• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ohitatko tiellä toisen moottoripyörän?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sarkka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ohitatko tiellä toisen moottoripyörän? -

• Ohi vaan, ja kisaan yllyttämään

Ääniä: 0 0,0%
  • Suoraan vaan ohi samaa vauhtia

• Hidastan perään ja tarkkailen tilannetta hetken

• En aja mielellään ohi

• jotain muuta

• Ääniä yhteensä
    0
Ohi vaan jos ajelee hiljempaa edessä mutta miten tervehdys kun oikeella kädellä vähän vaikeeta ?
Ite olen tylysti ajanut ohi ja jättänyt tervehdykset vastaantulijoille.

Letkan perään tuli jäätyä pari kertaa ja kumpasellakin kadutti kun vauhti heitteli niin paljon että ajaminen oli työlästä joten ens kesänä ohi vaan.

En käyttäis sanaa ohitaa, koska minusta ne tuntuvat vastaantulijoilta. Kyse on siis sivuuttamisesta se on eriasia sivuutanko vasemmalta vai oikealta.
biggrin.gif

Kaikkia morjestan. AH:sta DH:hon.

Äänet jakautuvat sekä ohittamisen että perässä pysymisen puolille. Mielenkiintoista olisikin kuulla että miksi sen toisen pyörän perään haluaa jäädä tai miksi siitä haluaa mennä ohitse. Tieliikennelaki kun useimmissa paikoissa mahdollistaa molemmat vaihtoehdot, niin kysessä on joku muu motiivi ?

Tänään ajettiin kevyellä nelipyörällä noin 200km matka josta osa 7-tielllä keskivauhdilla 39.9km/h ja siitä meni moni ohitse. Osa tyylikkäämmin, osa (varsinkin venäläisillä kilvillä varustetuista ajoneuvoista) suorastaan peilejä hipoen.

Vastaavasti moottoripyörällä tulee usein ohitettua hitaampi tai ehkä muuten vaan epävarmempi mopokuski - "ajattelen" siis että ehkäpä moottoripyöräly on itsekäs laji, siinä kukin kuitenkin ajaa useimmiten usein omaa nopeuttaan.

Samat kasvot sitten taas jossain vaiheessa, jossain päin suomea kahvilla kohtaavat, ja punnitsevat elämää eri kanteilta - siksi ei se vauhti vaan se määränpää on se joka ratkaisee ?

Minua ihmetyttää kanssa suuresti että jos pidetään tiettyä matkavauhtia ja saavutetaan toinen moottoripyöräilijä niin miksi ihmeessä siihen pitää jäädä sitten peesaamaan?

Nykypäivänä kun noita mopoja on jo niin paljon että ei se enään ole juurikaan mikään autoilua kummempi harrastus niin minkä vuoksi sitä jäädä pitämään jotain ihmeen paraatia kun toisen saavuttaa?

kylpähän se riippuu tilanteesta
jos oon menossa johonkin (ja ehkä pikku kiirus) niin samantien ohi. mut jos vaan kruisailen eikä nopeusero o iso niin mukavempi on porukassa pöristää.

tämä on vain minun mielipiteeni ja pidätän oikeuden muuttaa sitä ilman eri ilmoitusta fiilis pohjalta. (eli joskus vaan on pakko ajaa kovaa)

3. on kai se mukavempi ajaa ryhmässä
062802moto_prv.gif
, vaikkei päämäärä olisikaan sama, ainakin on vähän enemmän hoimiota herättävä (vaikkei se aina hyvä puoli ole)
thumbs-up.gif
. ohitan kuitenkin jos toisen vauhti minun vauhtiini on turhan alainen (olosuhteet huomioden), tai jos perässä on hankala ajaa (esim. edellä ajavan on turhan kova ääninen tai jättää myrkky pilven peräänsä)
veryangry.gif
. taajamaan alueella pitää olla silti melko hyvä syy ohittamiseen.

Riippuupi ihan edellä meneväm vauhdista. Jos ajelee hiljempaa kun mä, ni ohi menen ja saatan pierastakin mennessäni.

Joo, jos edessä menijä tulee perä edellä helposti vastaan, niin samaa vauhtia ohi.
Mutta jos pikku hiljaa olen saavuttanut edellä ajavan, niin eka tarkkailu ja sitte hanaaaa.

Täytyy kyllä myöntää että monesti tulee hetki köröteltyä perässä, mutta hetken päästä yleensä kyllästyy.

omaa vauhtia ajelen, yleesä tavotettujen peräs hetken mut esmes tännään toistasataa... sit ku vaihto reittiä nii moikkasin ja jatkon omaan suuntaan
smile_org.gif

Vastasin, että tarkkailen hieman tilannetta. Näin siksi, että jos olen menossa omaa vauhtiani ja kaveri edellä ajaa parin pykälän tarkkuudella samaa kyytiä, tuskin viitsin turhaan ohittaa. Saa ajaa aika monta sataa kilometriä, että se 2 km/h nopeusero alkaa tuntua. Mutta yleensä siis jatkan omaa kyytiä, ohi jalkaa heilauttaen jne
smile_org.gif

Back