Laittelin akkuveet ja biltemasta hain laturin ...katotaan elpyykö akku...ihme että ylipäätään on toiminu..Huuh huuh
Siinä akun päällä oli numerosarja 11 06 09 oli painettu stanssaamalla...eikait tuo mikään viimeinen käyttöpäivä ehkä ollut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, tuskin kennot ovat montaa päivää ilman nestettä olleet.Jos akku ei ole ehtinyt saada kipeätä niin eiköhän tuo laturi jeesaa. Kai hommasit sellasen ylläpitävän mallin mitä voit roikottaa koko seisonnan ajan kiinni ?
Joo - ei varmaan. Akkuneste vaan pitkästyi seisontaan ja päätti lähteä omille teilleen.Joo, tuskin kennot ovat montaa päivää ilman nestettä olleet.Jos akku ei ole ehtinyt saada kipeätä niin eiköhän tuo laturi jeesaa. Kai hommasit sellasen ylläpitävän mallin mitä voit roikottaa koko seisonnan ajan kiinni ?![]()
Mulla on kyrvähtänyt 4 vuodessa kaksi Exiden (BMW:n originaali) akkua. Viimeinen vaihdettiin takuuna uuteen Yuasa'an kaksi viikkoa sitten. Hyvin pyörii! Eli sen olen oppinut, että Exide'ä en ihan heti osta (ainakaan isoon twiniin). Porkkanasorvia pyörittää mikä Hellesens hyvänsä.Exide on halvempi ja pitkäikäinen, itsellä viides vuosi menossa. Ei ole vielä merkkejä kyrvähtämisestä.
Minä taas olen oppinut, että ostan seuraavaksi takuuvarmasti Exiden.Eli sen olen oppinut, että Exide'ä en ihan heti osta
Mulla kanssa kotilossa ollut samaa ongelmaa noiden Exiden akkujen kanssa, eli eivät ole enään sitä laatua, mittä ovat joskus aikoinaan olleet. Saman asian ajaa jopa noi halvat epämääräiset merkit, sillä erotuksella että eivät ole aivan yhtä kalliita.Mulla on kyrvähtänyt 4 vuodessa kaksi Exiden (BMW:n originaali) akkua. Viimeinen vaihdettiin takuuna uuteen Yuasa'an kaksi viikkoa sitten. Hyvin pyörii! Eli sen olen oppinut, että Exide'ä en ihan heti osta (ainakaan isoon twiniin). Porkkanasorvia pyörittää mikä Hellesens hyvänsä.Exide on halvempi ja pitkäikäinen, itsellä viides vuosi menossa. Ei ole vielä merkkejä kyrvähtämisestä.
Joo ..latailin akkua n. vuorokauden verran ja katsotaan nyt miten akku jatkossa pelittää....Hyvin lähti kone käymään latauksen jälkeenJos vakavasti puhutaan, viimeisillään olevan akun tunnusmerkki on, että sinne saa jatkuvasti lisätä nestettä.
Lopuksi käy usein niin, että akku on näennäisesti täynnä, pyörittää starttia hyvin, mutta virta ei riitä enää sytytykseen.
Jos et halua lykkiä käyntiin, suosittelen hankkimaan heti keväällä uuden akun. Eikä tarvi olla Yuasa. Exide on halvempi ja pitkäikäinen, itsellä viides vuosi menossa. Ei ole vielä merkkejä kyrvähtämisestä.
Voi, olla että aikoinaan Exidet olivat parempia. Vielä ainakin on autossa pelannut tuollainen ikivanha, 6 vuotias akku.Mulla kanssa kotilossa ollut samaa ongelmaa noiden Exiden akkujen kanssa, eli eivät ole enään sitä laatua, mittä ovat joskus aikoinaan olleet. Saman asian ajaa jopa noi halvat epämääräiset merkit, sillä erotuksella että eivät ole aivan yhtä kalliita.
Joskus tulevat tiensä päähän "kertalaakista" joskus taas hiipuvat pikkuhiljaa.Joo ..latailin akkua n. vuorokauden verran ja katsotaan nyt miten akku jatkossa pelittää....Hyvin lähti kone käymään latauksen jälkeen....akun ikävuosista ei ole mitään tietoa mutta ilmeisesti tullut tiensä päähän..keväällä näkee![]()
![]()
Mutta voihan se toki olla laturin säädinkin joka puskee liikaa voimaa akulle ja akku kiehuu tyhjäksi...pitääpä mitata mitä laturi puskee.
Eikös akuissa yleensä ole valmistus vuosi merkitty johonkin? tästä akusta en löytänyt muuta ku aiemmin kertomani numero sarjan joka mulle ei sano mittään![]()
Ei oikein pelitä kaikissa pyörissä tuo^.Hommaa geeliakku, ei tarvi tarkastella vesipintoja.
Just sama mulla...sytkä vaatii varmaan oman jännitteensä ennen ku kipinä paukahtaa..heh ..jos akussa on just startin pyörittemiseen virtaaniin se ei sytykyselle riitä tarvittavaa kipinääEi oikein pelitä kaikissa pyörissä tuo^.Hommaa geeliakku, ei tarvi tarkastella vesipintoja.
Itselläni taitaa olla samaa vaivaa, vaikka pyörä onkin ajossa - kuuteen päivään en käynnistänyt, sen jälkeen jaksoi pyöritää vaikka kuinka, mutta ei startannut. Katselin tulpat ja kaikki, mutta lopulta akun parin tunni lataus auttoi.
Itse luulisin, että syynä oli elektroninen bensapumppu, joka taitaa vaatia aika korkean jännitteen.Just sama mulla...sytkä vaatii varmaan oman jännitteensä ennen ku kipinä paukahtaa..heh ..jos akussa on just startin pyörittemiseen virtaaniin se ei sytykyselle riitä tarvittavaa kipinääEi oikein pelitä kaikissa pyörissä tuo^.Hommaa geeliakku, ei tarvi tarkastella vesipintoja.
Itselläni taitaa olla samaa vaivaa, vaikka pyörä onkin ajossa - kuuteen päivään en käynnistänyt, sen jälkeen jaksoi pyöritää vaikka kuinka, mutta ei startannut. Katselin tulpat ja kaikki, mutta lopulta akun parin tunni lataus auttoi.
menipä pyörittelyksi...ymmärtää ken haluaa..![]()
Eikös noita korkeapainepumppuja käytetä lähinnä dieseleissä?korkeapainepumppu, jota ruiskupyörissä käytetään.