• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ohjausiskari gixxeriin...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harkkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
hinta-/laatusuhteeltaan parasta on, kun otat ja vaihdat siihen alkuperäiseen ohjausiskunvaimentimeen jäykemmät öljyt.
Onkos hyviä vinkkejä antaa öljyn vaihdosta?
withstupid.gif

Avataanko päästä vai valutetaan öljy pihalle poistopropusta (pieni ruuvi kyljessä) ja uus öljy takas samasta reiästä?
paljonko pannaan öljy, sama määrä kun tulee ulos?

ainakin itse valutin siitä tyhjennys-/täyttöruuvista, tai mikä natsa liekään, ne vanhat öljyt pois pumpaamalla muutaman kerran iskaria edestakaisin.

uuden öljyn laittaminen onkin vähän työläämpää. kaikkein helpoimmalla pääsisi jos voisi upottaa koko iskarin öljykylpyyn, ja edestakaisin pumpaamalla täyttäisi uudellä öljylllä samalla ilmaten sen. itse käytin injektioruiskua jolla täytin iskarin, jotkut kuulemma tippakannulla täyttäneet.

öljyä niin paljon sinne sisään kuin menee, eli ei enää tule ilmaa ulos.

tounge.gif
ja mää lähdin eilen valoista 230+ ja huom! se oli wasta  lähtönopeus.....meinas siinä rawistaa
biggrin.gif

baaa.gif

buttrock.gif
...no tota... ehkä pärjään kuitenkin vielä hetken alkuperäisellä normi ajossa!
tounge.gif
Mut kun en ole vielä käynyt tolla radalla niin varmaksi en mene sanomaan... ilmeisesti radalla ton eron huomaa!?

hinta-/laatusuhteeltaan parasta on, kun otat ja vaihdat siihen alkuperäiseen ohjausiskunvaimentimeen jäykemmät öljyt.
withstupid.gif

Avataanko päästä vai valutetaan öljy pihalle poistopropusta (pieni ruuvi kyljessä) ja uus öljy takas samasta reiästä?

ainakin itse valutin siitä tyhjennys-/täyttöruuvista, tai mikä natsa liekään, ne vanhat öljyt pois pumpaamalla muutaman kerran iskaria edestakaisin.

uuden öljyn laittaminen onkin vähän työläämpää. kaikkein helpoimmalla pääsisi jos voisi upottaa koko iskarin öljykylpyyn, ja edestakaisin pumpaamalla täyttäisi uudellä öljylllä samalla ilmaten sen. itse käytin injektioruiskua jolla täytin iskarin, jotkut kuulemma tippakannulla täyttäneet.

Mitäs öljyä sinne sitten laitetaan? Oman vakioiskarini aattelin huoltaa syssymmällä tai talvella...

withstupid.gif

Mitäs öljyä sinne sitten laitetaan? Oman vakioiskarini aattelin huoltaa syssymmällä tai talvella...

itse laitoin w20 keulaöljyä, castrollimerkkistä.
aluksi pelkäsin että siitä olisi tullut liian raskas, koska parannus alkuperäiseen oli liioittelematta dramaattinen.
mutta ihan hyvä siitä tuli käytännössä. ei liian jäykkä jotta haittaisi normaalia ajoa esim. kaupungissa tai muissa vastaavissa ahtaissa paikoissa.

tuolla öljyn viskositeetilla pystyy siis säätelemään tuon iskarin jäykkyyttä/herkkyyttä.

Back