• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nostaako pyörän maalasu vai laskeeko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vilkku72
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hankalahan tuota on tietää kuinka mikäkin on korjattu, jos on korjattu. Oman pyöräni korjaushistoria on ainakin koko kansan nähtävillä.  
tounge.gif

Taitaa kuitenkin olla että pyöriä harvemmin ostetaan ja parsitaan vähän sinnepäin kasaan, tilinteko mielessä. Uskoisin että autopuolella tuo on kuitenkin huomattavasti yleisempää.

Maalipinta kuluu varmasti ajan mukaan käytössä ja mikä häpeä on jossain välissä uusia kulahtanut väritys
eek.gif
En kuitenkaan näe "liian uuden" pyörän maalaamista järkevänä huvikseen.

Ne mattamustatmastonit jotka koitetaan myydä jobbaamalla on asia erikseen...

Ylimaalaus laskee arvoa aina.

Kauppiaiden ja ostajien mielissä asia etenee ihan samoin: pyörä on kipattu tai turattu muuten orgiskuviosta pieleen, ja maalauksella sitä peitellään. Näin se yleensä onkin.

"Tuunattu ihana maalaus" on ihana tasan ainoastaan asian tekijälle ja saattaa olla niin että maalauksen tekijä on ainut maalauksen ihailija.

Pyörämarkkinat arvostavat alkuperäisvärejä moninkertaisesti, verrattuna "ihan itse maalattuihin."

Pari Suizaa on tullut värjättyä erikoisväreillä. Se ei juuri ole hintaan vaikuttanut.

Nykyinen mopo on väriltää bueno (matta musta) ei tarvetta tuunaukseen...

Ehkä se ratkaisevin tekijä on keneltä ja millaisesta kodista värkin ostaa.

Osaavissa käsissä vähän enempi ajettu voi olla parempi kauppa kuin vähempi ajettu myyjältä joka ei edes tulpanvaihdosta suoriudu.

Eli tapauskohtaista...

Lainatakseni tutun sanoja kun olin käytettyä pyörää hakemassa, "ei ole haistamatonta koiran persettä eikä kaatumatonta vanhaa pyörää"
tounge.gif
. Jos pyörä on korjattu hyvin ei oo mulle ainakaan mitään väliä onko kaaduttu, se saattaa olla monasti parempi kun tehtaalta 10v sitten lähtenyt
biggrin.gif

aina laskee,itse en koskaan osta pyörää joka on uudelleen maalattu!
Ilmeisesti sitten ostat aina uuden pyörän ja siitäkin vielä varmistat, ettei kuljetuksen aikaisia naarmuja ole maalattu uudestaan?
Jos pyörä maalataan kunnolla uudelleen niin sitä ei erota tahtaan maalauksesta muuten kuin maalikerroksen vahvuuden osoittavalla mittarilla, koska ruiskulla ei saa tehtyä niin ohutta pintaa mitä robotit tekee tehtaalla........

Ja alkuperäiseen kysymykseensen verran, että riippuu ihan tapauksesta nostaako vai laskeeko se maalaus pyörän arvoa - kunnolla maalattu nostaa, spraypullolla maalattu laskee......
miksi vitussa pitäisi ostaa kipattu pyörä,kun maailma on täynnä ei kipattuja laitteita
nixweiss.gif

Ilmeisesti sitten ostat aina uuden pyörän ja siitäkin vielä varmistat, ettei kuljetuksen aikaisia naarmuja ole maalattu uudestaan?
Jos pyörä maalataan kunnolla uudelleen niin sitä ei erota tahtaan maalauksesta muuten kuin maalikerroksen vahvuuden osoittavalla mittarilla, koska ruiskulla ei saa tehtyä niin ohutta pintaa mitä robotit tekee tehtaalla........

Ja alkuperäiseen kysymykseensen verran, että riippuu ihan tapauksesta nostaako vai laskeeko se maalaus pyörän arvoa - kunnolla maalattu nostaa, spraypullolla maalattu laskee......
miksi vitussa pitäisi ostaa kipattu pyörä,kun maailma on täynnä ei kipattuja laitteita
nixweiss.gif

mikä tekee kipatusta paremman
nixweiss.gif
Tuskin ne parempia on, poislukien omani. Mutta tuskin ne huonompiakaan on. Taitaa vaan olla aika harvassa esim. neljävuotta vanha pyörä missä ei ole naarmun naarmua. Omastanikaan en kyllä tällä hetkellä löydä yhtään, kun se onkin uudelleen maalattu.

Mutta on sulla hyvä nimimerkki.  
thumbs-up.gif
Mä voisin käyttää itselläni ihan samaa.

Oma mielipiteeni on että hinta romahtaa kun pyörä maalataan jollakin muilla kuin pyörän omilla väreillä, varsinkin uuden pyörän.
Itse aina ostajana pyrin tarkistamaan ettei fillaria (tai sen koomin autoakaan) ole missään vaiheessa maalattu uusiksi. Maalaus kun niin kovin usein tarkoittaa esim. kolarihistoriaa tms.
talktohand.gif
+ 1. Kovasti maalattu/tuunattu pyörä herättää aina epäilyn pahasta kolarista/lipoista.

Oma mielipiteeni on että hinta romahtaa kun pyörä maalataan jollakin muilla kuin pyörän omilla väreillä, varsinkin uuden pyörän.
Itse aina ostajana pyrin tarkistamaan ettei fillaria (tai sen koomin autoakaan) ole missään vaiheessa maalattu uusiksi. Maalaus kun niin kovin usein tarkoittaa esim. kolarihistoriaa tms.
talktohand.gif
+ 1. Kovasti maalattu/tuunattu pyörä herättää aina epäilyn pahasta kolarista/lipoista.
Juu varmasti herättää epäilystä. Mutta mitäs perskutin väliä sillä on onko sitä pyörää pyöritelty ympäri jos se on korjattu kunnolla. Toki niitä kusettajaikin tänne maan päälle sopii. Itselle ei kyllä tulisi mieleenkään jättää kyseistä asiaa ostajalle kertomatta.

Kyllä vaan aika hankalaa on autostakaan löytää kolaroinnista merkkejä jos hommat on kunnolla tehty. Väittäisin että taviksilta jää nämä melko varmasti huomaamatta.

No mitäs näitä vänkämään tämän enempää. Kuten jo aiemmin sanoin niin jokainen teke omat ratkaisunsa. Itse olen tykästynyt tuohon AVK:n kauppaan, koska itselle tuo ruuvaaminen on varmaankin enemmän kuin 50% koko harrastuksesta. Nykyinen mopo palvelee vielä pitkään meidän taloudessa, jos tuon vaimon saa ensi kesänä ajamaan kortin. Hommaan sitten ensi syksynä uuden raadon avk:lta, jonka edesottamukista saatte sitten taas nauttia tai olla nauttimatta.  
bowdown.gif

Ei todellakaan aina. Eräskin rakentaja maalasi vielä kaiken osien ja rungon väsäämisen lisäksi pyöränsä yli ja vakuutti käytetyn maalatun pyöränsä 35 k€ joten vanhalle ratsulle tuli aikamoinen hinnan nousu.

Eräskin teki pyöräänsä osien muutoksi noin 15 k€ + maalasi pyöränsä. Arvaa laskiko hinta?

nixweiss.gif
Miksi vitussa pitäisi ostaa käytetty kun maailma on täynnä uusia...  
biggrin.gif

Ja kysymykseen. Itse en ole tavannut kovinkaan montaa erikoismaalausta, joka nostaisi silmissäni pyörän arvoa tai olisi edes millään lailla hyvän näköinen. Varsinkin jos maalaukseen on tehty jotain kuvia, eikä vain muunneltu pyörän väritystä. Oli sitten tekijänä kuka tahansa. Mielestäni taulut pistetään seinille ja pyörillä ajetaan. Joitain hyvännäköisiä rakenneltuja esim. bomber-pyöriä olen nähnyt, mutta orkkiskuntoisen pyörän maalausta en ymmärrä, enkä itse sellaista haluaisi.

Mites se muuten tuolla suuressa maailmassa, onkaan kun siellä ymmärretään tuon rakentelun merkitys ja maalauksen:) Kyllä esim. USA osaa.:):)
biggrin.gif
biggrin.gif

Minusta muutenkin hyvin pidetty Mp, on puoli voittoa kun sellainen mille ei tehdä mitään..muuta kuin ajeta. Maalaus tuo enemmänkin sitä, et poikkeaa massasta.
biggrin.gif

062802moto_prv.gif

Ei varmaan tyylikkäästi toteutettu maalaus arvoa laske mutta iteteipattu ja kilikalipullolla maalattu kotka tankissa saattaa hieman laskeakin - vaikka olisi 15 kerrosta hienostivalunutta lakkaa päällä

Pikkasen hävettäs ajaa pyörällä joka on auringonpolttama, pesunaarmuinen ja rispaantuneilla tarroilla ja silti olisi 4tonnin ajokamat päällä....ja näitä näkee paljo.

Väriä maailmaan.

Kertokaahan hyvät ihmiset mikä siitä kaadutusta pyörästä tekee niin paskan että sitä ei voi eikä uskalla ostaa??
Sama juttu naisten kanssa. Kaadettu mikä kaadettu. Teknisesti pelit ja vehkeet toimii ihan täpöllä, joten menee psykologian puolelle kykeneekö sen kanssa elämään vai ei.  
smile_org.gif
Tää oli just hyvin sanottu.  
tounge.gif

Harvallahan se aviopuoliso taitaa olla jota on ensimmäisenä pääsyt  
062802moto_prv.gif
Tarkoitan nyt tällä sitten ihan kumpaa tahansa sukupuolta, joten toivon ettei tule kellenkään nenään turhia tukkeita.

Olisin tiedustellut nostaako pyörän arvoa hyvä "kuvio" maalaus. Esim:jos pyörä on melkein uusi vai laskeeko kuin härän häntä?
idea3.gif
Riippuu, kuka maalaa ja miksi maalaa..
Maalaus nostaa harvoin pyörän hintaa ainakaan niin paljon kuin työn hinta, paitsi ehkä joissain entisöintiprojekteissa. Itse en maksaisi ylimääräistä, mutta en toisaalta antaisi sen haitatakaan, jos työ on laadukkaasti tehty.

Back