• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oletko ostanut pyörän AVK:lta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Teuvo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Autovahinkokeskus myy nykyään yli tuhat moottoripyörää vuodessa. Määrä on melkoinen, joten tämänkin foorumin käyttäjistä löytyy varmasti asiakkaita.

sport05.gif

Kerätäänpä tämän otsikon alle hieman gallup-tyylistä tietoa AVK-ostoksista.

Eli kertokaa lyhyesti seuraavia asioita:
- mikä pyörä: merkki, malli & vuosimalli
- ostohinta
- mitä osia täytyi vaihtaa / hankkia
- mitä osia korjasit itse
- tuliko yllätyksiä tai mutkia matkaan, piilovikoja yms.
- oliko runko suora (missä mittasit, paljonko maksoi)
- kokonaiskustannukset ja vertailua ehjän vastaavan hintaan
- kannattiko hankinta...

Ja kaikkea muuta oleellista mitä mieleen tulee

Kaksi vuotta sitten ostin ja laitoin itselle käyttöön kesäksi ja myin pois!

- Honda hornet 900f -04
- 2700e +1200euroa veroja, koska oli muuttopyöränä tuotu melkeen uutena, niin verot iskivät sitten minulle. Verotin laitteen rikkinäisenä
-Katsastukseen ei tarvinnut kuin jalkatappi+kytkinkahva. Sen jälkeen maalarille kaikki osat, takakate halki ja tankissa lommo.
-Ei mitään yllätyksi tullut mukana ja varauduin myös pahempaan.
-kokonais kustannukset noin 4500 euroa, silloin vastaavat reilut 7000 euroa
-mielstäni kannatti ja en sitä tilimielessä ostanutkaan, vaan itselle joksikin aikaa käyttöön ja vähän ennemmän tottakai siitä sain. Kannattaa silti varautua pahempaan mitä sieltä sitten tulee.
nixweiss.gif

"Autovahinkokeskus myy nykyään yli tuhat moottoripyörää vuodessa. "

kuulostaa ihan mainoslauseelta, taidat olla avk:n miehiä tekemässä tutkimusta asiasta...

sanoi:
"Autovahinkokeskus myy nykyään yli tuhat moottoripyörää vuodessa. "

kuulostaa ihan mainoslauseelta, taidat olla avk:n miehiä tekemässä tutkimusta asiasta...

Tuo nyt oli puhdas toteamus. En yhtäkkiä keksi mitä arvoa tällaisella tiedolla voisi olla AVK:lle. Tuskin yhtikäs mitään...

Ja onhan varmaan niilläkin asiakasrekisteri, joten tutkimukset voi kohdentaa suoraan ostoja tehneille henkilöille. Tämä on enemmänki tällaista hakuammuntaa.

Triumph daytona 9551 2004 "keltainen"
ajettu sen 41 000km.
-ostohinta pikkasen päälle 3th€
-takahäkki piti vaihtaa/ maalata katteita/takavanne oikoa/hommata uusi äänenvaimennin (ehyt paikallaan, mut ei liikenne käyttöön.. tors)
-maalasin oikomisen jälkeen takavanteen+ purin/asensin kaikki osat.
-"piilovikoja" ei oikeastaan muutako tankin pikaliittimet mut menee kuulemma ihan itestäänkin rikki..
-runko reilusti toleranssien sisällä.. tehtaalla hyväpäivä olluna  
buttrock.gif

-total :osiin mennyt muutamia satasia ja tämä talvi kun ei joka viikko tee yhtään mittään. omaan käyttöön hommasin en myytäväksi..(maalit,pakari,takahäkki)mielestäni kannatti.. näkyy myytävän kolaroimattomia n.5-6th€ kieppeillä..

Edelliselle omistajlle pitäs ottaa yhteyksiä.. saattas löytyä täältä..

Triumph daytona 9551 2004 "keltainen"
ajettu sen 41 000km.
-ostohinta pikkasen päälle 3th€
-takahäkki piti vaihtaa/ maalata katteita/takavanne oikoa/hommata uusi äänenvaimennin (ehyt paikallaan, mut ei liikenne käyttöön.. tors)
-maalasin oikomisen jälkeen takavanteen+ purin/asensin kaikki osat.
-"piilovikoja" ei oikeastaan muutako tankin pikaliittimet mut menee kuulemma ihan itestäänkin rikki..
-runko reilusti toleranssien sisällä.. tehtaalla hyväpäivä olluna  
buttrock.gif

-total :osiin mennyt muutamia satasia ja tämä talvi kun ei joka viikko tee yhtään mittään. omaan käyttöön hommasin en myytäväksi..(maalit,pakari,takahäkki)mielestäni kannatti.. näkyy myytävän kolaroimattomia n.5-6th€ kieppeillä..

Edelliselle omistajlle pitäs ottaa yhteyksiä.. saattas löytyä täältä..
Tervehdys,

Taitaapi olla minun entinen pyörä?
Kolaroin sen elokuussa 2009 kun auto tuuppasi takaa päin, minun vauhtia oli n. 5km/h
Ei ollut tarkoitus vaihtaa vielä kun olin laittanut juuri uuden takarenkaankin.
sad_orig.gif
smile_org.gif

Terv. Aki

Ostin heinäkuussa 2008

-Suzuki Gsx-r 750W 1994
-ajettu 24tkm
-1900€
-Vaihtaa piti muutamia muoveja ja osia, etukate, vasen sivukate, vaihdekiksi, etuhäkki ja etuvalo

-Hankkia muutama puuttuva osa, muutamia muoveja ja kiinnikkeitä

-Korjata muutama osa
-Mittauttaa runko

No tuli tehtyä vähän kaikkea muutakin...
-ylimaalaus+vanteet
-teräspunokset
-tuplakupla
-suutinsarja+slipari
-uudet renkaat
-etustefat, kaikki pyörien laakerit, ohjauslaakerit..
-yms...

Leimaan pyörän olisi saanut reilusti alta 1000€, mutta kun tuli rakennettua itselle, niin meni pikkasen päälle 2k€

1900+2000e? ehjän sais halvemmalla
Niin varmaan ois saanu... Itelleen kun rakentaa, niin harvoin tulee hirveesti katottua paljonko laittaa rahaa kiinni.

Ja kuten totesin, pyörän olisi saanut kilpiin n.2500€ kokonaiskustannuksilla.

Lähtöhinta oli ehkä pikkasen yläkanttiin, mutta joku muu sen olisi kuitenkin hakenut samaan hintaan pois...

-Yamaha R1 '06, ajokilometrejä vajaa 18000, ostohetki 2008 marraskuun alku
-hinta 5300 €
-etuyläkate, visiiri, etuhäkki, kytkimenkoppa, etulamput (turhaa hätiköin, koska vanhat sai hiomalla ihan hyviksi), oikean puolen keulaputken alaosa, ei ollut kiero, mutta säätöruuvi oli kulunut, ym. pikkusälää,
-kaikki katteet tuli itse korjailtua missä oli halkeamia ja naarmuja
-moottorilohkon halkeama oli ainut yllätys, mutta ei aiheuttanut kustannuksia kun velipoika sen hitsasi kasaan
-runko oli suora ja mittauksen suoritti Automaalaamo J.Valkeinen Lehtimäeltä
-hintaa koko operaatiolle kertyi 8400 € (hinta sisältää myös uudet renkaat ja venttiilinsäätötyön vieraalla = 450 €)
-loppukateettina voin todeta että kyllä kannatti, pyörä tuli käytyä läpi täysin ja jokainen maalattu pinta hohti uutuuttaan maalarin jäljiltä, ei olisi samaan hintaan saanut samanlaista

Itselleni tämän korjasin. Sen verran ohi topicin, että pyörään on tullut vaihdettu R1 '07 keula ja jarrut syksyllä -09 ja nyt talven aikana on upotetu useampi tonni moottoripuolelle, joten aika pitkään tulee tämä kapine omassa käytössä olemaan. On se vain niin hyvä ja erilainen.  
wink.gif

Syksyllä kävin hakemassa kawa zx 9r:n -99.

Hintaa kahden ja puolen tonnin tietämissä.

Oikealle sivulle kaadettu, joten aika pienellä olis saanu katsastuskuntoon, mutta kun itselle sitä tekee niin vähän karkas mopo käsistä
smile_org.gif
Uudet katteet laitoin, vanteet ja tankin maalautin, katevilkut, syylärin korjaus ja moottorin koppa...

Rungonmittaus maksoi Jämsässä muistaakseni 120 € Kokonaisuudessaan mennyt siinä tonnin verran...
033102beer_1_prv.gif

Kahdesti olen Kawan avk:lta ostanut, ensin lokakuussa 2005 ZZR600  ja viimeksi ZX-10R elokuussa 2009.

-Kawasaki ZZR 600, vm. 1994
-hinta 1500€
-katteita piti korjata ja osa uusia, jalkatapin runko hitsata läjään, etujarrukahva uusia, takahäkki ja etukatteen tukirauta piti väännellä suoraksi
-mitään piilovikoja ei ilmennyt
-runko oli suora
-kokonaishinnaksi tuli 2300€ (ostohinta 1500€ + korjaukset 800€)
-omasta mielestäni kannatti ehdottomasti, sillä tuon edullisemmin ei harrastukseen pääse kiinni, ehyet vastaavat maksoi muistaakseni 3500-4000€. Ajoin pyörällä vajaan neljän kauden aikana rapia 30tkm ilman ihmeempiä ongelmia ja vielä eteenpäin myydessäkin sain siitä 1650€.

-Kawasaki ZX-10R, vm. 2005
-hinta 4100€
-uusia piti moottorin vasen poski, peilit, jalkatapit, vas. jalkatapin runko, vas. clip-on, vaihdepoljin, vas. puolen kaikki katteet
-itse tein kaiken paitsi katteiden maalauksen
-Mitään negatiivisia ylläreitä ei ole vielä ilmennyt, positiivisiä kylläkin, kiitos edellisen omistajan (joka täälläkin kirjoittaa). Hän kertoi pyörän tarkan historian & lähetti kaikki kuitit ja dokut minulle.
-runko oli suora, mittaus maksoi Oulussa 150€
-kokonaishinnaksi kilven saamiseen asti tuli 5100€ (4100€+1000€). Sen jälkeen on kyllä tullut syydettyä rahaa pyörän modaukseen, mutta se on toinen tarina. Mielestäni tämäkin projekti kannatti ehdottomasti, sillä ehyistä vastaavista pyydettiin 7500-8500€. Toisekseen, pyörällä on tarkoitus ajaa itse pidemmän aikaa ja nyt tuli käytettyä kulkine aika atomeina ja tarkistettua joka paikan kunto. Ja itse( )tekemisen ilo...  
smile_org.gif

2006 lokakuussa ostin.

-Z750 -06, ajettu 8500km
-hinta jotain 4300e
-about 600e meni kilpiin laittamiseen (paskana oli takakate ja etukate, mittaristo), korjattiin vanhoista osista eikä ulkonäkö tullut uuden veroiseksi
-ajoin 3 kesää
-myin about 4500e pois n.20tkm ajettuna

Hankinnan aikaan noita pyöriä myytiin noin 8000e, joten mielestäni kohtuu hintainen ratkaisu.

Back