• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nostatko vai tasaatko vakuutusmaksuja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LeWe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

1

• Pystyssä

Ääniä: 54 74,0%
  • Kontannut

Ääniä: 19 26,0%

• Ääniä yhteensä
    73
  • Äänestys suljettu .
Tuli mieleeni moniko näihin vakuutusmaksukorotuksiin vaikuttaa. Eli oletko kaatunut/hakenut korvausta vai ajanut turvallisesti/maksanut muiden kaadot? Itse henkilökohtaisesti vain maksanut ja "jalaltakaatumiset" itse hoitanut.. Saa siis tunnustautua "riskiksi" tai "ihmeeksi" liikenteessä. Avautuminen avartaa.

Kaatanu ja kyllä vakuutuksesta piti rahnaa otta kun rampautti kaato muutamaksi viikoksi ja mopokin meni solmuun..

Meikä on vissiin tasaaja kun en ole yhtiöön vielä mitään korvauspyyntöjä laittanut.

Meinas unohtua mutta 1 fillari varastettuki ja rosmo sen päreiksi laitto...no vakuutuksesta sekin..

Rakennusliike "Harjakainen" ajoi yli joten se meni Firman piikkin

Muuten vain jalalta kaatoja

Kerran olen kipannut pyörän vauhdista ja korjannut sen omaan piikkiin, koska ei ollut vanhassa pyörässä muuta kuin pakollinen liikennevakuutus. Korjaus maksoi sen verran vähän (jos ei laske omalle työlle hintaa) että vaikka olisi ollut vakuutus, olisi ollut aika kannattamatonta laittaa vakuutusyhtiön piikkiin.... eli kai sitä sitte maksellaan toisten mokia :dunno:

Kaks kaatoa mennyt vakuutusyhtiön piikkiin. Nyt on kalusto niin vanhaa että menee omasta taskusta jos itte koheltaa.

Pari kaatoa ja yksi varastettu pyörä omista ja 3 päälle ajoa muiden vakuutuksista. Ja yksi kolari muiden vakuutuksesta.

Kerran huoltoaseman pihalla, asfaltti petti sivuseisontatuen alta. Selvisi peilin ja kytkinkahvan vaihdolla...

Mä olen kaatunut mopolla viimeksi yli 20 vuotta sitten ja silloinkin nuolin haavani eli maksupuolella tässä taidetaan olla.

Omaa syytäni vak.yhtiön puoleen en ole kääntynyt koskaan, mutta muiden mokista on kyllä tullut korvaushakemuksia täyteltyä. Esim:
- parkkipaikalla joku oli ajanut autostani pelkääjän oven sisään ihan täpöllä niin että sisäpahvikin pullisteli, tekijä pakeni paikalta
- salama tuhosi tietokoneen powerin ja modeemin
- joku oli kyrpiinnyksissään tempassut Kawan tankkiin ilm. talttapää ruuvarilla aika huolella
- kotiparkkiksella naapuri nirhaisi skraadun autoni kylkeen
...
Eli kyllä sitä ollaan vak.yhtiölle aika paljon enempi tullut tässä vuosien varrella makseltua kuin itse haettua korvauksia => kaikissa autoissa bonukset on tapissa, ex. Kawan prätkävakuutuskin on "hyllyllä" max. bonarein, kotivakuutuksessa omavastuun vapautuskertymä tapissa, jne :jpstyle:

Olenkin tässä haudutellut ajatusta joskos noi bonarit voisi yhä vain jatkaa sitä +5% vuodessa kasvamistaa, mutta pankkiin. Eli jos sulla on bonarit jo tapissa, kertymä menee jatkossa pankkiin, josta niistetään sitten jos jotain tapahtuu. Esim. sulla on 70% maksuissa + 10% pankissa ja sattuu accident, niin sen -20% jälkeen sulla on 60% maksuissa + 0% pankissa. Näin nuo maksut pysyisivät vak.yhtiölle entisellään kun 70% on yhä se katto, mutta myös tälläinen itseni kaltainen varsin vaatimattoman onnettomuushistorian omaava kaveri saisi pitkästä asiakkuudestaan edes jotain hyötyä :paikallatuulee:

Enpä ole ikinä saanut penniäkään vakuutusyhtiöltä takaisin, vaikka kymmeniä tonneja on tungettu mopojen, autojen ja moottoripyörien vakuutuksiin. Palkaksi turvallisesta liikennöinnistä saa parit sakot joka vuosi, sekä päivittäin noin 10 kpl huomautuksia palstan kukkahatuilta siitä, kuinka paljon onnettomuuksia ja kärsimyksiä sivullisille tällainen ajotapa aiheuttaa.

edit: ja vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: kontannut, viimeksi noin viikko sitten tein enkelinkuvia hankeen vauhdissa. Ei noilla rata- tai hankilipoilla kuitenkaan ole tullut vakuutusyhtiöitä vaivattua, koska vakuutusyhtiöiden tehtävänä ei ole jakaa rahaa, vaan kerätä sitä.

Viimeksi muokattu:
Ei ole mp-asioissa tullut rahoja vakuutusyhtiöiltä. Täyskaskon erehdyin ottamaan yhteen pyörään vuodeksi. Hyvät rahat on jo "säästynyt" tuossa kun ei ole kaskoa. Lowside ja silti olisi vielä plussalla.

Kun aikanaan selvittelin näitä vakuutusasioita ja en ollut nostanut mp vakuutuksista mitään, niin minulle selvisi, mitä esim. henkilövahingon korvausten realisoituminen muille motoristeille merkitsee, eikä ole ollut "pakottavaa tarvetta", niin olemattomat vahingot olen omasta piikistäni maksanut. Prätkälle aiheutuneet vahingot ei näissä paljon paina, mutta kun suurperheen isä pannuttaa huolella ja siitä aiheutuneet sairaskulu-, ansionmenetys- ja sosiaalimaksut huollettaville realisoituu, vaikka kymmeneltä vuodelta, niin siinä sitä on kanssamotoristeille riemua. Vakuutusyhtiö ei koskaan maksa mitään, paitsi välillisesti.

Minulla oli vuosia mp:ssä rajoitettu kasko, eli varkaus, ilkivalta jne...... Ajan vuosittain melko paljon euroopassa ja oli melkein sokki, kun huomasin, ettei rajoitettu kasko olekaan voimassa pohjosmaiden ulkopuolella.

Neuvottelin vakuutusyhtiöni kanssa ongelmasta ja sain vaunuvahinko kaskon sellaiseen hintaan, etten voinut kieltäityä. Asiaan tietysti vaikutti, että perheen kaikki vakuutukset keskitetty, eikä vahinkoja ole ollut vuosien varrella.

Kasko vakuutuksissa yhtiöillä melko vapaat kädet hinnoittelun suhteen. Täystehoinen 1000en kyykky ja täyskakson maksu 300egee +-10%. Vastaava 0% bonuksellisen kaskovakuutusmaksu n. 2000€

Rajoitetun kaskon ehdot voivat tietysti vaihdella yhtiöitten välillä.

n.10 vuotta yhteensä isommilla pyörillä takana ja nyt sitten viime kesänä piti lipata radalla ja hakea vähän vakuutusyhtiöstä kipurahoja pyörälle että pääsee taas tulevana kesänä harrastamaan :D joten se on nyt vähän fifty/sixty että olenko Nostaja vai Tasaaja?

Eikös se näin mennyt että "on motoristeja ketkä ovat kaatuneet ja sitten niitä ketkä TULEVAT kaatumaan!" :WAZAAP:

Mulla on vaan liikennevakuutus koska en itse koskaan hölmöile.
Tai jos hölmöilen niin maksan sen itse.
Ei ole vielä tullut eteen. 30 vuotta

Pitääkö mun maksaa kanssa tuon liikennevakuutuksen kautta muiden Kasko hölmöilyt?

Pekka
:O:O:O

Viimeksi muokattu:
Kerran on vakuutuksesta otettu katerahaa, pienet juttuset kärsitty itse. Matikkaa toi on, jos kelvollinen korjaus maksaa enemmän kuin omavastuu ja bonusalentuman vaikutus, otetaan se sieltä minne sitä on maksettu, eli yhtiöstä.:thumbsup:

Back