• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nyt on maailman kirjat sekaisin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nwobhm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla sattu tuosa kevättalvella kotilohommissa kaks erillistä "yhteenottoa" virkavallan kanssa joissa mielestäni oli kyllä tuuriakin tms. mukana.

1. Olin sunnuntai-iltana menossa pelivuorolle, oli vähän kiire (oisit lähteny aiemmin prkl) ja kiihdyttelin risteyksestä (60 km/h alue joka muuttuu 80 km/h alueeksi).
Poliisipartio tulee siinä rajoitusten taitteessa vastaan, vilkut päälle ja käännös perääni, nopeudeksi mitataan 105 km/h.

Pysäytin kotilon tien reunaan ja manasin siinä, että nyt v..tu tuli sakot. Poliisi tulee siinä ovelle ja toivotti hyvät illat, Minä vilkasin poliisia ja mietin, että ompa tutun näkönen... Samalla siinä hokasin, että tuohan poliisipartio se kävi aiemmin viikolla korjauttamasssa autoa meillä (työpaikallani autoliikkeessä).

Siitä tietysti sanoin poliisille, että muistatko kun näytin sulle miten tupakinsytkärin sulake löytyy/vaihdetaan? Sehän katteli, että no niimpäs taisit olla sama mies.      

Se pyysi kuiteskin autoonsa juttelemaan rikkeestä. Autossa oli partion toinen jäsen joka niinikään oli siellä autonkorjaus reissussa mukana, jolle toinen sanoi, että katoppas ku meidän huoltomies täällä ajelee ylinopeutta.

Minä jo siinä aloin höpöttelemään hädissäni jotain, että antakaapas alennusta sakoista. Toinen siinä totesi, että ei tässä tarvi kirjoittaa kuin kirjallinen huomautus.

Ei puhallutettu, ei kysytty ajokorttia, eikä rekisteriotetta. (otetta ei ois ollukkkaa, kun olin firman esittelyautolla liikenteessä).  
smile_org.gif

Eli se tuuri oli siinä, että sattu se sama partio jota olin autellu siinä sulakkeen vaihossa.

2. Toinen tapahtuma sattu pari, kolme viikkoa myöhemmin.
Olin perjaintai-iltapäivällä kello neljän maissa menossa tekemään mopotikauppapapereita myyjäliikkeeseen (ajelin omalla autonromulla jonka olin aatellu viedä paalaamoon heti kun alkaa mopokausi) kaupunkialueella jossa tietty 40 km/h rajoitus.

Suunnilleen kuuttakymppiä ajelin siinä en muista tarkkaan. Jossain vaihessa oli siviilipoliisipartio lähtenyt perääni (epäilyttävän näköinen autonromu) ja mittailut siinä nopeuttani. Ehdin liikkeeseen ja kävin tekemässa kauppapaperit ja tulin ulos liikkeestä.

Poliisi siinä pyöri pihalla ja viittilöitti mulle ja alkoi autosta kyselemään, että onko se minun. Minä sanoin enempää ajattelematta, että onhan se. Poliisi pyysi tulemaan autoonsa. Sanoi siinä sitte, että ajelet katsastamattomalla autolla neljäkympin alueella kuuttakymppiä muun liikenteen joukossa.

Siinähän jäi ihan sanattomaksi ja aloin jo odottelemaan, että kuinkahan suuren sakon ne kirjottaa. Kirjoittivat kirjallisen huomautuksen ja auton rekisteriotteeseen huomautuksen , että katsastettava ensitilassa. (kotilosta oli ajoaika loppunu kolme päivää aiemmin).

Tässäkin olisi minun mielestä voinu sakottaa.  
nixweiss.gif

Ei varmaan tarvi mopolla paljo enää ajella ylinopeutta niin alkaa sakkoja paukkumaan.

Joka valoista kyl tulee itsellekin se kevyt 100 melkeen aina(siit sitten rajoitusten mukaan tiputtaa)
Mut eiks tuo oo vaarallista...?
lookaround_orig.gif

Ärsyttävää se ainaski on...!
veryangry.gif
Sadankilometrin tuntinopeus on AINA vaarallista, paikasta, ajasta ja ajoneuvosta riippumatta! siitä nopeudesta jarruttaminen pitää sisällään monia riskejä. siten neuvon sinua lopettamaan kyseisen toiminnan...välittömästi!
ps:Mopolla kiihdyttämisen perimmäinen tarkoitushan on ärsyttää teinibemu kuskeja jotka parveilevat AmisBilisCentterin(ABC) pihalla
biggrin.gif

HEhe! Missä päin te oikein ajelette noin niinku yleensä?!? Kyllä Helsingissä on suurimmaasa osassa selvinny ihan huomautuksella ja pikku juttelulla, jos nopeus ei nyt ihan älytön ole ollu.

Tääki naurattaa ku aina uikutetaan poliisien sakotusherkkyydestä ja sitte ku ne hoitaa asian jollakin toisella tavalla, siitäkin pitää nurista ja valittaa. On täälki ihme porukkaa. Pääasia että saa olla erimieltä, oli asia mikä tahansa.

Iloista viikonloppua kaikille!!!
biggrin.gif

Pari kertaa ollu sakon paikka, mutta ekalla kerralla näyttivät peukkuja alas (huonosti keulittu) ja toisella kerralla puivat nyrkkiä.
Ei mitään raskauttavaa tekijää kummassakaan (200 lasissa ja päiväkoti) mielestäni oli huomattavasti tehokkaampi se nyrkin puinti kuin rikesakko.
Kuitenkin porukassa on ajatteleviakin yksilöitä joukossa, osalla nyt menee överiksi aina ammatista riippumatta.

itsekkin selvisin viime kesänä liikenteen vaarantaneeesta etupyörän leijutuksesta liikennevaloista lähtiessä vain ankaralla varoituksella vaikka olisi kuulema kortti pitänyt ottaa pois
thumbs-up.gif

Eikun eivät saaneet oikeasti tutkan lukemia tallennettua, arvailivat ja sen takia eivät kirjoittaneet sakkoa, kun ei ollut oikeasti todistusaineistoa!

V..ttuillessaan toisia sakottavat ja toisia ei, jotta oikein puukko kääntyisi sakotettujen haavassa.
033102ass_1_prv.gif

Mut koetappa tehdä tuo sama Suonenjoella.
veryangry.gif

Näin ajattelee pessimisti..
tounge.gif

Mulle kävi pari yötä sitte hauska tapahtuma, ajoin työautolla pientä ylinopeutta ja vielä punaisia päin (minkä muistin vasta myöhemmin).

Poliisi : Ajokortti ja rekisteriote.
Minä : Paljos mulla oli vauhtia ?
P: En mä tiedä.
M: No hyvä.
P: Ajoitsä punasia päin ?
M: En. (Tässä vaiheessa en oikeesti muistanut, että ajoin hetki aiemmin punasia päin)
P: No ei sitte mitään, ajele jatkossa vähä rauhallisemmin.

biggrin.gif

Mulla kävi tossa viime kesänä seuraavasti autolla. 40km/h alueella about 80 vauhtia ja punasia päin. No seuraavassa risteyksessä poliisi pysäytti. Sano et meillä oli tuolla edellisissä liikennevaloissa siviilipartio ja käskivät nuhtelemaan sinua liikennevaloihin ajamisesta.
tounge.gif
No seuraavaks poliisin radiosta kuului et "Nyt tulee moottoripyörä tosi kovaa!" No poliisi toivotteli mulle vain hyvät illan jatkot. Että joskus se tuuri käy..

Poliisikin on ihminen, Tuli todistettua.
Sain kirjallisen huomautuksen kännykkään puhumisesta.
Vaikka lopetin puhelun vasta useiden kieltojen jälkeen.
Kerroin, että oli tärkeä asiakaspuhelu enkä voinut sitä lopettaa.
Poliisi tuumas: saat kirjallisen varoituksen , mutta kytke se puhelin seuraavan kerran tohon telineeseen, kerran sellanen on.
Kiittelin ja lupasin toimia vastedes saamieni ohjeiden mukaisesti.
Myönnettäköön: en vieläkään aina laita puhelinta telineeseen..
Että tällänen tapaus tällä kertaa.

Vuosi sitten ajoi siskon luokse (etelä) pohjanmaalle, Isonjoen kirkonkylän läpi ajelin tasan 50km/h mittarissa, pleksi raollaan, kun tihkutti vähän vettä ja pleksi on tumma.

Siinä sitten kirkonkylän jälkeen vallesmanni viittoili tiensivuun, ajattelin, että puhalluttaa.
Tokaisi vain, että 54 km/h näytti tutka ja rajoitus on 40km/h. Itse olin äimän käkenä, että mikä merkki ja missä, luultavasti missasin sen koivujen siimeksessä olleen kyltin kun availin pleksiä.

Ei mitään, poliisi vaan toivotti hyvät matkat pohjammaanmurteella "menköhön varootuksella"

Pohjanmaalla on lupsakkaa sakkia
smile_org.gif

Mitä kanssa tuttujen tapauksia kuunnellut ja ylipäätään lehditä sekä foorumeista lueskellut niin voisi sanoa että poliisikin on inhimillinen tilanteissa joissa itse kanssa käyttäytyy asiallisesti eikä kyse ole aivan sairaaloisen suuresta nopeusrajoituksen ylityksestä
jokaisesta kastitsä löytyy kusipäitä ni pyöräporukasta kuin myös poliiseista  
033102beer_1_prv.gif

Munkin tuttu pääs pälkähästä, tuskin ens kerralla enää pääsee mut täytyy ajaa varovasti. Tai siis sanoo että ajaa varoen.

Missähän ihmeessä porukka täällä ajelee kun törmäävät inhimillisiin poliiseihin?? Meillä täällä pohjois-savossa kyllä rankaistaan pienimmästäkin rikkeestä rankemman kaavan mukaan ja päälle saa vielä roimat vidduilut! Ei helvata, pitäsköhän muuttaa muualle...
nixweiss.gif

Back