• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nyt on kokeiltu delvacia mx 15w-40

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No jopas on tusina-ärrä ranttu öljylle, kun ei Delvakki kelepaa
omg.gif

Omaan laitoin Castrolin GPS öljyt, toivottavasti nuo pelaa hyvin
nixweiss.gif
Mulla ei toiminut ollenkaan taas tuo. Kytkin tuppas luistaa minkä kerkes. Shellin VSX taas ei luistanu.
Ok, Kiitti vinkistä...antoivat vaan nuo Castrolit kaupan päälle kun aikani kinusin...Mut pitääpä testata sitten kun tulee kevät..Nyt jos lähtis kokeileen voisi tuo takarengas luistaa
tounge.gif

Pitääpä kysäistä jos ne hommais sitä tuohon huoltsikalle. Vaikka onhan tuota käyntiä kyllä oulussakin ennen kevättä mutta oispahan ehkä tulevaisuudessakin lähempänä.

Olispa mullakin varaa tommosiin kokeiluihin. Jos joskus tommosen pärrän saan hankittua niin en todellakaan rupea säästämään jossain öljyissä yms.
confused_orig.gif
Ei kai kukaan järkevä ihminen mitään Delvaccia MOOTTORIPYÖRÄÄNSÄ laitakkaan. Kaikki maailman mopot on sitte erikseen.
Heh heh.. Vanhassa pyörässä käytin Delvaccia alinomaan ja pelas pikkusen komeesti ja ajo oli usein sellaista "Endurance" tyyppistäkin.Onhan tälläkin foorumilla muutama heppu,joka on ajellut Delvacilla 50-100 tkm
omg.gif
Jos tuo Delvacci maksaisi 100€ 4litraa,niin olis varmaan mailman paras ja kiistaton kuningasliemi
biggrin.gif

Itsekin käytin entisessä Suzukissa Castrolin GPS ja Delvacia molemmilla pelasi hyvin paitsi et jälkimmäinen on halpaa ku saippua.
Monet motoristit ajeleekin Delvacilla ja vaihtavat niitä jopa 3000tkm välein ku se on niin halpaa ja onhan se koneellekiin hyvä vaihtaa niitä öljyjä usein
062802moto_prv.gif

Olispa mullakin varaa tommosiin kokeiluihin. Jos joskus tommosen pärrän saan hankittua niin en todellakaan rupea säästämään jossain öljyissä yms.  
confused_orig.gif
Ei kai kukaan järkevä ihminen mitään Delvaccia MOOTTORIPYÖRÄÄNSÄ laitakkaan. Kaikki maailman mopot on sitte erikseen.
Heh heh.. Vanhassa pyörässä käytin Delvaccia alinomaan ja pelas pikkusen komeesti ja ajo oli usein sellaista "Endurance" tyyppistäkin.Onhan tälläkin foorumilla muutama heppu,joka on ajellut Delvacilla 50-100 tkm  
omg.gif
Jos tuo Delvacci maksaisi 100€ 4litraa,niin olis varmaan mailman paras ja kiistaton kuningasliemi  
biggrin.gif
Mikset sitä nykyisessä pyörässäsi käytä? Kaikki tietenkin saavat käyttää mitä öljyjä tahansa, mutta minä en ainakaan mopooni lähtisi kokeilemaan Delvaccia. Onhan tuo mopo sen verran tyyris kapistus, että kymppien säästöllä en lähtisi sitä riskeeraamaan...

Hhmm. alkaa jo syksyllä ==> millaiseksi mahtaa yltyä kevään tultua. Tässä on muuten aika hyvä artikkeli. Tämän luettuani olen hieman alkanut miettiä jos siirtyisi synteettiseen Delvac One 1:een. Pitää nyt kuitenkin ajaa tuo nykyinen 1300-purkki pois.  
sport05.gif

Itselläni meni toisinpäin tämä kokeilu.
Jo vuosia olen käyttänyt pelkkää delvacia mutta päätin sitten eräs syksy kokeilla Valvolinen täyssynteettistä moottoripyöräöljyä mopossa.

Laatikko ei enää toiminut kunnolla ja kone alkoi kilistä ja kolista niinkuin ei öljyjä koneessa olisi ollenkaan. Onneksi ei ehtinyt kone kilahtaa ennenkuin sain taas delvacit koneeseen...

confused_orig.gif
omg.gif
biggrin.gif
Mikset sitä nykyisessä pyörässäsi käytä? Kaikki tietenkin saavat käyttää mitä öljyjä tahansa, mutta minä en ainakaan mopooni lähtisi kokeilemaan Delvaccia. Onhan tuo mopo sen verran tyyris kapistus, että kymppien säästöllä en lähtisi sitä riskeeraamaan...
Siinä on muutaman vuoden vielä takuuta jäljellä ja käytän sen aikaa nuita Hondan omia öljyjä.Kun ei sitä ikinä tiedä mikä on takuun kattavuus koneen leipoessa,jos käytetty raktoriööliä.Vaikka ei se moottori tuosta kyllä juntturaan mene,kun Delvac on kuitenkin huippuliemi
cool.gif

Niin ja on muuten tuossa uudessakin Delvacit sisällä nyt seisonnassa ja käynnistelen/huudattelen talven aikana ihan normaalisti.Keväällä pitää ehkä laittaa jotkut hieman notkeammat,kun saattaa olla vilpoisia ilmoja aluksi..Noh,ei nyt jaksa tästä tämän enempää.Käytetään kaikki vaikka paistinrasvaa mootoreissa,jos siitä tulee hyvä mieli ja tuntuu pelittävän
biggrin.gif

Mistä vitusta tää Delvac kehu oikein on saanu alkunsa? Eihän sillä öljyllä toimi kuin ehkä vaihdelaatikko kunnolla, koska siihen se on tehtykin ja Castrolilla taas saa halvan sutimisen eston. Huoltoasemalla töissä olleene/käytännönkokemuksen myötä en suosittele nykypyöriin kuin Motulia tai Shelliä. Siellä pojat tietää ees miten ne öljyt suunnitellaan moottoripyörille(eli siis moottorille, vaihdelaatikolle ja kytkimelle, joka on täydellisyytä pyrkien täys mahdottomuus).

Muistaakseni "Savotta" merkkinen teräketjuöljy oli huokeaa SEO asemilla? Vaihtelee vaan vähän useammin. Vaikka päivittäin.

ÖLJYIHINKÖ NE RAHAT MENEE?

withstupid.gif

Nuo Hondan omat mineraaliöljyt tahtoo mennä aika nopeasti piloille, joten oon siirtyny Teboilin superbike ölppiin. Niinku ihan OT.
biggrin.gif
Delvaccia ei oo tullu kokeiltua, eikä varmaan tulekaan...

Taas tätä.
biggrin.gif
Ja taas o pakko sanoa, kuten TPM:kin vihjaisi, että jos tämä harrastus on parin kolmen kympin säästöstä per vuosi kiinni, niin kannattaiskohan harkita jotain muuta harrastusta...? Mä pistän mieluummin parasta mahdollista öljyä pyörään ja unohdan, määrän tarkastusta lukuunottamatta, öljyt seuraavaan vaihtoon saakka. Ei tartte miettiä toimiiko vaiko ei. Kawassa se oli Shellin Advance jotain täyssynteettistä. Toimi kauemmin hyvin kuin esim. vastaavat Motorexin ja Castrolin öljyt.

Mä pistän mieluummin parasta mahdollista öljyä pyörään ja unohdan, määrän tarkastusta lukuunottamatta, öljyt seuraavaan vaihtoon saakka.
Niin. Mikä se sitten ikinä mahtaa sitä parasta ollakaan  
wink.gif
Mistäpä tuota tietää. Kenties vaikka juurikin tuo delvac?
Tarkotin lähinnä pyöriin tarkotettua ja tehtyä öljyä, eikä mitään halpaa dieselöljyä. Sitä mä pistän muijan Pösöön...
tounge.gif

Mä pistän mieluummin parasta mahdollista öljyä pyörään ja unohdan, määrän tarkastusta lukuunottamatta, öljyt seuraavaan vaihtoon saakka. Ei tartte miettiä toimiiko vaiko ei.
Juuri näin! Kyllä sitä säästöä mielestäni tähän harrastukseen kannattaa hakea muualta kuin öljystä, mikä on suhteellisen tärkeä osa moottoripyörän pysymisenä moottorikäyttöisenä, eikä joudu turvautumaan Kiviset ja Soraset tyyppiseen ratkaisuun.

Kyllä sitä kannatta kokeilla kakkostakin, mutta sieltä voi tulla konkreettisesti paskat lapaseen.
baaa.gif

Back