• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ohitatko tiellä toisen moottoripyörän?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sarkka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ohitatko tiellä toisen moottoripyörän? -

• Ohi vaan, ja kisaan yllyttämään

Ääniä: 0 0,0%
  • Suoraan vaan ohi samaa vauhtia

• Hidastan perään ja tarkkailen tilannetta hetken

• En aja mielellään ohi

• jotain muuta

• Ääniä yhteensä
    0
Ekaks hiukan tarkkailen mut sit ohi vaan jos ei vauhti miellytä.. Tosin rajoitusten mukaan mennään
wink.gif

riippuu pyörästä.....makeita saundeja kuuntelen hetken mut jos vauhti ei miellytä niin jatkan kyl ohitte matkaa..lahti-tre välillä eilen tuli ohitettua useempi motoristi vaikka ei mun nopeuteni nyt niin kummonen tua tiellä ole..mut lomalaisella on niin kiirus....
033102beer_1_prv.gif

Eilen tein reilun kuuden ja puolensadan kilometrin työkeikan mopolla, menomatkalla kun oli kiiruumpi tuli ohitettua muutama kanssamotoristi. Paluumatkalla ei sitten ohitettavia tielle sattunut ja menipä motarilla pari pyörää meikäläisen ohi.
Normaalisti maantiellä jos saavutan selvästi hitaamman menen myös ohi. Mutkapätkillä tulee ehkä hetken seurailtua toisen vauhtia.

Fiilispohjalta...helpommin sitä tietysti tulee jäätyä pyörän perässä ajelemaan kuin auton. Vaan yleensä pidän valitsemani nopeuden pyörällä ja autolla eli molemmilla ohitan hitaammin ajelevan riippumatta millä ajelee.
Valkoset Transporterit yms on ainoo oikee poikkeus...
wink.gif

Tarkkailen .. joskus pitempään ja joskus vähemmän .. sitten
joko ohi tai ei, mutta kilpailuun (?) .. miksi ihmeessä .. ei ole
aiemmin tullut edes mieleen. Tarkkailu taasen johtuu siitä, että
se voi olla joku tuttu.

Kyllä sitä jää tultua tarkkailemaan tilannetta, ja jos matka nopeus on sama kuin itsellä eikä mitään kiirettä niin jään peesaamaan
062802moto_prv.gif
>>>>
062802moto_prv.gif

Mä en ole ikinä ymmärtänyt mikä mopojen ohittamisessa mopolla on niin ihmeellistä.

Olipa edellä menevä sitten traktori, henkilöauto, rekka, mopo tai mikä tahansa niin aina mennään ohi jos oma vauhti on selkeästi kovempi kuin edellä menevällä kulkuneuvosta riippumatta.

Minä olen ohittanut muita mopoja ja muut mopoilijat ovat ohittaneet minut lukemattomia kertoja. Ihan sulassa sovussa homma on hoitunut joka kerta. Ainoa ongelma on morjenstamisen suorittaminen ohitettaessa.

Jos edellä ajava ajaa alle rajoutusten tai sitten tosi epätasaista vauhtia, välillä hitaammin ja välillä nopeammin... niin...
kyllä mä ohi pyyhkäsen turvallisessa paikassa...
kuitenkin ilman kaahailun tarvetta.

Relevantti kysymys - mielestäni. Itse hiljennän yleensä hetkeksi ja tarkkailen perässä hiukan tilannetta. Jos vauhti on tämän jälkeen sopiva niin perässä ajelen - yleensähän edellä ajava huomattuaan nostaa hiukan nopeutta syystä tai toisesta  
wink.gif
Mikäli ei, niin ohitan "hienotunteisesti" ja oikealla jalalla tervehtien. Ja sitten  
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Jos mahdollista, niin ohi vaan samaa vauhtia. Siis jos toinen ajaa hitaammin kuin mitä itse.. Mulle ei ainakaan ole mikään tabu, että kanssamotoristia ei saisi muka ohittaa. Eikä sekään pahemmin haittaa, jos joku muu tulee ja ohitta mut..

Kisaamaan en lähde, mutt ohitan jos toinen ajaa alle sallitun tuntinopeuden ja itellä on kiire. Moikkaan kyllä ohi mennessänikin.

Jostain syystä toisen motoristin ohittamiseen on isompi kynnys kuin esim. auton kuittaamiseen... Yleensä hetki tulee perässä ihmeteltyä.

JKL-Tampere...
Ajelin melkolailla koko matkan pientä ylinopeutta ja matkan aikana meni reilut 10 pyörää ohitse.
sport05.gif

Back