Tottakai se on rangaistavaa. Miten kiusaaminen sitten esiintyy ja miten sen näyttää toteen, niin vaikeaa, vaikeaa...luulisin.
Kameroita ihmiset, kameroita. Ja nyt en tietenkään tarkoita tienvarsikameratolppia tai Kehä-1:llä tänäänkin majailleita "liikenteen" valvojafoordeja vaan ihan digikameroita. Niitten videokuvaustoiminnoilla voi saada yllättävänkin hyvää todistusaineistoa, jos jotain olisi tapahtumassa (prätkällä tosin astetta haastavampaa toteuttaa...). Onhan skoudetkin käyttänyt itsekuvattua videota pohjana erinäisille liikenteenvaarantamissyytteille.
Ajelen Porvoon motaria päivittäin. Mikään ei rassaa muutenkin yhä usemmin jo oletuksena kireällä olevia hermoja niin paljon kun se että taakseni ilmestyy joku "keskimääräistä parempi kuljettaja" hiillostamaan ohitusta, jättäen turvaväliä noin venäläisen pillukarvan paksuuden verran. Varsinkin minua syö jos kaksi tai useampi allaolevista toteutuu:
a) olen jo itse vasemmalla kaistalla ohittamassa loputonta rekkajonoa
b) oma vauhtini on vähintään se rajoitus+alv (esim 115-120 oikeata satasen alueella)
c) edessänikin on N+1 autoa ohittamassa samaa jonoa
Takanahiillostavaa ei paljon jarruvalot ym. käsimerkit nykyään heilauta,
mutta annas olla kun otan taskusta aina muutenkin löytyvän digikameran esille ja otan
salamakuvan taaksepäin. Alkaa sitä hajurakoa ilmestymään kuin itsestään. Jotain hyötyäkin tästä kameravalvontahurmiosta siis on, liikenteessä salama on oikeasti tehokas. Tyhmiä vielä ovat jos/kun luulevat kuppaista sitikkaani sivariskoudeksi. Ja kyllä,
olen täysin tietoinen siitä että olen kusipää. Ei voisi vähemmän kiinnostaa.
Mitä alkuperäiseen tapahtumaan tulee, todennäköisesti olisin vetänyt kuskia turpaan, silläkin uhalla että iteselleni tulisi syyte ja että itsekkin olisin ottanut dunkkuun. Eipä olisi ollut ensimmäinen kerta. Prätkällä tosin en jaksa provosoitua niinkään usein, sillä kun oikeasti pääsen alta pois.
/MarcusB