Ohitetuksi tuleminen ottaa joskus koville

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja YKa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Idiootit jotka vaarantaa tahalleen toisen hengen, ja terveyden, pitäis lätkiä suoraan sanottuna TURPAAN, ja vähän helvetin kovaa.
Niin pitäsi, mutta kyllä niitä idiootteja löytyy niistä ohittelijoistakin, joskus varsinkin niistä. Voi miettiä onko ihan pakko aina lähteä ohittamaan älyttömissä paikossa ja sitten tunkea väkisin jonkun nenän eteen just vastaantulija väistäen? Näitä nimittäin riittää.

Ohitustilanteen aloittaa kuitenkin aina se ohittaja, ja silläkin on vastuunsa, ei vain ohitettavalla.

Miulta tulee ainakin löytymään enskesänä muttereita taskusta tollasii tilanteita varten.

Mut kukaan ei oo viel kertonut kuka toi Taipalsaaren voortimies oli?? Ois niin mukavaa käydä vaikka tarjoomassa hänelle tuopponen
033102beer_1_prv.gif
....tai sit ihan vain
kaboom.gif

Voi miettiä onko ihan pakko aina lähteä ohittamaan älyttömissä paikossa ja sitten tunkea väkisin jonkun nenän eteen just vastaantulija väistäen? Näitä nimittäin riittää.
Juu tossa mie oon samaa mieltä, että älyttömässä paikassa ohittajaa pitäis myös vetää tauluun. Sekä kaupungissa hurjastelevaa.
Tolle voortimiehelle tauluunveto ei ole riittävä rangaistus. Kannattaisin itse enemmän silmä-silmästä tyyppistä ratkaisua eli ukko pesismailalla sairaalakuntoon, luita poikki yms yms. Ja tietenkin voorti paskaks
biggrin.gif

Väkisin jonoon työntymiset on kyllä melko syvältä..

Vaikka sattuu niitä meille jokaiselle ihan varmasti, että tulee kiire takaisin jonoon ja pitää mennä tiukkaankin paikkaan
smile_org.gif
Tätä ongelmaa ei olisi, jos ihmiset pitäisivät edes 10 metrin "turvavälin" maanteillä. Minulle on joskus käynyt niin, että jonossa ajavat vetivät oven kiinni, kun yritin palata ohituksesta kaistalle, onneks pyörä mahtuu keskiviivalle vaikka tuli rekka vastaan.
Itsellä pari kertaa ollut sellainen tilanne, että olen ollut lähdössä ohittamaan ja kiihdyttänyt jo kun suora ollut avautumassa niin samassa auto rinnalla ja tulossa eteen, jossa kaista tukossa.

Sillon kyllä ei muuta kuin vähän himmata ja päästää auto siihen väliin. Elikkäs vaaratilanne aiheutui kenties siitä, ettei järjestyksessä lähdetty ohittamaan vaan takaa on puskettu väkisellä letkasta ohi ja auto onkin tullut vastaan.

Elokuulle sen verran, että oli kärjistetty joo.. Sitä vaan hain takaa, että on surullisia sellaiset onnettomuudet, jossa auto on lähtenyt ohittelemaan ja pamauttaa vastaantulevan keulaan ja siitä autot muiden autojen päälle ja uhreja myös muista autoista. Ymmärrän sen tuskan, jonka rekkakuski kokee, jos autoilija ajaa pahki ja kuolee ja onhan siinä rekkakuskikin vaarassa, tietenkin!

Turvaväli olisi tärkeä, mutta ei siihen Audistin ole tarkoitettu silti tulevan? Pitkät räpsähtää aika nopeesti sen jälkeen. Parempi se kuitenkin kuin sen auton keulassa. Pitäisi vain muistaa se aina tunnekuohuista huolimatta.

Tottakai se on rangaistavaa. Miten kiusaaminen sitten esiintyy ja miten sen näyttää toteen, niin vaikeaa, vaikeaa...luulisin.
Kameroita ihmiset, kameroita. Ja nyt en tietenkään tarkoita tienvarsikameratolppia tai Kehä-1:llä tänäänkin majailleita "liikenteen" valvojafoordeja vaan ihan digikameroita. Niitten videokuvaustoiminnoilla voi saada yllättävänkin hyvää todistusaineistoa, jos jotain olisi tapahtumassa (prätkällä tosin astetta haastavampaa toteuttaa...). Onhan skoudetkin käyttänyt itsekuvattua videota pohjana erinäisille liikenteenvaarantamissyytteille.

Ajelen Porvoon motaria päivittäin. Mikään ei rassaa muutenkin yhä usemmin jo oletuksena kireällä olevia hermoja niin paljon kun se että taakseni ilmestyy joku "keskimääräistä parempi kuljettaja" hiillostamaan ohitusta, jättäen turvaväliä noin venäläisen pillukarvan paksuuden verran. Varsinkin minua syö jos kaksi tai useampi allaolevista toteutuu:

a) olen jo itse vasemmalla kaistalla ohittamassa loputonta rekkajonoa
b) oma vauhtini on vähintään se rajoitus+alv (esim 115-120 oikeata satasen alueella)
c) edessänikin on N+1 autoa ohittamassa samaa jonoa

Takanahiillostavaa ei paljon jarruvalot ym. käsimerkit nykyään heilauta, mutta annas olla kun otan taskusta aina muutenkin löytyvän digikameran esille ja otan salamakuvan taaksepäin. Alkaa sitä hajurakoa ilmestymään kuin itsestään. Jotain hyötyäkin tästä kameravalvontahurmiosta siis on, liikenteessä salama on oikeasti tehokas. Tyhmiä vielä ovat jos/kun luulevat kuppaista sitikkaani sivariskoudeksi. Ja kyllä, olen täysin tietoinen siitä että olen kusipää. Ei voisi vähemmän kiinnostaa.

Mitä alkuperäiseen tapahtumaan tulee, todennäköisesti olisin vetänyt kuskia turpaan, silläkin uhalla että iteselleni tulisi syyte ja että itsekkin olisin ottanut dunkkuun. Eipä olisi ollut ensimmäinen kerta. Prätkällä tosin en jaksa provosoitua niinkään usein, sillä kun oikeasti pääsen alta pois.

/MarcusB

Kyllä mä kävisin niistää nenän tai vähintää veisin peilin jos mua yritettäis kiilata tieltä tai muuten "yritettäisi" vahingoittaa. Ja voin sanoa että olen niin ennenkin tehnyt. En ole ylpeä siitä, enkä tahdo kehuskella, mutta jotkut jotka sen ansaitsevat niin myöskin saavat.

Kyseessä on tuttu pariskunta. Ovat vain valitettavasti juuri lomilla kaukomailla joten kommentoiminen on hankalaa. Jos minä sitten annan muutaman vastauksen.

- Kyseessä oli kaksi motoristia omilla pyörillä.

- Ensimmäistä ajoi herra A (KTM Advendure)

- Seuraavaa ajoi neiti H (Honda CBF 1000 S)

- Ohitettu autoilija oli reilu 50:nen opiskelija.

Pitkä tarina _paaljon_lyhennettynä.

KTM ohitti ALINOPEUTTA ajaneen autoilijan ja Honda-neiti myös. Tästä herra Ford otti sellaiset rykärit että aloitti Neiti Hondan jahtaamisen. Lopulta Herra Ford pamautti Neiti Hondan perään. Minulla on kuva tuosta pyörästä jossain tietokoneella, en vain valitettavasti löydä sitä tähän hätään. Pyörää tutkittuani pidän todellisena ihmeenä että Neiti H on  ylipäätään hengissä ja selvisi noinkin pienillä ruumiinvammoilla.

Kyseessä oli selkeästi tilanne jossa ko. autoilijalla leikkasi totaallisesti kiinni ja hän yritti teilata (onnistuen siinä) motoristin.

En tiedä tajuaako autoilija kuinka lähellä kuolemaa hän itse oli ko. päivänä. Ne jotka tuntevat KTM:llä ajavan herran, ymmärtävät kyseisen lauseen.
baaa.gif
Toisaalta, todella hienoa että Herra KTM:n hermo piti ko. tilanteessa, muutoin herra KTM istuisi nyt tiilenpäitä lukemassa  
sad_orig.gif

ps. valitan kirjoitusvihreitä, toinen käsi kipsissä joten tämä kirjoittaminen on tosi hankalaa
sad_orig.gif

Se on jännä kun sama homma tehdään poliisille, se on automaatisesti murha tai murhanyritys. Vrt. viime kesän case missä bemari-poika pyyhkäs poliisin hengiltä. Kun samankaltaisen tapauksen osapuolena on "normaali ihminen", on seuraamus ylinopeussakon luokkaa.
Olisikohan nämä tapaukset kuitenkin pikkuisen kauempana toisistaan.
Olivathan ne. Se Bemaripoika yritti vain päästä pakoon poliisin terveydestä välittämättä.

Tämä neropatti ajoi tarkoituksella päälle.

Minusta uutisesta puuttui olennainen osa. Autonkuljettajan nimi ja osoite.

Kyllä mä kävisin niistää nenän tai vähintää veisin peilin jos mua yritettäis kiilata tieltä tai muuten "yritettäisi" vahingoittaa. Ja voin sanoa että olen niin ennenkin tehnyt. En ole ylpeä siitä, enkä tahdo kehuskella, mutta jotkut jotka sen ansaitsevat niin myöskin saavat.
Vienyt peilin vai niistänyt nenään?

Itse olen peilin vienyt ja voin sanoa että ei ole ihan niin kivuton/näppärä homma mitä elokuvista vois kuvitella ja en suosittele kokeilemeen ihan kylmiltään
tounge.gif

Itse olen peilin vienyt ja voin sanoa että ei ole ihan niin kivuton/näppärä homma mitä elokuvista vois kuvitella ja en suosittele kokeilemeen ihan kylmiltään  
tounge.gif
Ruotsalaiselta mummelilta olen minäkin peilin vienyt. Kipuun auttaa kummasti jos on hiilarivahvikkeet hanskassa...
biggrin.gif

Joo, itsellänikin voisi ko. tilanteessa olla huumori aika vähissä. Saattaisipa mennä jopa viittomakielen puolelle.

Vaikka sattuu niitä meille jokaiselle ihan varmasti, että tulee kiire takaisin jonoon ja pitää mennä tiukkaankin paikkaan
smile_org.gif
Tätä ongelmaa ei olisi, jos ihmiset pitäisivät edes 10 metrin "turvavälin" maanteillä. Minulle on joskus käynyt niin, että jonossa ajavat vetivät oven kiinni, kun yritin palata ohituksesta kaistalle, onneks pyörä mahtuu keskiviivalle vaikka tuli rekka vastaan.
Itsellä pari kertaa ollut sellainen tilanne, että olen ollut lähdössä ohittamaan ja kiihdyttänyt jo kun suora ollut avautumassa niin samassa auto rinnalla ja tulossa eteen, jossa kaista tukossa.

Sillon kyllä ei muuta kuin vähän himmata ja päästää auto siihen väliin. Elikkäs vaaratilanne aiheutui kenties siitä, ettei järjestyksessä lähdetty ohittamaan vaan takaa on puskettu väkisellä letkasta ohi ja auto onkin tullut vastaan.
Tuskin oli ohittamaan lähdössä, tuosta kohtaa alkoi muutenkin keltainen viiva ja ylämäki. Ja en tosiaankaan jää pyörällä 50 auton jonon perään ajelemaan 20km/h alle rajoituksen, kun letkasta pääsee ohi parin kilometrin matkalla.

tounge.gif
Peilinhän vie helpoiten jalalla.. Oikea/tai vasen jalka pystyyn ja hanaa. Jos mahdollista esim. isommalla tiellä, niin valmiiksi vauhtia ja tumps.
thumbs-up.gif

Nimim. kokemusta on, myös siis niistämisestä, mutta ne tilanteet onkin tullu sitten autolla ja ei niistä sen enempää.

smile_org.gif

Tuskin oli ohittamaan lähdössä, tuosta kohtaa alkoi muutenkin keltainen viiva ja ylämäki. Ja en tosiaankaan jää pyörällä 50 auton jonon perään ajelemaan 20km/h alle rajoituksen, kun letkasta pääsee ohi parin kilometrin matkalla.
Ei,ei,ei! Älä ymmärrä väärin
033102beer_1_prv.gif

Tarkoitin siis omaa kokemusta tolla tarinalla..
smile_org.gif
En meinannut mitenkään sinua tai ketään muutakaan, omaa tarinaani vain kerroin
smile_org.gif

Mitähän tämä miespuolinen motoristi olisi saanut, jos olisi tirvaissut siltä lippalakkimieheltä nenän poskelle?

Peesaan Urkkia täysillä:

"Minimipäiväsakko on 6€, maksimi jonka voi saada on 140 päiväsakkoa yhdestä rikoksesta, yhdisteltynä monista 240.

Jos maailmassa on yhtään oikeutta, noin tyhmä äijä on helvetin köyhä. " Tosta ei ironia parane!
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Tulisiko pienestä nenänniistosta jotain 40 päiväsakkoa? Lienee suunnilleen sama kuin 50 kmh ylinopeus?

Autolla ohittaessani olen joutunut häirityksi useasti, mutta pyörällä en kertaakaan. Valojen vilkuttelu on niistä pienimpiä ilmiöitä. Bonuksena vilkuttelijoille, meidän autosta tulee muuten sitten stereona keskaria ikkunoista ulos. Jopa Rva on omaksunut ikkunan aukaisu ja käsivarsi ulos refleksin. Toivon, että olemme tappaneet useita vtutukseen!

Idiootit tulkitsevat ilmeisesti pyörän kanssa kilpailun jo etukäteen hävityksi. Epäilen vahvasti, että naismotoristeja häiritään merkittävästi enemmän. Idiootti ilmeisesti epäilee, että eihän se tyttö uskalla kuitenkaan luukuttaa...

Ihmettelen vahvasti mikä siinä ohitetuksi tulemisessa niin vtuttaa? Onko se joltain pois, että kaveri on aikaisemmin perillä kuin kaikki hidastelevat idiootit? Onko "paikka jonossa" saavutettu etu? Luullaanko noin yleisti, että maantie on marketin kassajono? Asuuko meissä kaikissa pieni posliini?

Ps. Mieleen tulee pari yleistä sääntöä sujuvalle liikenteelle:
1. Tehoa (ja vääntöä ei ole koskaan liikaa.
2. GPS perilläoloarvio on ainoa jonka kanssa kannattaa kilpailla.

Käräjäoikeuden päätöksen perusteluja tuntematta tulee mieleen että eikö päätöksestä kannattaisi valittaa korkeampaan oikeusasteeseen koska teko vaikuttaa vähintään tapon yritykseltä tai törkeältä pahoinpitelyltä autoa aseena käyttäen.
Oikea rangaistus tulisi tietysti murhayrityksestä koska autoilija seurasi pyörää pitkän aikaa eikä näin ollen voi vedota siihen että olisi toiminut äkkipikaistuksissaan.  
Nythän Fordin kuljettaja sai rangaistuksen vain törkeästä liikenneturvallisuuden  vaarantamisesta ja vammantuottamuksesta.
mad.gif

Vammantuottamuksesta pitäisi ainakin saada korvauksia, mutta jos se idiootti oli 50-vuotias opiskelija, tuskin siltä tämä motoristi sen paremmin kuin yhteiskunta muutenkaan voi odottaa erityisen paljon saavansa.

Back