• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nyt kyllä vähä hävettää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommy_84
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joskus vuosia vuosia sitten olin ostanut Suikka GS450:n ja sillä sitten ekaa kertaa, ekana omistamispäivänä tyttökaverin luona kylässä. Ilta oli jo pitkällä, kun aloin starttailemaan mopoa ja ei vaan lähtenyt sitten millään,
Hyvä tekosyy jäädä mimmin luo yöksi ku ei "vehe" toimi...

Teinipoikana sitä kerkesi illallakin...
tounge.gif
terkut vaan sböönan faijalle, joka kerran patisteli mua pois tyttärensä huoneesta.
biggrin.gif

Joskus vuosia sitten ajelin auton huoltsikalle ja ajattelin että vaihdetaanpas laturin hihna kun se oli alkanut vinkua. Kävi kuitenkin niin että huoltamolla ei ollut osaa varastossa, joten hihna jäi sitten vaihtamatta.
Samana päivänä selvisi että se vinkuminen tulikin kaiuttimista, joku Ace of Basen kappale oli sellainen että taustalla oli kauheaa vinkunaa aika ajoin ja se sattui tulemaan aina sopivassa kohtaa
tounge.gif
. Kerrankin oli hyvä asia että huoltamo oli huonosti varusteltu
biggrin.gif
.

Sattuuhan sitä. Itellä noloin juttu sattu eka ajokautena kun luulin, että mopo söi öljyä ja lähdin lisäilemään sitä reippaanlaisesti. Menin jopa Vantaan BW:iin toteamaan asian, missä sitten todettiin, että öljyä koneessa hippasen liikaakin (otettiin kaikki pois mitä olin lisännyt...). Olin siis mennyt tarkistamaan öljytason mopon ollessa seisontatuella eli ei "ihan" näyttäny mitä piti...
omg.gif
Noh, tuosta oppineena mopon öljyt on tullut jatkossa tsekattua mopo tasan tarkkaan vaaterissa. Oppia ikä kaikki
pftroest.gif
ja kantapää opettaa viimeistään
talktohand.gif

Itselle ei nolo, mutta...

Muutamia vuosia sitten olivat "huoltoasemat" jo muuttuneet tähän "kauppa, joka pihalla myydään bensaa-tyyliin" ja piti saada bensansuodatin. Päivä oli teitysti sunnuntai ja ajankohtakin taisi olla illemman puolella, eli kiertämään kaikki Turun "bensikset", jo neljännessä sanottiin, että löytyyhän meiltä bensansuodatin. Kaveri vei mut huoltamon puolella ja latas käteen öljynsuodattimen.
biggrin.gif

Bensansuodatinta ei löytyny siitäkään lafkasta, joten siinä sitten jäätiin odottelemaan seuraavaa päivää.

Jaa en näköjään olekkaan ainoa joka on vähän mokaillu
biggrin.gif

Tänään kävin hakeen pyörän pois, eivätkä etes vinoilleet mulle
smile_org.gif

Niinku joku sanokin niin ovat nähneet kaikennäköstä etteivät jaksa pienistä sanoa
wink.gif

Kaverin maalaistalon pihassa...

... prätkä keskijalalle ja ykkönen sisään...

... ketjurasvaa esiin kaivellessani ihmettelin outoa suhinaa...

... takapyörähän se hinkkasi nurmikkoon ojan näköistä...

... en näin asfaltin kasvattina tajunnut, että pieni notko pihassa ja keskijalka sentin sisään nurmeen, niin johan se on kummastakin päästä maassa kiinni.
withstupid.gif

Onneksi prätkä ei lähtenyt itsekseen ajelemaan!
sport05.gif

Jeps lisää kommelluksii.

Pikkuveli osti NSR 125 olisko -89 tai jotaa
pyörä oli autokatoksessa jossa kahelle autolle tilaa ja halkopino peräseinällä.
Pikkuveli tuli sanoo et ei saa tankolukkoo pois mitenkää, vähä ihmettelin mut menin sit kattomaa ja ihan äijjänää tartuin avaimee ja tankoo ja kävin heiluttelee mut ei minnee liikkun tanko.
Hetki päitä raavittii ja sit äiskä tuli sanoo et eihän se käänny kun eturengas on tuol halkopinos kiinni.
Et sillee, ei tullu vahingossakaa mielee tommonen
idea3.gif

vaikeista tilanteista puheenollen.. Tässä taannoin ajelin tuolla savonmaalla, kun kivi leikkasi jo näkyviin kankaisiin haavan. No ilmat pysy vielä sisällä, mutta eihän sellaisella uskalla tervepäinen ihmeinen ajaa. No.. minä kysymään paikalliselta huoltikselta, että mistäs löytyis rengasliikettä, josta voisin löytää tuollaisen 180/55 gummin. Siinä täti mietti, että meillä nyt ainakin voit sen kumin laitattaa vanteille. Minä ihmettelemään, että teilläpä on sitten hyvät vehkeet täällä, kun pystytte asentamaan kumit pyörän aluvanteelle.. Täti ylpeänä totesi: juu, kyllä noilla laitteilla on vaihdettu kumit kottikärrynrenkaisiinkin, niin miksei se sitten mopon renkaaseen onnistu.

No.. kiitin ja kumarsin todeten, että
tounge.gif

Jälkeenpäin voi kyllä todeta, että vähemmän olis kyllä melkein tullut jälkiä vanteeseen, jos olis antanut sen kottikärrypyöräyttimen hoitaa kumit vanteelle.
bawling.gif

Ei liity mopoon mutta nolo tilanne kumminkin! cd soitin autosta meni pimeeks." No sulakehan se on mennyt" . kun purin soittimen niin sulake kunnossa ja helvetti yritin pähkäillä vikaa varmaan pari tuntia ennen kuin meni hermot ja heitin soittimen lattiaan paskaks! Uutta soitinta asentaessa ei taaskaan virtaa ja sit casta älysin kattoa akulta johdon johon oli entinen omistaj laittanut toisen sulakkeen. Se oli sitten semmonen parin sadan sulake.
smile_org.gif

Tulee mieleen myös omalta kohdalta vastaava (nolo)tapaus.

Olin juuri ostanut tonnisen cbr:n ja kilometrejä oli takana jotain 150km. Olin sitten yökylässä erään tuttavani luona, joka lähti seuraavana päivänä autolla liikkeelle ja itse olin lähdössä takaisin kotiin. Noh...starttasin pyörän normaalisti ja sitten kypärä päähän ja hanskat käteen....tähän asti ihan ok, mutta sitten pyörä sammuu....
eek.gif

Eikä käyntiin millään..... Hetken aikaa jeesusteltuani soitin kaverilleni että nyt on jotain pielessä kun ei starttaa ja olen jo tarkastanut JOKA paikan. Kaveri tulee paikalle ja hetken aikaa tuumailtuaan kääntää bensahanan off-asennosta on-asentoon...
blush.gif
Kas kummaa... TZR.llä aikoinaan kävi samanmoinen. Ja tottakai juurikin silloin ku kavereille vasta saatua pyörääni esittelin.

Ja on se tuo tappokatkaisija hommakin tehty. Tosin onneksi tuo ilman yleisöä.

Ja tuokin varatankki juttu tuli tehtyä viime keväänä katteiden maalausten yhteydessä. Pyörä keskituella ja vaihtelin tulpat ja kokeilin pyörää käyntiin. No lähtihän se käyntiin mutta sammui melkein samntein. Siinä ihmetellen että mikä ihme tälle nyt tuli. Epäilin tulppia syypääksi ja kokeilin vanhoilla tulpilla ja aloin jo epäileen tulpan johtojakin viallisiksi. Pari päivää vikaa haettiin ja hermostuksissani sitten kokeilin laittaa varatankille hanan ja kuinkas ollakkaan pyörähän hörähti käyntiin. Pyörän asento muuttui sen verran keskituella ollessaan ettei enää normitankilla saanukkaan polttoainetta. Onneksi en kerinny niitä uusia tulpan johtoja ostella...

No joo.... hain just viime keskiviikkona huollosta pyöräni ja olin pyytänyt kans samalla tarkastamaan takapään laakerit kun peräpää souti joka urassa niin hemmetisti Tuli siinä moitittua takarengaskin p%#¤"#¤i vaikka on melko uusi....

No vähän kans nolotti kun huollon kaveri sano että paineet olivat "pikkasen" persiillään
omg.gif

Mutta niinhän se on että yleensä sitä vikaa lähtee etsimään vaikeimman kautta ja lopuksi huomaa että miks mä en tuota heti ekana tarkastanu.

Back