaisen Mp-vuokraamon. Asevelihinnat tietysti. Kunnolliset nettisivut, valmiit reittiehdotukset, pyörän toimitus lentokentälle tai hotelliin, ajovarusteita sop.mukaan, vapaat kilometrit, vaijerilukko, vakuutus ja tietysti pientä "Luxusta" mukaan: Juomavesipullot & kartat lähialueen parhaimmista pätkistä, paikkapullot + ketjurasvat, Andalucian tarraa, buffi, yms matkamuistoa jne perälaukkuun! Tarvittaessa oppaaksi mukaan lähiseuduille ja vuoristoon....

Mitäs luulette, olisiko kysyntää ? Mitä itse arvostaisit pyörävuokraamon toiminnasta. Pitäisikö olla uusimmat pärrät vaiko huolletut mutta toimintavarmat ja hyvin varustellut, (tuning osaa + laukut, navit). Onko kielitaito ongelma vaiko vain se hinta ratkaisisi?

Alkuun esim 2 x GS650:t joilla off-season aikoina pääsee ajelemaan itse ja tietysti huoltaa ne. Vai pitäisikö olla rantateille Electra Glidet, hinta ei varmaan kyllä pysyisi hanskassa....

Entä missä päin vuokraamon tulisi olla? Lentokentät sen varmasti tietysti sanelee mutta mikä?:
1. Sevilla, 2. Málaga, 3. Gibraltar, 4. Faro (Portugal), 5. Jerez, (Gádiz), 6. Granada , 7. Joku muu..mikä?

http://maps.google.fi/maps?q=jerez+aeropurto&hl=fi&ll=36.844461,-5.004272&spn=2.716613,5.806274&sll=37.176487,-3.597929&sspn=0.169055,0.362892&vpsrc=6&t=m&z=8]Andalucia

Viimeksi muokattu:
Itse en olisi varmaankaan asiakkaasi seuraavina vuosina, mutta kannattaisiko laajentaa asiakaskuntaa vaikkapa britannian puolelle tai saksaan kielitaidon mukaan?
Uskoisin, että noissa maissa löytyisi paljon (maksukykyisiä) motoristeja laadukkaalle palvelulle.
Suomalaisuus voisi olla sopivan eksoottista...
Kutsut mp-lehtien toimittajille paikalliselle safarille ja sitä eteenpäin...
Itse miettisin vielä jotain ylivoimaista/erikoista palvelua jota muilla ei olisi, vaikka se varsinainen leipä tulisikin perustoiminnasta. Differointia siis. Ihmiset haluavat ostaa tarinoita ja elämyksiä samalla.
:orgmp:

Heti ehdotus: Malaga.
Esim. Fuengirola olisi sopiva. Tuttuja siellä, auton vuokrannut ja "tutun" autolla ajellut Andalucian alueella muutamia kertoja. Mahtavat on mopobaanat,melkein tippa tulee silmäkulmaan. (Vertaan Suomeen). Mm ei ole routavaurioita. Ehkä asfaltti "hiukan liukkaampaa",varsinkin sateella. No sadetta harvoin. Tammi-helmikuussa voi vähän ropsauttaa,mutta ilman lämpötila päivällä tosi mukava noin +18-23.C. Tarkoitan,että voi pitää kunnon mp-asua päällä. (Rodoksella kesällä ajellut mp:llä farkkuasusteissa kuumuutta +30-42.C).

Ei muutaku onnea ja menestystä ko hankkeelle!

Viimeksi muokattu:
Kuulostaa kuolleelta idealta, mutta eihän sitä koskaan tiedä..

-1/1000 turistista haluaa vuokrata moottoripyörän, suomalaiset ovat vielä arempia vuokraamaan ulkomailla muita kulkuneuvoja auton tai scootterin.
-Homma loppuu alkuun kun nigerian pojat vuokraavat pyörät, mutteivat palauta niitä...
-2 pyörällä ei liiketoimminnasta aiheituvia kuluja juuri peitellä...

Minulla on hieman samansuuntaisia ajatuksia.Ei toki liikeideasta,vaan eläkepäivistä esim Malagan seudulla.
Todennäköisesti suomalaiset ovat liian pieni ryhmä asiakaskunnaksi,etenkin kuin lomat ovat
samanaikaisesti.Tulee pitkiä "luppoaikoja" ja taas sesonki vaatisi pyöriä enemmän kuin kaksi.
Äkkirikastumiseen en usko,mutta varmaan noin eläkkeen lisukkeena ja harrastuksena ihan ok.

aina silloin tällöin on ollut vaimoni kanssa puhetta että ihan hyvin voisi täältä suomesta lähteä tuonne aurinkoon, pysyvästi.

On kieltämättä käynyt mielessä että jos tuonne perustaisi oman, TAATUSTI suomalaisen Mp-vuokraamon. Tarvittaessa oppaaksi mukaan lähiseuduille ja vuoristoon....

Mitäs luulette, olisiko kysyntää ?

Laita sitten avoimet työpaikat esille kanssa .
Olen noita vuokrahuoneistoja eteläepsanjasta katsellut sillä silmällä koska maasta muutto on ollut meilläkin
puheenaiheena useasti.
Voisin tulla halvalla putsaamaan ketjuja ja visiireitä .
Saisi samoilla kumeilla ajella ympäri vuoden ja saisi olla 20W/50 jatkuvasti koneessa
Noo itikkaa tulisi visiiriin tietysti enempi :)

maRk1 sanoi:
Kuulostaa kuolleelta idealta, mutta eihän sitä koskaan tiedä..

-2 pyörällä ei liiketoimminnasta aiheituvia kuluja juuri peitellä...

Ai mitä kuluja ? :

-office kotona
-sihteeri (itse)
-salesman (itse)
-mechanic (itse)
-airport delevery (itse)...jne

Vastaus veli Ma Rk1:lle

Olen ekasta kerrasta alkaen vuokrannut mp:n Rodoksella. Noin 15-20 kertaa käynyt. Mp,skootterivuokraamoja löytyy runsaasti. Muualtakin kuin kaupungista,esim Falirakista,ym.
Nimenomaan Rodoksella vuokraus on ok. Avartaa/monipuolistaa hiukan lomanviettoa.
Upeita rantoja missä voi pyllyä kastaa,nauttia yksi Mythos (Olutmerkki) rantabaarissa,ym. Paikalliset sanovat:yksi promille,ei ongelmia. En aivan kannata sanontaa varsinkaan mp-kuskille.
Meni vähän ohi asian aloituksen,mutta liittyy siihen?

Viimeksi muokattu:
Oula sanoi:
Laita sitten avoimet työpaikat esille kanssa .
Olen noita vuokrahuoneistoja eteläepsanjasta katsellut sillä silmällä koska maasta muutto on ollut meilläkin
puheenaiheena useasti.
Voisin tulla halvalla putsaamaan ketjuja ja visiireitä .

No Búeno Oula ! Sulta mää en edes vaadi sun CV:tä.....:D

mchuurre sanoi:
Ai mitä kuluja ? :

-office kotona
-sihteeri (itse)
-salesman (itse)
-mechanic (itse)
-airport delevery (itse)...jne

Alkuun vakuutukset, verot, palkat, mainokset, parit tusinat varusteita, kypäriä, takarenkaita....

Old motomanille, kyllä minäkin olen vuokrannut moottoripyörän lähes joka reissulla oli kyse sitten bangkokista tai rodoksesta mutta välttämättä ne 249 muuta samalla koneellta tulleista eivät vuokranneet ainakaan bangkokissa :p

Ei muuta kuin pystyyn vain. Itellä samanlainen haave Tsekin suuntaan, harrastus/eläkeläispohjalta, jos siihen asti elän.

Ja varmasti käytän, jos sielläpäin lomailen.

Jos ei tarvi pyöriä ym. velaksi hankkia, niin ei ne siitä korkealta putoa, vaikka ei aina olisikaan mopot ajossa. Saahan ne kamat myytyä, jos alkaa kyllästyttämään. Rikastumaan ei pääse, sen laskee jokainen nopeasti.

maRk1 sanoi:
Alkuun vakuutukset, verot, palkat, mainokset, parit tusinat varusteita, kypäriä, takarenkaita....

Old motomanille, kyllä minäkin olen vuokrannut moottoripyörän lähes joka reissulla oli kyse sitten bangkokista tai rodoksesta mutta välttämättä ne 249 muuta samalla koneellta tulleista eivät vuokranneet ainakaan bangkokissa :p

Ei väitellä,mutta en vuokraisi mitään kulkuneuvoa Thaimaassa . Vasemmanpuoleinen liikenne,ym ruuhkaa,kaaosta ainakin kaupungissa.

Enduromestari Kari Tiainen pyörittää tiettävästi Fuengirolan seudulla enskasafariyritystä, oli jo hilkulla etten viime syksynä ajanut Gessuani Karin talleille talvehtimaan, siellä olisi ollut kätevää pyörähtää ajamassa omalla pelillä talvella. Eli kannattaisi miettiä vuokraamisen lisäksi myös talvisäilytysmahdollisuutta systeemillä että asiakas ajaa pyörän syksyllä etelään, pyörä ja ajokamat jää säilöön ja tavella voi pyrähtää kurvailemaan omalla pyörällä, jopa useamman kerran, joka on pesty ja akku latingissa. Keväällä voi tehdä sitten toisen nautiskelumatkan kun hakee pyörän ajamalla suomeen. Tuusulassa on huhujen mukaan yritys, joka rahtaa rekalla pyörän Espanjaan, hinnoista en tosin tiedä

Ei nuo Helsingin ja Malagan väliset lennot älyttömän kalliita ole kun vähän kyttäilee...

Meitä motoristeja kiinnostaa ilmasto Fuengirolassa. Henkilö,joka viettää siellä kesälomaa tälläkin hetkellä (ei viettänyt Suomessa viime kesänä) ei ole motoristi, soittelee kertoo aktuelleja lämpötiloja sieltä lähes päivittäin minulle. Joulukuun 20 pvä:stä alkaen vaihdelleet +20-27.C. Siis päivälämpötilat. Tosi mahtavaa mopokeliä!:D Tosin paikalliset ovat kertoneet,että näin "suotuisia" kelejä ei aina ole tähän aikaan?
Ai nin tulen mahdollisesti asiakkaaksi,kiinnostaa........

Viimeksi muokattu:
Old motoman sanoi:
Ei väitellä,mutta en vuokraisi mitään kulkuneuvoa Thaimaassa . Vasemmanpuoleinen liikenne,ym ruuhkaa,kaaosta ainakin kaupungissa.

No ei väitellä :D koska joskus vähän samaa pelkäsin.. Vaan ei vasemmanpuoleinen liikenne mitenkään vaikea ollut omaksua. Toki Thaimaan kaupungit ovat aika kaaosta, mutta ainakin Pohjois-Thaimaan suurimman kaupungin, eli Chiang Main liikenteestä selvitettiin kunnialla. Ja kun maaseudulle päästiin, niin ei vasemmanpuoleisesta liikenteestä mitään ongelmaa ollut, eikä tullut. Mutta pyörät oli suoraan sanoen täysin paskoja :hanuria:

Ilman muuta olisin. Puolikielitaidottamalla, kuten minä, on välillä vaikeuksia ymmärtää kunnolla esim. vuokravehkeiden lontoon kielisiä vakuutusehtoja. Suomenkieliset sopimukset ja palvelu alentavat pyörän vuokrauksen kynnystä. Lisäksi mahdollisissa ongelmatilanteissa asiointi helpottuu.

Malagan ympäristö on noista vaihtoehdoista paras. Eniten suomalaisia, todennäköisesti eniten lämpimiä ajopäiviä vuodessa, halvat lennot, jne. Negatiivisena puolena mopoiluun liiankin kuumat heinä- ja elokuu.

Navilla ja laukuilla varustettu pikku gessu on varmaan hyvä kompromissipyörä alueen tiestölle.

Ja luikasajokurssit siirtyvät Sierra Nevadalle? :grin: :thumbsup:

Suomalaisten matkailu:
http://www.stat.fi/til/smat/tau.html

Viimeksi muokattu:
Back