• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ois kiva tapa

Sijainti
EP
ku näkee motoristi kolleegan tien poskes ni sen verta vois himmata et ainakin kysyä tarttiskos apua..

meinaan hyvinkäällä oli äsken mopo hyytyneenä motarin varteen ja teki kyl mieli topata, mut ei uskaltana isoa autoa pysäyttää..

mut kyllä ne pari peräs tullutta mopoa ois voinu tehdä sen...

sad_orig.gif

Nykyisessä "motoristimassassa" on aika paljon niitä urpoja jotka ei perinteisestä motoristihengestä ymmärrä tuontaivaallista, juuri esimerkiks tää veljeys..
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
..ja se on ikävää jos se pikkuhiljaa häviää. Pullamössö sukupolvi ei kestäny enää normaalia inttiä, se piti helpottaa ja lyhentää.Silti kolmannes lopettaa intin kesken. Kotikasvatus piti muuttaa, tuli traumoja kun isi huutaa ja tukistaa. 80 % laahustaa cooperissa reilun kilsan ja meinaa kuolla. Kotiruoka on hampurilaisia ja pizzaa eikä kukaan osaa itse valmistaa ruokaa. Näiden käsissä on tulevaisuuden motoristiveljeys. Tarttisko tehrä jotain?
crazy.gif
Sori, kevyt avautuminen...
tounge.gif

Mutta eikös oo olemassa sääntö, että jos kypärä on maassa pyörän vieressä, niin kaivataan apua. Korjatkaa jos oon ihan väärässä...

Tässä on taas autettu muita motoristeja koko päivä. Eka vietiin yhtä emäntää katselemaan ajokamoja ja pyöriä ja juuri vein yhden bensan loppuneen asemalta hakee lisää. Se mistään iästä tai pulamössöydestä ole kiinni se on asenteesta muita kohtaan kiinni. Aina autetaan pulassa olevaa olise motoristi, vanhus invalidi, rapajuoppo, nisti raskaana oleva, neekeri, albaani, mustalainen, punkkari, hevari, satanisti tai mitä vaan.
Sivystys mitataan monella tasolla ja täällä sitä ei vielä paljon ole
tounge.gif

Tässä on taas autettu muita motoristeja koko päivä. Eka vietiin yhtä emäntää katselemaan ajokamoja ja pyöriä ja juuri vein yhden bensan loppuneen asemalta hakee lisää. Se mistään iästä tai pulamössöydestä ole kiinni se on asenteesta muita kohtaan kiinni. Aina autetaan pulassa olevaa olise motoristi, vanhus invalidi, rapajuoppo, nisti raskaana oleva, neekeri, albaani, mustalainen, punkkari, hevari, satanisti tai mitä vaan.
tounge.gif
+1

no tänää olin kouluu menossa ni mein tienpäässä oli joku pappa autonsakanssa eturengas puhki. Aluksi ajoin ohi ja sitten alko omatunto kolkuttaa. Käännyinm ympäri ja kysyin onko avuntarvetta. kyseli että mistä pääsee eräälle tielle niin sanoin ehkä sun isoin ongelma on toi puhjennu rengas. Noo siinä sitte kerto et selkä ei kestä vaihtaa. Minä reippaana nuorena"miehenä" siinä sitten rengasta vaihtamaan. Oli pappa raukka ajanu puhjenneella renkaalla jo jonkinmoisen matkaa ja vanne ihan sökönä. Onneksi takakontin vararengas oli normaali kokoinen ja auto saatiin taas kuoseihin. Sitten viellä auto ei lähtenyt käyntiin viallisen akuntakia niin työnsin käyntiin ja pappa sai rauhassa jatkaa matkaansa. Olisi rahaakin tarjonnut siirtämään tilille mutta en mie tollasista rahaa haluu. Sain sen mielen ilon tu autoin toista
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

no tänää olin kouluu menossa ni mein tienpäässä oli joku pappa autonsakanssa eturengas puhki. Aluksi ajoin ohi ja sitten alko omatunto kolkuttaa. Käännyinm ympäri ja kysyin onko avuntarvetta. kyseli että mistä pääsee eräälle tielle niin sanoin ehkä sun isoin ongelma on toi puhjennu rengas. Noo siinä sitte kerto et selkä ei kestä vaihtaa. Minä reippaana nuorena"miehenä" siinä sitten rengasta vaihtamaan. Oli pappa raukka ajanu puhjenneella renkaalla jo jonkinmoisen matkaa ja vanne ihan sökönä. Onneksi takakontin vararengas oli normaali kokoinen ja auto saatiin taas kuoseihin. Sitten viellä auto ei lähtenyt käyntiin viallisen akuntakia niin työnsin käyntiin ja pappa sai rauhassa jatkaa matkaansa. Olisi rahaakin tarjonnut siirtämään tilille mutta en mie tollasista rahaa haluu. Sain sen mielen ilon tu autoin toista  
062802jumpie_prv.gif

062802jumpie_prv.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif

Autetaan, tottakai. Mut kolikolla on aina kaksi puolta.
Tämän motoristiurani (muutamia viikkoja) aikana oon nähnyt yhden pyörän tienposkessa joka SAATTOI kaivata apua. Pyörä ja kuski oli ison liittymän toisella puolella, pyörä pientareella, kuski siinä päällä tutkimassa mittareita ja vasta 5min päästä tajusin että "oliskohan pitäny pysähtyä"... Kaikki tää on niin uutta. Autolla kun oon liikkeellä niin ei ole koskaan tullut mieleenkään mennä kysymään tilannetta jos joku on kotilollaan pysähtynyt tien laitaan. Eri asia on ollut jos kuski on tien vieressä käsiään heilutellut tai muuten osoittanut kaipaavansa apua, silloin on pysähdytty ja autettu tietenkin!

Ja kyllä mulla, ainakin näin ajatuksen asteella, on vähän outo olo vieläkin jos pysähdyn tien laitaan kyselemään toiselta motoristilta tilannetta: "Moi mä oon ville. En tiiä mitään moottoripyöristä saatika osaa niillä ajaa mut tarviitko sä apua?" Just... Aivan varmasti autan jos joku apua tarvii mut mun tietämys moottoripyöristä vielä tässä vaiheessa on niin pientä että hyötyero mun auttamisen ja ohiajamisen välillä on marginaalinen.

Armoa  
bowdown.gif

tounge.gif
+1

062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif

062802jumpie_prv.gif

062802jumpie_prv.gif
Noillehan pitää sanoa auttamisen lopuksi, että "Se tekee sitten 62,50e. Käteisellä mielellään."

Saattaahan se olla niinkin että niillä pysähtömättömillä motoristeilla oli mummo makaamassa kotona kahdeksatta tuntia paskat housussa syömättä kun ei oo kotiapulainen flunssaltaan päässyt töihin ja kaupungilla ei oo tarjota sijaista tai jotain jotain. Aina kaikki oo niin negatiivista! Tarjotkaa itse apua ja auttakaa lähimmäistä, niin silleen se maailma paranee edes hitusen ja itelläkin on hyvä mieli
wink.gif

Tarviiko sitä mennä kyseleen onko jotain hätänä?eiköhän se avuntarvitsija itse osaa ilmoittaa jos apua kaipaa...
Sitäpaitsi ennemuinoin kun koulumatkat oli 20 kilsaa molempiin suuntiin ja motoristit motoristeja ei ollu kännyköitä.
Kännykällä saa vaikka asiantuntijan luurin päähän tai vaikka netin auki ja moottoripyörä.orgista haulla vinkkejä.
Muutenkaan en ,tajua tommosia koodijuttuja joilla toisen motoristin pitäisi tietää toisen hädästä,Käsi heilumaan perkele niin minä ainakin pysähdyn ja haen vaikka bensaa seuraavalta huoltoasemalta tai lainaan työkaluja.
Eikä sitten palkokasveja sieraimiin...

Onhan siinä se vaara että saa elämän pituisen ystävyyden.
sport05.gif
Tänäkin kesänä jeesaan, ja se on kliffaa kun kokoontumisajoissa aina silloin tällöin tulee bisse eteen ja kundi sanoo tattis.
cool.gif
ja friidu jää sinne tsigaan pitkään.. siis oma elli.
tounge.gif

Tarviiko sitä mennä kyseleen onko jotain hätänä?eiköhän se avuntarvitsija itse osaa ilmoittaa jos apua kaipaa...
Sitäpaitsi ennemuinoin kun koulumatkat oli 20 kilsaa molempiin suuntiin ja motoristit motoristeja ei ollu kännyköitä.
Kännykällä saa vaikka asiantuntijan luurin päähän tai vaikka netin auki ja moottoripyörä.orgista haulla vinkkejä.
Muutenkaan en ,tajua tommosia koodijuttuja joilla toisen motoristin pitäisi tietää toisen hädästä,Käsi heilumaan perkele niin minä ainakin pysähdyn ja haen vaikka bensaa seuraavalta huoltoasemalta tai lainaan työkaluja.
Eikä sitten palkokasveja sieraimiin...
+1

Muutenkin miettisin kyllä pari kertaa ennenkuin alan motarilla pysähtymään. Mittareja tutkiskeleva motoristi kun voi olla vaikka salakyttä.
nixweiss.gif

tottahan on et ei sitä tarvi kaikilta mennä kyseleen et mikx olet parkissa...

mutta uskoisin että kukaan ei pysähdy moottoritielle tupakalle tms..pois lukien itäplokin maat...

Terkkuja vaan sille Shadow:lle, joka tänään iltapväl pyssäs "pikitien" varteen ennen Keravaa ja oli ihmeissään moponsa kans (pää/kypärä ainakin heilu edestakas siihen malliin, et "helvata"
tounge.gif
.
Heitin lenkin keraval ja tulin takas kattoo, kun en siin valois voinu pakitella.
Olit onneks päässy etiäpäin
biggrin.gif

Ei muuton, mut minust näytti ihan naispuoleiselta kuskilta, joten kun hurua ajelin, ni aattelin tulla varmistaa
tounge.gif

Ei minust apuu ois varmaan ollu muuta kun henkistä, mut anyway, kävimpä kuiteskii kattoo.
Samaa toivoisin muiltakii, jos jotain "sattuu"... Tottakai mul on kännykkä taskus ja numeroita mistä saapi apuu, mut kuka kerkee siihen ja mistä kertomaan, et "sulta on mimmi bensa loppu"
033102bebe_1_prv.gif

Mutta eikös oo olemassa sääntö, että jos kypärä on maassa pyörän vieressä, niin kaivataan apua. Korjatkaa jos oon ihan väärässä...
Se on rätti vasemmassa peilissä roikkumassa ollut aina ja edelleen  
wink.gif

Paras tapa on kuitenkin se huiskutus. Kaikkia röökillä seisojia viitti moikata  
idea3.gif
Toi kypärä maassa ois/on parempi. Ja vielä niin että se on pari metrii ennen mopoa, tyyliin varoituskolmio. Kypärä ny kuiteskin ihan kaikilla on aina mukana, ja ei sitä kovin helpolla vahingossa aseta sinne parin metrin päähän moposta.

Mulla ainakaan ei oo mitään huivia mitä sitoo stongaan. Tietty voi repii hihan alushaalarista, mut se vaan lisää damagen määrää. Ja esim joku hikinen tumma/musta sukka ei paljoo siitä stongasta erotu.  
lookaround_orig.gif

Back