• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Norjaan lähtijöitä 13.7

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sasaa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Löytyykö täältä motoristeja jotka olisi lähdössä lofaateille tai johonkinpäin Norjaa Sunnuntaina, itselläni olisi tarkoitus tehdä kahden ja puolen viikon reissu lofaateille, ehkä pidemmällekin jos vaan aikaa riittää. Tämä on ensimmäinen "pitkä reissu" itselläni. Yövyn suurimmaksi osaksi teltassa ja välillä mökeissä tai hostelleissa.

Niin ja sellasta piti kysyä että tarvitseeko Norjassa käyttää pyörässä FIN-tarraa, ilmeisesti autossa pitää mutta mites on pyörän laita?

Lofootit on hieno paikka, toivottavasti tykkäät. Tuosta FIN-tarrasta arvelisin että ei tarvitse välittää moisesta. En tiedä onko se (ollut) jokin pykälä mutta tiedän etten itse tai tuttavapiiristä kukaan tarroja käytä sen enempää pohjoismaissa kuin muuallakaan..

Ajoneuvoissahan pitäisi olla kansallisuus tunnus.... jos ulkomailla ajaa... sitä en tiedä riittääkö nykyiset "EU"-kilvet ehkä... Empä ole muuta kuullut/nähnyt että joskus Venäjälle eivät ole päässeet ilman tarraa...

Tuskin ketään kiinnostaa onko tarraa vai ei...

Ajoneuvoissahan pitäisi olla kansallisuus tunnus.... jos ulkomailla ajaa... sitä en tiedä riittääkö nykyiset "EU"-kilvet ehkä... Empä ole muuta kuullut/nähnyt että joskus Venäjälle eivät ole päässeet ilman tarraa...

Tuskin ketään kiinnostaa onko tarraa vai ei...
Nykyisin ei tarvitse edes Venäjälle mennessä. Eli tuskinpa tarvitsee enää muuallekaan. Näin ainakin EU-kilvillä.

jos on eu-kilpi niin ei tarvii mitään tarroja
jos taas on vanha kilpi niin periaatteessa pitäisi olla fin-tarra, mutta käytännössä sitä tarvitaan vain siinä epätodenäköisessä tapauksessa että natsisikapoliisi kiinnostuu ajoneuvostasi.

Jovvain...
sport05.gif

No mitä te alvariinsa ramppaatte sielä norweegiassa....?
eek.gif

Jovvain...
sport05.gif

No mitä te alvariinsa ramppaatte sielä norweegiassa....?
eek.gif
No niinpä... vasta viime kesänä käytiin ja taas

Ei lähdetä 13 päivä, mutta huomen aamulla lappia kiertämään.
Suunnilleen näin
Kvl - Oulu 11.7
Sodankylä la/su
Kilpisj su/ma
Narvik... tai mistä nyt vielä tietää. Keleistä ja mielestä johtuvaa suunnitelman muutosta=lomaa

062802moto_prv.gif

Huomenaamusta startataan kohti Kilpisjärveä, siellä yö ja siitä matka etenee kohti Altaa.Sunnuntaiksi pitäis keritä Inariin niin eiköhän tuota tule kierreltyä tuolla Altan itäpuolella se la-su.

Lauantaiaamuna lähdetään kohti Oulua, josta matka jatkuu sunnuntaina kohti Lofootteja. Moikkaile jos näät kaksi idioottia nakupyörillä. Tuntomerkit: Oranssi Suzuki GSR600 2008 (Blacksmith) ja musta Yamaha FZ6-N 2005 (Tachometer).

Maanantaina 14 päivä olen lähdössä viikon reissulle Norjaan, mut ei vielä hajuakaan mihin päin. Joko pohjois-Norja tai etelä/keski-Norja. Viime kesänä kävin keski-Norjassa mutkan ja vaihtelun vuoksi vois nyt käydä pohjoisessa, mut kun siellä keskisessä on paljoooon mahtavammat tiet ja maisemat.....joten viikon päästä viisaampi

13.7 lähettään eukon kanssa ajelemmaan pohjosta kohti.Kitteeltä ois tarkotus ajella Kuusammoon ja ola yötä jossain mökissä.Siitä tehhään jatkosuunnitelmat männäänkö jiämerele asti. Ois tarkotus ajella sama reitti kun hiämatkalla 21 vuotta sitten.Silloin kylläkin autolla oltiin liikkeellä.Mistäpäin olet lähössä?

huomenna rovaniemen kautta utsjoelle siitä altalle ja ruottin kautta tornioon... sin.blackbird ja musta 1000r.

Lauantaiaamuna lähdetään kohti Oulua, josta matka jatkuu sunnuntaina kohti Lofootteja. Moikkaile jos näät kaksi idioottia nakupyörillä. Tuntomerkit: Oranssi Suzuki GSR600 2008 (Blacksmith) ja musta Yamaha FZ6-N 2005 (Tachometer).
Kaksi idioottia tosiaan paineli kohti Norjaa kyseisenä ajankohtana. Reissun pari ensimmäistä päivää kului mukavasti ajellessa, mitä nyt hieman tuli vettä. Tokana päivänä keli kirkastui heti, kun ylitimme Ruotsin rajan ja myös matkalaisten ilmeet kirkastuivat.

Reissun kolmantena päivänä homman luonne muuttui, kun otin pyörälläni erää yhdistelmärekan kanssa tiellä 95. Voitte itse päätellä kuinka siinä oikein kävi. No rekan vakuutus makselee mun mopon ja muut kulut, mitä tapauksesta oikein seurasi.

Tilanteeseen nähden vahingot olivat yllättävän pienet ja olen kiitollinen, että olen niistä ylipäätään kertomassa... Itse selvisin miltei pelkillä mustelmilla, mitä nyt oikeassa kädessä kevyehkö hermovaurio. No käsi toimii nyt jo melkein kunnolla.

Että näin sujui käynti Norjassa... Tarkempi matkakertomus kuvineen ilmestyy foorumille myöhemmin...

Back