Siitä sinun on aivan turha kantaa huolta mitä minä tekniikasta ymmärrän.No ajattelehan sinä fiksuna ja tekniikasta perillä olevana miehenä sitten aikuisen oikeasti miten kova tuo "tälli" oli jos mopoilija ei sitä edes meinannut huomata. Takarenkaaseenhan se osui, eli swingi ja vanne paskana renkaan kudoksista puhumattakaan ja luultavasti runko vääntynyt ja todennäköisesti vieläpä murtumia.Niin ja toinen puoli on se, että jos kuitenkin tuli jotain. Ajat sitten teknisen vian takia ulos tieltä 100 km/h ja törmäät johonkin "kovaan". Lopun ikää tetrapareesi ja pilliruokinnassa. Ja vain siksi ettet viitsinyt rouvalle tuottaa "pahaa mieltä". Tosi fiksuaajattelua.![]()
Kuskin kannattaa käydä kaularangan kuvauksessa aina tällaisissa vakavissa peräänajotapauksissa. Varuilta voisi pari viikkoa pitää niskatukea vaikka ei oireita olisikaan.
Ketjun aloittajalle: Älä välitä typeristä kommenteista vaan omasta turvallisuudestasi. Joskus naurettavan pienet tällit saavat kuitenkin aikaiseksi vaurioita. Muutenhan kaikki vehkeet kestäisivät ikuisesti eikä ne koskaan menisi rikki. Itse vastaat omasta turvallisuudestasi, kukaan muu ei sitä tee.
Perkele, tänään se sit tapahtui...Nimittäin sain erään rouvashenkilön persauksiin liikennevaloissa. Tilanne jotakuinkin näin, valot vaihtui ja minä rauhallisesti liikkeelle. No takana tullut rouvashenkilö päätti sitte antaa mulle vauhtia. Tosin pikku pusuhan se vaan oli, hädintuskin itse edes huomasin tapahtunutta. Pystyssä pysyin ja mopoonkaan ei mitään. Vauhtia ehkä 1-3km/h et juuri liikkeessä oltiin. Kuitenkin hiukan jäi kaivelemaan tuo mopo, oliskohan syytä tarkastuttaa takavanne, swingi, iskarin kiinnitykset ym. Ko rouva ilmoitti kyl maksavansa viulut jos niitä tulee. Mielipiteitä kiitos varsinkin noista tarkastuskohteista...