• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Olipa taas motoristivihaa liikkeellä kuopiossa!

Henkilökohtaisesti en ole törmännyt 22 vuoteen minkäänlaiseen motoristivihaksi tunnistettavaan tilanteeseen. Liikenteessä on sattunut välillä joitakin tilanteita, joista joku olisi vetänyt herneen syvälle nenään ja kertonut taas yhden kauhutarinan siitä kuinka taas moottoripyöräilijää on sorrettu. Omalle kohdalle sattuneet tilanteet eivät ole johtuneet juuri siitä että olen ollut liikkeellä pyörällä eikä kukaan ole tahallaan minua ahdistanut.
En väitä ettei muille sattuisi ja olisi sattunut. Pikkuasioihin ei kannata tuhlata energiaa ja liikenteeseen kuuluu normaalina asiana kaikenlaiset töppäilyt niin kauan kuin liikeellä on useampi kuin yksi ajoneuvo. Jokainen on velvollinen välttämään vahinkojen synnyn riippumatta siitä onko teko- vai saamapuolella.
Se joka ei ole aiheuttanut jollekin toiselle sydämentykytystä liikenneläyttäytymisellään heittäköön ensimmäisen kiven...

Eikö piikillä saa ohittaa yli tonnista pyörää?
smile_org.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
No ei TIETENKÄÄN
wink.gif
! Ei niillä saa ohittaa mitään piikkiä isompaa
biggrin.gif
.
kyllä joutui nöyrtymään kö joku kloppi laskee oikeeltä ohi keskustassa. ehtii kääntään ninjan kahvan eteen vierii seuraavasta risteyksestä "mondeo fooni kourassa eteen" hip laittaa jalan jarrulle ja nieleskelee
shaun.gif
.... mopo menee ja sedät tutkaa minua seuraavan 10 minuttia.
thumbs-up.gif
bawling.gif

En ole ollut moottoripyöräilijä sen kauempaa kuin 14 vuotta, mutta silloin autoilijat ihailivat motoristien käytöstä liikenteessä. Ajatelkaapas sitä!
Motoristeja oli vähän, ja moottoripyöräkerhot pitivät huolen siitä, että asenteet olivat kohdallaan. Motoristit olivat teiden ritareita.
Toisin on tänä päivänä.
Hieman historiaa: 70-luvun alussa motoristien meno oli melko hurjaa: tehtiin tasan tarkkaan just' mitä haluttiin eikä millään ollut mitään väliä, motoristejä kuoli liikenteessä todella paljon. Motoristi liikenteessä oli "saatanan pärinäpoika". Sitten valtiovalta puuttui tilanteeseen ja lätkäisi moottoripyörille myös tappoverona tunnetun 140 % moottoripyöräveron. Tästä aiheutui se, että moottoripyöräkauppa tyrehtyi täysin. Tällöin moottorikerhot aloittivat ryhtiliikkeen ja saivat kovalla työllä veron alenemaan ja kunnioituksen takaisin. 70-luvun lopussa moottoripyöriä oli liikenteessä todella vähän, esimerkiksi melkein 20000 asukkaan Siilinjärvellä pyörien määrän pystyi laskemaan yhden käden sormilla. 80-luvulle tultaessa tilanne elpyi ja moottoripyörien määrä lisääntyi tasaisesti ja kuten Hukka sanoi motoristejä kunnioitettiin. Nyt tilanne on karkaamassa (tai on jo karannut) taas käsistä eli pieni vähemmistö motoristeistä on saanut kunnioituksen häviämään ja motoristikuolemat lisääntyvät suhteellisestikin laskien tasaiseen tahtiin. Vielä historia ei ole toistanut itseään niin paljon, että valtiovalta olisi puuttunut sanottavimmin tilanteeseen. Lylyn ehdotus eturekisterikilvestä on kyllä vakava varoitus siihen suuntaan. Nyt tarvittaisiin taas motoristien yhteistä ryhtiliikettä, johon osallistuisi kaikki motoristit, että saataisiin estettyä historian itsensä toistaminen jo etukäteen. "jokainen vastaa itse omista tekemisistään" -ajatusmalli ei auta vaan tarvitaan joukkovoimaa eli miedän pitää itse näyttää, että ansaitsemme kunnioituksen.

Nestehukka ja KawaGt puhuu täyttä asiaa. Uskokaahan vaan nuoremmat!
cool.gif

Motoristivastaisuus on lisääntynyt viime vuosina samaa vauhtia moottoripyörien lukumäärän kanssa, ja itseämme saadaan peiliin katsoa.
Autoilijan aggressiivisuus on vaan niin pirun vaaralista, vaikka milainen kukkakeppi ja räkänokka siellä ratin takana lymyilisi.

Jokainen päivä tulee useita tilanteita jossa voimme valita: ärsytämmekö autoilijaa  
033102ass_1_prv.gif

vai otammeko käyttäytymispointsit himaan  
inlove.gif

..joskus se on vaikeaa, tiedän.

Tuli itse syyllistyttyä tuohon motoristien yleisen vihan lietsomiseen tuossa päivänä yhtenä. Oli vaan ensimmäinen reaktio näyttää keskisormea parille vastaan tulevalle autolle, kun heidän kaistallaan oli tietyö ja tulin vastaan niin kaksi autoa lähti vaan kylmän ynseesti vastaan tulevien kaistaa pitkin kohti. Vähän kadutti jälkeen päin kun huomasin vielä että takimmaisen auton naiskuljettaja pelästyi tilannetta ei todennäköisesti ollut nähnyt koko pyörää vaan lähtenyt vaan toisen perässä.

Ehkä pelkkä nyrkin heristys olisi riittänyt.
withstupid.gif

No huh-huh!
Luulen että olen kohdannut itsekin tuon naisen, ja muutama muukin päristelijä.
Sääliähän tollasta henkilöä täytyy, ei pelaa ihan täydellä pakalla.  
033102ass_1_prv.gif

No HUH! Aika uskomaton tarina, taisi olla naisella huono päivä  
033102bebe_1_prv.gif

Todennäköisesti kävelemään lähtenny ex-mies on motoristi ja sinä satuit ekana paikalle  
baaa.gif
biggrin.gif

tounge.gif
  Näin siinä varmaan on käynyt, tai sitten sitä harmittaa, ettei itse ole päässyt ikinä mopon kyytiin...olipas siinä v***umainen muija...mä olisin huutanu sille takaisin...
033102bebe_1_prv.gif
itetysti ymmärrän, jos siinä menee hämilleen...älä välitä, kyllä noita kusipäitä riittää...
033102ass_1_prv.gif

Motoristivihaa on olemassa, ja se on tiettyjen motoristien aikaansaannosta, niin että terveisiä perseestä vaan niille, jotka tuntevat piston sydämessään (joskin epäilen, etteivät tunne). Itseasiassa olisikin kai parempi sanoa, että ne jotka eivät tunne syyllisyyttä
Ne oikeet häiriköt eivät takuulla mitään sydänpistoja tunne. Ovat nääs sankarpoikii omasta mielestään.

niin, sittenhän kaikki volvo kuskitkin on impesillejä rusina-reijän ritareita! ...vai onko  
wink.gif

pitää mennä huutelee niille kurkku suorana, sopivan välimatkan päästä.  
tounge.gif

Jokainen päivä tulee useita tilanteita jossa voimme valita: ärsytämmekö autoilijaa  
033102ass_1_prv.gif

inlove.gif

Erittäin asiallinen kommentti! Joskus on tosiaan vaikeata olla provosoitumatta, mutta yhteisen hyvän takia tulisi uhrautua, edes välillä...

Kohtelias ele muuta liikennettä kohtaan silloin tällöin kohottaa myös omaa mielialaa...
smile_org.gif

Tuo episodi toi mieleeni vanhan kansanviisauden, jonka mukaan naisilla on kahdet huulet sen takia, että ylähuulilla v*ttuillaan ja alahuulilla tehdään sovintoa. Eli vaikuttaisi siltä, että homma jäi puolitiehen.
eek.gif

Nestehukka ja KawaGt puhuu täyttä asiaa. Uskokaahan vaan nuoremmat!
cool.gif

Motoristivastaisuus on lisääntynyt viime vuosina samaa vauhtia moottoripyörien lukumäärän kanssa, ja itseämme saadaan peiliin katsoa.
Autoilijan aggressiivisuus on vaan niin pirun vaaralista, vaikka milainen kukkakeppi ja räkänokka siellä ratin takana lymyilisi.

033102ass_1_prv.gif

inlove.gif

:WAZAAP:ei liene lisättävää
confused_orig.gif
bowdown.gif

Noin pahaa tilannetta ei oo itelle vielä kuopiossa tullu vastaan vaikka tuolla keskustassa on kevään aikana jo toista tuhatta kilometriä tullu ajettua.
Aika "messevät" kilometrit keskustassa.
Minulla oli pitkästä aikaa ilo yöpyä Kuopiossa (keskustassa) viime viikonlopulla. Pyöriä oli tosi paljon liikenteessä. Vielä reippaasti puolen yön jälkeen, luultavasti Maaherrankadulla, kiljutettiin estoitta raikasäänisillä putkilla varustetuilla raasereilla. Piti panna ikkunat kiinni, että oli mitään mahdollisuutta saada nukuttua. Kyllä teillä siellä Kuopiossa on yleisesti ottaen erittäin ymmärtäväiset kanssaeläjät, jos sellaisesta menosta ei ole noussut kansanliikettä pyöräkansaa vastaan. Ei meillä onnistuisi. Teillä on syytä olla tyytyväisiä kaupunkiinne. Onnittelut. (En nyt tarkoita edellä mainittuja häiriintyneitä persoonia ajamassa vastavirtaan.)
062802moto_prv.gif

niin, sittenhän kaikki volvo kuskitkin on impesillejä rusina-reijän ritareita! ...vai onko  
wink.gif
Tietysti ovat. Harrastetaan mekin pientä yleistämistä. Tästä lähtien kaikki ruåttalaisella autolla ajavat ovat homoja!

Älkää nyt viitsikö
biggrin.gif
, meitsi joutuu joskus myös kotilolla  
blush.gif
kulkemaan ja sillon keulalla on just tommonen ruåtsalaisen traktorin merkki. Tietääkseni en vielä oo tommonen...
033102ass_1_prv.gif

Tuohon mainittuun tapaukseen kantaa ottamatta lienee yleisesti selviö, että hyvin usein virheellisestä menettelystä 'kiinnisaatu' ja oikaistu yksilö ei yksinkertaisesti keksi muuta kuin suuttua tai vittuilla.
Eihän hän voi taipua myöntämään virhettään ja siksi täytyy nopeasti keksiä jokin metelin aihe. Mokanneena ja harmistuneena se on helppoa.
omg.gif

Näihin olen itse törmännyt aina välillä, pyrkiessäni 'opastamaan' kanssaliikennöijiä heidän tekemiensä virheiden jälkeen.
biggrin.gif

Mielenterveystyön määrärahat on ajettu alas. Yhä enemmän liikkuu kanssamme henkilöitä, joiden oikea paikka olisi hoitola. Jos määrärahat kaksinkertaistettataisiin, niin tuskin päästäisiin edes siihen missä jo ollaan joskus oltu. Suomen terveyshuoltohan on erilaisten mittareiden mukaan alempana kuin gambiassa. Niin sanottu Suomi, hyvänä sosiaaliturvan ja puhtaan ruoan maana alkaa olla legendaa jostain unelmasta. Esimerkiksi Englannissa, jota henkilökohtaisesti inhoan, on lääkärit ja jopa lääkkeetkin ilmaisia. Miettikääpä - ilmaisia. Täällä ei varmasti ikinä päästä tuommoiseen.

No niin, nyt kun on systeemit haukuttu, niin pääsemme itse asiaan. Useat naiset ovat tuommoisia - olikohan oikein opinkäynyttä anoppiainesta. Siltä oli varmaan jäänyt ne ruudulliset pillerit aamulla ottamatta - valiriaanaa vai mitä v*tun valiumia tai kaliumiua ne popsiikaan. Joidenkin dorkien kanssa vain ei tule mitenkään juttuu ja onneksi ei edes tarviikkaan. *huh*
smile_org.gif

Viiden pisteen vihje:
Noiden hullujen kanssa EI pidä jäädä juttusille - niitä ei pidä lähteä moitiskelemaan tai neuvomaan. Hetken päästä ne soittaa poliisille ja sinä - motoristi parka - olet putkassa. Ne kotkat osaavat sen.
VAROKAA VIHAISTA ÄMMÄÄ.
biggrin.gif

Mutta te mukavat ja kivat ja söpöliinit, tytöntylleröt ja tytsykät - älkää ikinä katkeroituko ja kasvako tuollaisiksi - ettehän - luvatkaa.
inlove.gif

Back