• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nouseeko käsi moottoripyöräpoliisille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Japeli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Nouseeko käsi moottoripyöräpoliisille? - Jos vastaan sellainen tulee.

• Kyllä käsi nousee aina

Ääniä: 3 100,0%
  • Ei nouse

Ääniä: 0 0,0%
  • Vain jos poliisi nostaa käden ensin

• Käsi nousee keskisormi pystyssä

• En osaa sanoa

• Ääniä yhteensä
    3
kyllähän minä tervehdin aina kun, tulee moottoripyörilijä vastaan. tosin olen huomioinut, että lahden seudulla vastaan tulevat moottoripyöräilijät eivät sitä läheskää aina tee. onkohan sielläpäin paljonkin siviilipoliiseja?
062802moto_prv.gif

Ei nouse enään, pari kertaa oon joskus nostanut mutta en saanut vastausta. Eikä muutenkaan kiinnosta veljeillä ton lajin edustajien kanssa...

Kyllä nousee ja aina.
Ja sormet on linjassa ts ei keskisormea näyttäen.
Lippaan tosin voi heittää.

^^ joskus jossain, missälie intternetissä, joku poliisi kommentoi ko. asiaa ja sanoi mp-poliisin morjestuskynnyksen olevan aika korkea, koska siitä saattaa sitten tulla vääntöä siitä, että tervehtikö se vai näyttikö pysähtymismerkkiä tai jotain vastaavaa. Poliisin kannalta helpointa on siis jättää morjestamatta..
Meilla, kun ajetaan vaaralla eli vasemmalla puolella tieta, ei tata ongelmaa ole, kun ei nayteta kasimerkkeja. Taalla nyokataan, joko eteenpain tai sivulle.

Poliiseille taalla yleisesti nyokataan, jopa nama antisosiaaliset Adrenaliinin tyyppiset kuskit, ja aina sielta tulee sama takaisin. Liikennevaloissa tervehditaan puolin toisin ja vaihdetaan kuulumisia.

Olen ennenkin sanonut, etta taalla mp-poliisit ovat erittain reiluja, ensin motoristeja, sitten poliiseja. Autopoliisitkin ovat yleensa ok meita kohtaan, ellemme sitten aivan idioottimaisesti kayttaydy.

Kerran autopoliisi pysaytti motarilla varoittaakseen seuraavan liittyman ylapuolella olevalla sillalla olevasta tutkasta, etta kannattaa siina hidastaa lailliseen nopeuteen, eli 70mph. Silloin mittarissa 90mph, mutta ei viitsinyt sakottaa, ei edes huomauttaa.
062802jumpie_prv.gif

Tervehdin, mikäli poliisi tervehtii ensin, mikä täälpäin on harvinaista, tosin.

Tottakai poliisillekkin moikataan.
Välillä tullut huoltoasemalla kuulumisetkin kyseltyä, mukavia ja leppoisia kavereita.
Eräskin kysyi mihin suuntaan olen menossa ja suositteli varovaisuutta, ihan hyvä että tottelin. Joe en olisi totellut olisin saattanut saada virallisen nopeusmittaustuloksen.

Joskus epähuomiossa moikkasin sivari R1 pollaria niin piti sitte kaveriaki takana ettei tuu paha mieli
tounge.gif

Viime kesänä ajelin Forssasta Poriin päin ja jossain matkalla tuli vastaan prätkä poliisi.

Tervehdin ja poliisi kohdalla kurkisti pyörän merkin ja mallin. Seurasin peilistä kun poliisi meinasi ajaa pyöränsä ojaan.

Mulla on sellanen vuoden 1983 mallia oleva suzuki. Alkaa olla harvinainen pyörä.

Ei ollut vissiin poliisi nähnyt sellaista moneen vuoteen. Todennäköisesti tarkisti vielä rekkarit ja soitti keskuksesta tietoa lisää.

Ei tainnut silti poliisi tervehtiä takaisin, jos oikein muistan.

Silti tervehdin kaikki kaksi- ja kolmepyöräisiä moottorilla varustettuja vastaantulijoita.

sanoi:
Monesti on kyllä käyny niin että kun (mp-)poliisin näkee niin säikähtää ja menee silmät nopeusmittariin   joten se tervehtiminen saattaa paniikissa unohtua  
Sama homma...
Viimekesänä kaverin kanssa ajeltiin maantietä pitkin ja tuli risteysalue, jossa oli 60kmh rajoitus ja mp-poliisi ryntäsi tietty perään, kun ei huomattu kaasua höllätä. Kysyi korttia ja rekisteriotetta ja mulla oli mukana vaan kortti ja kaverilla vain rekisteriote johon poliisi tuumi, että yhteensähän noista jo melko hyvä tulee. Valitteli että on pitkä päivä takana ja ei jaksa ruveta sakkoja kirjottelemaan toivotteli hyvät matkat ja kehotti noudattamaan rajoituksia.
062802moto_prv.gif

Että ainakin savossa kannattaa morjestella...
kaboom.gif

Morjenstelin aina ennen kaikkia MP kuskeja, myös poliiseja. Kun sitten kerran huomasin, etteivät viittineet / kerenneet vastaamaan, niin olen muuttanut taktiikkaa; Jos näen, että vastaan tulee MP poliisi, niin jätän moikkaamati.
062802moto_prv.gif

En oo moikannu, mut kyllä ne on mua muistaneet.. Viimeksi joku kevyesti itseään täynnä oleva mopokyttä pysäytti vittuillessaan ja kun ei muuta huomauttamista keksinyt, niin rekisterikilpi kuulemma kiilsi liikkaa. Joo, luit aivan oikein. Kilpi kiilsi liikaa.. En myönnä vahanneeni, lakanneeni yms.. Tosi ammattilaisia.
062802jumpie_prv.gif

ja miksi se nousisi... minä yritän vaan harrastaa ja ne yhet sitten.... eikä muuten nouse käsi edes maijalle. korkeintaan sormi! (niin ettei ne nää...)
biggrin.gif

Back