• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oletko ajanut kännissä

Oletko ajanut kännissä -

• Olen, autolla tai pyörällä ja aiheutin kolarin ja sain tuomion

Ääniä: 0 0,0%
  • Olen, autolla tai pyörällä ja jäänyt kiinni ja saanut tuomion

• Olen, autolla tai pyörällä mut kiinni en oo jääny

• Olen, mutta vain pari kaljaa päässä (alle 0.5)

• Ehkä, krapula aamuna

• En

• Ääniä yhteensä
    0
Sairaalaan on tullut eräs henkilö vietyä.. ei tullut ambulanssia tilattua..
withstupid.gif

"Lievässä" rapulaisessa on joskus tilanteen pakosta tullut ajeltua, mutta promillet on toivottavasti silloinkin ollut nollissa. En ota yhtäkään jos on moottoriavusteinen peli alla.

Kerran darrassa autolla 3,6 km... En ole ylpeä, mutta oli vähän niinku pakko. Ehkä jotain 0,8 olis saattanut olla.

Toisaalta polkupyörällä saa huristella vaikka minkälaisessä tuubassa, eikä syyllisty rangaistavaan tekoon ilman vahinkoa.
nixweiss.gif
Itse en ole, en aiokkaa ajaa maistissa.

Korjattaneen tuohon polkupyörään sen verran, että ei silläkään saa tuubassa ajaa, jos koetaan sen aiheuttavaan vaaraa muille.

sanoi:
Tieliikennerikos: Liikennejuopumus, tankojuoppous

Voiko polkupyörälijä syyllistyä liikennejuopumukseen?

Liikennejuopumus moottorittomalla ajoneuvolla on rikos, josta voidaan tuomita sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi kuukaudeksi. Moottoriton ajoneuvo lienee yleensä polkupyörä ja rikosnimike arkikielessä tankojuoppous. Rikoksen tunnusmerkistön täyttyminen edellyttää tienkäyttäjältä alkoholin tai muun huumaavan aineen vaikutuksen alaisena moottorittoman ajoneuvon kuljettamista ja samalla vaaran aiheuttamista toisen turvallisuudelle. Konkreettista vaaraa siis edellytetään. Vaarantamismomentti täyttyy esimerkiksi törmäilystä jalankulkijaan.
Lähde: Laki24.fi

Tämä on mulle yksi suurimpia periaatteellisia asioita. En ota yhtäkään, en edes pilsneriä, jos olen autolla tai pyörällä liikenteessä. Krapulapäivänä ei tulis mielenkään ajaa millään moottoriajoneuvolla, ja jos on töitä, menen julkisilla.

Tietsikan F1-simulaattorilla kyllä kerran tehtiin empiirinen koe.
Toisesta keppanapullosta eteenpäin kierrosajat heikkenivät keskimäärin pari kymmenystä/keppana. Vaikka kuinka tarkkana yritti olla, niin aina pari ylimääräistä virhettä tuli.

033102beer_1_prv.gif

Pyörällä pidän nollat aina... autolla tulee joskus ajettua vaikka ois ottanut yhden tai kaks.

Mutta Xboxilla Colin Mcrae kulkee kännissä parhaiten, jotenki tulee jouheemmat ajolinjat...
biggrin.gif

ajettu on, mutta en siitä erityisen ylpeä ole.
Muuten, jos rapulapäivänä on huono olo, niin rattiin vaan, mutta jos edellisillan raskaan juopottelun jäljiltä aamulla on sellainen olo että voisi vaikka maratonin juosta, niin rattiin ei ole asiaa...näin ainakin itellä
smile_org.gif

Kylläpä tuntuu olevan lainkuuliaista porukkaa... kuinkahan monen omaatuntoa vaan kolkuttaa viestin kirjottamisen jälkeen
wink.gif

Ite puhaltanut krapulassa ratsiaan 0,6 ja rangaistus tuli. Siitä oppineena kadun tekostani.
confused_orig.gif

Kyllä nollatoleranssi on meikäläiselläkin.. äärimmäisen harvoin ylipäätäänkään mitään juon.. ja jos tekee ölppöstä mieli niin sillonki odotan aina ja kahtelen kelloa että "ei uskalla vielä ottaa JOS vaikka joku soittas ja johonki pitäs vielä lähteä"..

ja tuo on ihan periaatteesta tuo nollatoleranssi, perheessä kun on jäsen joka on useamman kerran ajanut ja jäänyt kiinni.. ja vielä vammauttanut toisen ihmisen..

Yhesti 18-vee nuorena kollina ajelin autolla baarin jälkeen jonkun pari kilometriä, mut sitte älysin kääntyy takas. Se oli sitä aikaa ku rakkaudessa oli ensi kertaa ryppyjä. Jälestä päin ei oikeestaan muista koko reissusta mitään. Yks kerta riittää känniajeluita.

Nykyään yhen oluen saatan juoda, jos en ole ihan heti lähössä ajamaan. Mutta mopolla en ota yhtäkään.

Back