• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nysse Zumo otti ja levisi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tohtori R
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
elikkä tässä muutama päivä sitten kun löin zumon kiinni mopotelineeseen niin eipä mennytkään päälle!
sad_orig.gif

hetken ihmettelin ja koitin jos olis jotenki huonosti paikallaan mutta ei ni ei. painoin sen sitte ite päälle ja huomasin ettei lataa eikä tunnista olevansa telineessä eli pensamittari ei näy jne...
nyt on ajoaikaa aina se 3-4h ja sit kotiin latautumaan
sad_orig.gif

navi on tänä keväänä ostettu eli takuut on kyllä mutta kun ei jaksais ilman olla ni oon koittanu tässä ite selvitellä...

oon mitannu että siitä piuhasta tulee 12v siihen liittimelle asti eli sulake on ehjä ainakin

en nyt vielä purkanut telinettä ja kattonu mitä se on syöny (epäilen vettä) mutta meinaan sen kyllä tehdä ku mitään sinettejä ei näyttäny olevan...

ekaks olis vaan kiva päästä toteemaan että se tosiaan on siitä telineestä kiinni eikä ite zumosta ettei turhaan availe takuunalasia käikäleitä!

eli jos täällä helsingin alueella olis joku toinen zumon omistaja jolla teline kytkettynä sähköihin mopedissa niin olis kiva päästä vaikka toisella navilla koittamaan lataako vai ei että olis varma missä vika lymyää...

huomenna taitaa sataa vettä mutta esim keskiviikkona jos säitä pitää ni voisin tarjota jollekkin vapaaehtoselle vaikka kaivarin "mutterilla" kupin kahveeta jos sais koittaa navia toisessa telineessä!
thumbs-up.gif

Kokeilepa resetoida Zumo ensin.

Mulla on joskus tehnyt saman autotelineessä. Telineissä tuskin on vikaa vaan itse laitteessa bitti poikittain.

Minulta levisi zumon teline viime kesänä Irlannissa. Sain sitten uuden telineen tilalle. Nyt on koko paska pimeänä. Erätukusta ostetusta laitteessa on vain 13 kuukauden takuu.
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
Sain juuri kuluttaja-asiamieheen yhteyden ja vien ostokuitin hänelle ja homma toivottavasti lähtee pyörimään.
nixweiss.gif

Se nähtävästi lopetti lataamisen. Laite rupesi sekoamaan telineessä ja hyytyi sen jälkeen totaalisesti. Nähtävästi akku tyhjentyi. Siihen asti toimi ja latasi hyvin. Erätukku ei kiukutellu vaan lähetti uuden telineen. Nyt on vika varsinaisessa koneessa. Resetoinnit ja akun irroittamiset eivät tuota mitään tulosta.

Kokeilepa resetoida Zumo ensin.

Mulla on joskus tehnyt saman autotelineessä. Telineissä tuskin on vikaa vaan itse laitteessa bitti poikittain.
voiko tämän 550 mallin resetoida jotenkin? .. Meillä pimeni laite viime yönä Tanskassa ja nyt ollaan täällä Saksassa .. Hitto kukaan osaa englantiakaan täällä, missä sitten ikinä ollaankaan.

Meitä auttoi ensimmäisen kerran akun irroittaminen. Se oli oma brobleemansa, kun ei meinattu löytää sopivan kokoista 6:kulma-avainta. Toisella kertaa sekään ei auttannu. Resetointi muistaakseni tapahtuu että painetaan käynnistys ja +nappia yhtä aikaa. Nyt on paineltu kaikkia nappeja eikä mikään ole auttannu.

koitin painella plussaa ja virtanappia yhtä aikaa, tuloksetta. Tuo kuusiokoloavaimen puuttuminen vaivaa täälläkin.. Ruuvin kanta on jo kärsineen oloinen, mutta vielä sen saattaisi saada auki, jos jostain sellaisen kultaakin arvokkaamman avaimen nyt löytäisin.  Saas nähdä miten se rusikoitu ruuvinkanta vaikuttaa takuuseen..

Se nähtävästi lopetti lataamisen. Laite rupesi sekoamaan telineessä ja hyytyi sen jälkeen totaalisesti. Nähtävästi akku tyhjentyi. Siihen asti toimi ja latasi hyvin. Erätukku ei kiukutellu vaan lähetti uuden telineen. Nyt on vika varsinaisessa koneessa. Resetoinnit ja akun irroittamiset eivät tuota mitään tulosta.
Antoiko herjaa jostain usb-jutusta ja jotain muutakin, mikä piti kuitata siitä näytöltä pois jatkuvasti..?
Zümon mp-telineen hajoaminen ei ole mitenkään harvinaista, vaikka sitä myyjät ja maahantuoja ei tunnustakaan. Mulla hajosi omastani teline jo ensimmäisenä kesänä ja olen kuullut ainakin kolmesta vastaavasta tapauksesta.

Nyt Zümon mp-teline on toista kesää kiinnitettynä kumityynyjen varaan (Teollisuus-Etola, kuminen värinänvaimennin, jossa 4 mm ruuvit). Melkeinpä veikkaisin, että telineen hajoaminen johtuu värinöistä. Ainakin nyt teline on kestänyt jo yli 10 tkm. 1. teline hajosi jo kuukauden kuluttua, siis lähes uutuuttaan.

Jos omistaa sen kalliimman Zümon mallin, niin itse laitteen voi testata autotelineessä. Jos siinä toimii, niin vika on varmasti mp-telineessä.

Resetointiin on pari tapaa:

1) Paina power ja plus -näppäimiä yhtä aikaa n. 10 sek. ajan.

2) Pidä sormea näytön oikeassa alareunassa ja käynnistä laite pitäen sormea koko ajan näytössä kiinni. Laite kysyy: "Haluatko todella poistaa kaikki käyttäjätiedot?" Vastaa kyllä, laitteeseen palautuvat tehdasasetukset.

koitin painella plussaa ja virtanappia yhtä aikaa, tuloksetta. Tuo kuusiokoloavaimen puuttuminen vaivaa täälläkin.. Ruuvin kanta on jo kärsineen oloinen, mutta vielä sen saattaisi saada auki, jos jostain sellaisen kultaakin arvokkaamman avaimen nyt löytäisin.  Saas nähdä miten se rusikoitu ruuvinkanta vaikuttaa takuuseen..
Kokeile Kultasepän liikettä, niillä on ylleensä pieniä työkaluja.

Oma Zumo 500 ei suostunut lataamaan lainkaan kesäkuun 15. päivä kun lähdin reissuun vesisateessa.. Epäilin jo vaikka mitä ja tanskaan asti piti ajaa ennenkuin kävin Gigantista - tanskalaisittain El Gigante - hakemassa uuden telineen.
En ollut tyhmyyttäni kiinnittänyt virtajohtoa ruuveilla Zumon telineeseen niin oli päässyt vettä liittimiin ja paikat hapettuivat..
withstupid.gif

Nyt on kotona kaksi telinettä, pitää kokeilla vielä tuota hapettuneilla liittimillä olevaa, josko siitä saisi soivan pelin.
Takuuseen lienee turhaa yrittää koska kyseessä on ihan reilusti oma hölmöily...
033102ass_1_prv.gif

Kaverin Zumo pimeni myös. Ekan pimahduksen jälkeen suostui käynnistymään, mutta sitten kun olisi pitänyt tapahtua jotain niin pimahti taas.

Resetillä kuitenkin lähti taas pelittämään.

elikkä tässä muutama päivä sitten kun löin zumon kiinni mopotelineeseen niin eipä mennytkään päälle!
sad_orig.gif

hetken ihmettelin ja koitin jos olis jotenki huonosti paikallaan mutta ei ni ei. painoin sen sitte ite päälle ja huomasin ettei lataa eikä tunnista olevansa telineessä eli pensamittari ei näy jne...
sad_orig.gif

navi on tänä keväänä ostettu eli takuut on kyllä mutta kun ei jaksais ilman olla ni oon koittanu tässä ite selvitellä...

oon mitannu että siitä piuhasta tulee 12v siihen liittimelle asti eli sulake on ehjä ainakin

en nyt vielä purkanut telinettä ja kattonu mitä se on syöny (epäilen vettä) mutta meinaan sen kyllä tehdä ku mitään sinettejä ei näyttäny olevan...

ekaks olis vaan kiva päästä toteemaan että se tosiaan on siitä telineestä kiinni eikä ite zumosta ettei turhaan availe takuunalasia käikäleitä!

eli jos täällä helsingin alueella olis joku toinen zumon omistaja jolla teline kytkettynä sähköihin mopedissa niin olis kiva päästä vaikka toisella navilla koittamaan lataako vai ei että olis varma missä vika lymyää...

huomenna taitaa sataa vettä mutta esim keskiviikkona jos säitä pitää ni voisin tarjota jollekkin vapaaehtoselle vaikka kaivarin "mutterilla" kupin kahveeta jos sais koittaa navia toisessa telineessä!
thumbs-up.gif
Oon röissä linnanmäellä ja telineessä zumo ollu kiinni jo viimevuoden alusta ongelmitta ,,,
Huomen/loppuviikon töissä 06.00-14.00 joten satutko oleilee tolla aikavälillä lähellä linnanmäkeä zumon kanssa ois meinaan telinettä tarjolla ...

sad_orig.gif

sad_orig.gif

thumbs-up.gif
Oon röissä linnanmäellä ja telineessä zumo ollu kiinni jo viimevuoden alusta ongelmitta ,,,
Huomen/loppuviikon töissä 06.00-14.00 joten satutko oleilee tolla aikavälillä lähellä linnanmäkeä zumon kanssa ois meinaan telinettä tarjolla ...
joo kyllähän sitä vois koittaakkin siellä oleilla vaikkapa huomenissa jos ei mitään yllättävää tule
smile_org.gif

haluisitko vaikka laittaa mulle maililla puh.numeron että saan teikäläisen kiinni (tonironnberg@hotmail.com)

ja onko ok jos soitan huomenna joskus keskipäivällä ja sovittais sitte tarkemmin??

kiitos jo etukäteen!

Mulla kävi tuuri, aamulla motellin pihaan pyyhkäs 2 suomalaista kaikkien kaveria, eli karavaanaria. Toisella heistä oli tarvittava 6-kulmainen avain ja sain akun irti. Nyt pelittää taas ja seikkailu jatkuu.
Täytyy soitella maahantuojalle reissun jälkeen tästä ongelmasta, koska tämä ei näytä olevan mikään harvinainen tauti.
Luulisi tuon hintaisen laitteen jo toimivan luotettavasti.
mad.gif

noniin näyttäs olevan telineessä vikaa kun toisessa telineessä zumo toimi niinku pitikin! että kiitosta vaan FJR -07!

on kyllä ala arvosta laatua ton hintaselta aparaatilta
wink.gif

noniin näyttäs olevan telineessä vikaa kun toisessa telineessä zumo toimi niinku pitikin! että kiitosta vaan FJR -07!

on kyllä ala arvosta laatua ton hintaselta aparaatilta
wink.gif
Juu hyvähän se oli jotta selkeni mistä päästä tökkii...
Sit vaan joko kilauttelee tai purkaa telinettä
wink.gif

Kopsattua,,,
Huollon yhteystiedot

Garmin Suomi Oy/Garmin-huolto
Seisaketie 3
08680 Lohja

Matkahuolto Lohja

Puhelin: (019) 311 0022
Fax: (019) 331 010
Sähköposti:

Huoltoaika
Huoltoaika on normaalisti noin kaksi viikkoa, poislukien postituksessa tms. kuluva aika.

Takuu
Garmin-laitteilla on kahden vuoden (24 kk) takuu, poislukien anturit joiden takuuaika on yksi vuosi (12 kk).

Takuun voimassaolo tulee osoittaa alkuperäisellä ostokuitilla tai sen kopiolla josta näkyy laitteen sarjanumero ja ostopäivä. Ostokuitti/kopio kannattaa liittää laitteen mukaan, sillä takuutöitä ei aloiteta ennen kuin takuun voimassaolo on todettu.

Garmin takuuehdot

Hinnat
Huollon tuntiveloitus kaikissa huoltotöissä on 60 €/h (sis. alv 22%), minimiveloitus 1 tunti. Varaosahinnat pyydettäessä.

Back