• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ole luovuttaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rantaile
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

rantaile

Nomoney
MotOrg ry jäsen
Nimittäin verenluovuttaja. Yritetään päästä tänä vuonna yli 50 verenluovutuksen motoristiryhmään. Se onnistuu käden käänteessä.

Naismotoristit 222
BMW Moottoripyöräkerho ry 113
Suomen Motoristit ry SMOTO 85
Kuopion moottoripyöräclubi ry 76
GoldWing Club Finland ry 73
Gruppo Moto Guzzi Finlandia ry 55

Ajan pääsee varaamaan:
https://www.veripalvelu.fi/

"Ryhmä joka verenluovutuksessa tulee ilmoittaa on: moottoripyörä.org"

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Olen (veren)luovuttaja, mutta en ole hoksannut, että se pitäisi jotenkin moottoripyöräilyyn yhdistää. :p

Ilmeisesti tarkoitus on siis "kilpailla" luovutusmääristä muiden kerhojen kanssa ja sillä tavalla saada näkyvyyttä ja kannustaa useampia verenluovutukseen. Kuulostaa hyvältä tarkoitukselta, mutta miten se käytännössä toimii? Huudellaanko tänne ketjuun omat luovutukset, vai miten noista pidetään kirjaa?

Blindi sanoi:
Olen (veren)luovuttaja, mutta en ole hoksannut, että se pitäisi jotenkin moottoripyöräilyyn yhdistää. :p

Ilmeisesti tarkoitus on siis "kilpailla" luovutusmääristä muiden kerhojen kanssa ja sillä tavalla saada näkyvyyttä ja kannustaa useampia verenluovutukseen. Kuulostaa hyvältä tarkoitukselta, mutta miten se käytännössä toimii? Huudellaanko tänne ketjuun omat luovutukset, vai miten noista pidetään kirjaa?
Joo hyvä kysymys! Mä nimittäin kyl varasin veripalvelun sivun kautta verenluovutuksen jokin aika sitten ja kävin luovuttamassa, mutta lasketaanko se tänne enää?

PrivateeR sanoi:
Joo hyvä kysymys! Mä nimittäin kyl varasin veripalvelun sivun kautta verenluovutuksen jokin aika sitten ja kävin luovuttamassa, mutta lasketaanko se tänne enää?
Orgilla on varmaan joku "veriryhmä" mikä pitäis ilmottaa luovutuksen yhteydessä?

Joo...ORG ryhmä on olemassa. Tosta oli joskus vuosia sitten juttua foorumilla ja silloin itse ilmoitin sen luovutuksessa. Kun sen kerran ilmoittaa, niin se tieto jää sinne kyllä. Foorumilta jostain vanhoista viesteistä löytyy ryhmän nimi, jos joku jaksaa etisä/kaivaa.

Jos toi avausviestin lista tarkoittaa, että ORG ryhmä ei yllä noille lukemille, niin ei siellä paljon luovuttajia taida ryhmässä olla.

Joo ois kiva saada uuteen topiciin OP:hen ohjeet eikä niin että kaikkien pitää lukea jostain menneestä ketjusta.

Nostellaan jos joku muukin muistais käydä.

Itsellä meni säälittävät liki 30 vuotta jahkaillessa ennen kuin vihdoin tänään sain käytyä ekaa kertaa luovuttamassa, jostain syystä se vaan on aina jäänyt suunnitteluasteelle.:dunno:

No nyt kun ahkerasti käy niin ehtii vielä muutaman ämpärillisen ennen ikärajaa.

Kerran kuussa on ollut tapana luovuttaa verta viimeset 10vuotta, ihan hyvä tapa minusta, ei tarvi kiittää tai nostaa jalustalle, ehkä joku siitä hyötyy, minä en mitään menetä (paitsi verta).

asfalttipaikkaus sanoi:
Kerran kuussa on ollut tapana luovuttaa verta viimeset 10vuotta, ihan hyvä tapa minusta, ei tarvi kiittää tai nostaa jalustalle, ehkä joku siitä hyötyy, minä en mitään menetä (paitsi verta).

Missä kuussa? Enhän ne ota kuin 2kk:n välein.....!!?

20 vuotta tuli käytyä luovuttamassa säännööllisesti. Vuonna 2023 tämän kuitenkin lopetin ja kerron siihen syynkin.

Olin varannut taas kerran ajan luovutukselle ruokatunnin aikaan. Menin paikalle, mutta kappas vain olin unohtanut lompakon kotiin. Heti todettiin tiskillä että et pääse luovuttamaan. Ei auttanut vaikka vaimo lähetti ajokortista valokuvat puhelimeen. Siinä ei nyt yhtään ollut kyllä henkilöllä pelisilmää asian hoitamiseen. Laitoin kyllä asiasta veripalveluun palautetta ja sieltä oltiin puhelimella yhteydessä ja todettiin että ei nyt mennyt ihan ok.

Esitin kysymyksen onko kovin yleistä että verenluovutukseen yritetään tulla väärillä tiedoilla. Naurahti ja sanoi että hänellä ei ole 30 vuoden veripalvelu olo ajalta tietoa yhdestäkään tällaisesta tapauksesta.

No mun tiedot on heidän järjsetlmästänsä poistettu, niin ei tarvitse henkilökohtaisesti potea huonoa omaa tuntoa kun tulee sähköpostiin tai kännykkään viestejä joissa muistutetaan verenluovuttamisesta.

Sellaisen porkkanan kyllä jätin heille, että jos kerran käyvät kotoa hakemassa luovuttamaan, niin rupean sitten taas verta luovuttamaan. :;): Hieman ehkä meni liikaa tämä asia ihon alle itselle, mutta kun tuo maalaisjärjen käyttäminen asioissa kuin asioissa tuntuu olevan niin ristuksen hankalaa monelle.

Kannustan kyllä luovuttamiseen, vaikka sitä en itse tässä kohtaa teekkään. :thumbup:

Jos olet säännöllinen kävijä, niin tiedät ihan hyvin myös tämän:

Verenluovutukseen tarvitaan aina mukaan voimassa oleva, virallinen ja kuvallinen henkilötodistus, josta ilmenee suomalainen henkilötunnus.

Heillä on jotkut säännöt luovutukseen, ja niihin jokin syy. Jos siellä nyt sitten toimitaan tiukasti annettujen ohjeiden mukaan, niin miten tämä nyt on veripalvelun vika.

qeanu sanoi:
Heillä on jotkut säännöt luovutukseen, ja niihin jokin syy. Jos siellä nyt sitten toimitaan tiukasti annettujen ohjeiden mukaan, niin miten tämä nyt on veripalvelun vika.

Juurikin näin, ei pitäs olla vaikea rasti!

Määki meinasi piänenä suuttua, ku kaveri ei antanut mun leikkiä sen keltaisella kaivinkoneella...mut en suuttunu!

Seuraavalla kerralla 70.s kerta ja AIIIIINA tulee se LOISTAVA FIILIS !:rakastunut:

qeanu sanoi:
Jos olet säännöllinen kävijä, niin tiedät ihan hyvin myös tämän:

Verenluovutukseen tarvitaan aina mukaan voimassa oleva, virallinen ja kuvallinen henkilötodistus, josta ilmenee suomalainen henkilötunnus.

Todellakin tiedän että pitää olla henkilöllisyystodistus mukana ja täysin oli oma syy että se lompakko unohtui ottaa mukaan.

Veripalvelun täti multa kuitenkin kysyi puehlimessa että oltiinko lääkäriin heidän suuntaan yhteydessä? Asiat ei ole aina niin mustavalkoisia kuin internetin syövereihin on kirjoitettu. Asioissa voi olla mahdollisesi varaa joustolle, jos sitä hieman tutkaillaan, kuten se olisi tässäkin tapauksessa ollut. Mutta jos tiskillä on vastaus ei ja ei asiaa haluta sen kummemin selvittää, niin sittenhän se on ei.

Sehän nyt on päivän selvää että eivät he jokaisen luovuttajan kohdalla voi ruveta soittelemaan pääallopaikalle ja kysymään mitähän me tämän kanssa tehtäis, kun sillä on jäänyt henkilöllisyystodistus kotio.

Back