• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ohut bensaletku hakusessa, mistä saa?

Sijainti
T-saari
Kuullostaa 100%:sti tyhmältä kysymykseltä mutta ongelma on tällainen;

Otin tankin pois mopolta (Suzuki GS 500 '91), ja samalla hoksasin että toinen letkuista oli huonossa kunnossa. Noh, ajattelin että vaihdan ne samalla kun kuitenkin tankki on irti.

Ongelmana on se että en löytänyt "kyläkaupoista" tarpeeksi ohutta bensaletkua. Sisähalkaisija on oltava 7-8mm. Kaikki letkut mitä minulle tarjottiin oli kuitenkin n. 14mm paksut (ulkohalkaisija), ja se tarkoittaa että en saa letkut mahtumaan tankin alla olevaan hanaan, koska ressun ja "tavallisen bensan" putket ovat niin lähellä toisiaan.

Onko tiedossa joku verkkokauppa mistä löytyisi sopivia letkuja?

Kuullostaa 100%:sti tyhmältä kysymykseltä mutta ongelma on tällainen;

Otin tankin pois mopolta (Suzuki GS 500 '91), ja samalla hoksasin että toinen letkuista oli huonossa kunnossa. Noh, ajattelin että vaihdan ne samalla kun kuitenkin tankki on irti.

Ongelmana on se että en löytänyt "kyläkaupoista" tarpeeksi ohutta bensaletkua. Sisähalkaisija on oltava 7-8mm. Kaikki letkut mitä minulle tarjottiin oli kuitenkin n. 14mm paksut (ulkohalkaisija), ja se tarkoittaa että en saa letkut mahtumaan tankin alla olevaan hanaan, koska ressun ja "tavallisen bensan" putket ovat niin lähellä toisiaan.

Onko tiedossa joku verkkokauppa mistä löytyisi sopivia letkuja?
KooVeeGee
On muuten naapurilla auton rekkari
biggrin.gif

Toimisiko tavallinen kirkas muoviletku, on ohut seinämäistä ja saapi vissiin melkeen siwasta
biggrin.gif

Kestää bensiiniä mutta kovettuu parissa vuodessa...

Varmistu ainakin siitä että se uusi letku kestää liuottimia. Muuten voi palaa mopo... Autotarvikeliikkeistä voisi bensaletkua kysellä. Ja toimittajan nimen jos ei sopivaa kokoa löydy.

Biltemasta löytyy 8mm paksua bensaletkua.

Tavallista muoviletkua en mene suosittelemaan koska ei ole varmaa että kuinka hyvin se kestää bensaa yms. liottimia.

Pari päivää sitten olin tammisaaressa joka mahdollisessa liikkeessä kyselemässä, ja tänään karjaassa. Yht. noin 10-12 liikkeeesä kävin, ja mistään en löytänyt sopivaa letkua.

Kyllä _melkein_ hermot menee kun mopo seisoo käyttämättä niin pienen jutun takia.

Pitänee tilata alkuperäisosana tuo litkuletku.

Nuo autotarvikeliikkeiden bensaletkuissa on se ongelma
että ulkohalkaisija on monesti liian iso, näin ollen eivät taitu
helposti ahtaissa paikoissa saatika mahdu kaasari pakan väliin.

Tuossa wesba mainitsi tuon Etolan tai oikeastaan Etra eli teollisuus etola.

Hae sieltä niin pääset helpommalla.
Itse olen jo kahteen pyörään hakenut sieltä...
ja löytyy sopivan kokoisia ja ulkopaksuus on originaali kokoa...

Back