• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nostalgiapläjäys...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cyberias
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Johan näitä sattuukin kun tuli puheeksi. Eilen tuli ensin pikkupoika maastopyörällä ja sanoi: "On mullaki tämmönen moottoripyörä! Tämä ei tarvi bensaa!" Sanoin sen kulkevan varmaan kovempaa kuin omani, poitsu sanoi fiksusti: "Ei tää varmaan ihan yhtä kovaa mutta näin!" Ja heitti pikku kieppiä malliksi.

Takaisin tultua käveli vielä pienempi tutti suussa isänsä kanssa tallin oven ohi. Vähän ajan päästä ilmestyi takaisin ovensuuhun ja osoitti vain pikku etusormella sisään. Isä tuli hakemaan pois ja sanoi: "Joo siellä se hieno prätkä on!" Tietäisinpä mitä todennäköinen motoristinalku siinä ajatteli
smile_org.gif

Siskonpojat on aina naama ikkunassa kiinni,kun eno tulee kylään. Sylki vaan roiskuu,kun kimpassa pärisevät.
Vanhempi (4v) oli jo ilmoittanut isälleen,että kun kasvavat,niin isin pitää ostaa molemmille prätkä,eikä muu kuulemma kelpaa,kuin Suzuki,koska enollakin on semmoinen.
biggrin.gif

Palasin eilen lenkiltä himaan mukavaa pikkutietä pitkin jossa on muutama kiva mutka. Samalla pätkällä olen jo pari kertaa moikannut jotakuta pikkujantteria. Ekan mutkan jälkeen huomasin, että siellähän kaveri taas oli. Tämä huomasi minut ja alkoi viittoa ja huitoa vaikka minne. Samalla tienlaitaan ilmaantui 5 muuta pikkumotoristia siistiin riviin. Kohdalla pari nosti kättä, ainakin yks kiersi rannettaan ja loput heilu epämääräsesti miten sattuu. Ajattelin että miten tämän jengin toiveet oikein toteutetaan. Lopuksi painoin kytkimen pohjaan, kierrätin sopivasti, nostin kättä, kiihdytin ja lopuksi ajoin tiukan vasemman niin tyylikkäästi kallellaan kuin osasin. Taustapeilistä olin näkevinäni, että kaikki vilkutti. Tehtävä suoritettu
thumbs-up.gif

Me oltiin mimmin ja kohta 10kk kakaran kans lähdössä liikenteeseen. Natiainen on oppinut kuitenkin jo kävelemään ja käveli suoraan mun pyörälle. Ei millään malttanut tulla autolle vaan siinä kierteli ympyrää. Melkein oli tulossa, mutta kääntyi taas halailemaan katteita. Oikea asenne heti pienestä saakka...harmi vaan ettei gigsulla oikein kolme heppua matkusta. Mut mopon kai tollanen tarttee jo ennen fillaria...

Enpä ollut itse aikaisemmin nähnyt niin isoja poikia virpomassa pääsiäisen aikaan meillä kun tänä vuonna - syynä varmaan tuo uusi moottoripyörä jota piti päästä, pienten sisarusten virpomisten varjolla, katselemaan hieman lähempäntä.
tounge.gif

Kyllä sitä tulee hieman kuninkaallinen olo kyydissä istuessa kun pikkupojat kääntyvät katsomaan ja vilkuttamaan!
biggrin.gif
Vappuajossa kyllä yksi parivuotias taisi hieman pelästyä kun vilkuttelin takaisin, ainakin painoi päänsä äitinsä takin sisään. Toivottavasti ei jäännyt elinikäisiä traumoja!
cool.gif

Itse olen lapsena aiheuttanut jollekulle motoristille varmaan traumoja, hän kun kurvasi paikallisen kaupan pihaan mustalla hienolla 750cc pyörällä, mustissa ajokamppeissaan. Varmistettuaan että "kaikki" näkivät hänen saapumisensa, alkoi hitaasti, sormi kerrallaan riisumaan ajohanskojaan. Sitten hän sai lopulta kypärän pois päästään - jossa vaiheessa minä 4v tytön kirkkaan viattomalla äänellä olin todennut "kato isi, mopo!"
biggrin.gif
Ainoastaan isäni nopea korjaus "ei tyttäreni, se on moottoripyörä" oli pelastanut kuskin hihojen palamiselta. Tosin tunnelmahan siinä oli mennyt ja muut katsojat poistuneet paikalta nauraen...
tounge.gif

Tuosta se kai lähti, eli päätin että haluan sitten isona itselleni miehen jolla on moottoripyörä, ei mopo...
cool.gif

Itsellä kävi sellainen tapaus että olin porukoitten luona käväsemässä ja olin sit pihasta lähössä niin tuli noin 10v poika siihen ja kysy jos hän sais painaa starttianappia, annoin toki luvan ja poika pyörän starttas. Sit vielä jäi pyytelemään jos kumia polttasin mut piti vaan tokasta jos joku toinen kerta mutta siitä varma motoristi tulossa
biggrin.gif

Päivällä kun ajoin (hiljaa) kaupungissa, niin siinä oli about 5-7v pojanviikari. Kuuli kun tulen niin alko huutaa: keuli, keuli, revitä! Näytti vielä käsillä että pitäis alkaa keulimaan. 
biggrin.gif
 En viittiny alkaa possuilee siinä, vaan pari kertaa kaasuttelin pojan kohdalla. Näytti olevan siihenkin ihan tyytyväinen.  
lookaround_orig.gif

Taitaa olla motoristin alku...  Tai oikeestaan bÅmberin alku.  
baaa.gif

Back