• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nordean vakuutukset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja riekha01
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kotilo siirtyi jo vuosia sitten Turvaan juurikin halvempien vakuutuksien takia ja viime keväänä pyörä samaan yhtiöön.
Ehkä olis saanu muualta muutaman euron halvemmalla mutta onpahan selkeempää kun ovat kummatkin samassa.

Turva tähän mennessä edullisin. IF:stä tarjosivat uutta sopimusta kun olin siellä ennen asiakkaana, mutta kahdelta pyörältä kaskoinen (toinen täys, toinen osa) vakuutus olisi tullut maksamaan yli 300€ enemmän vuodessa ja sitten on vielä rekisteröintikulut kun vaihtaa liikennevakuutusyhtiötä.

Koti + auto + pyörät + muut Turvassa niin vakuutusmaksut tipahtivat melkein puoleen IF:stä. Sanoisin, että merkittävä säästö! Ehdotkin paremmat kuin IF:ssä...

Ifistä 78kW/220kg pyörälle Liikenne ja osakasko ilkivaltaturvalla 290 eur.  
062802jumpie_prv.gif
Bonukset (S-ryhmän) vielä kaupanpäälle. (Vakuutusbonus aloitus 20%)

Nordea, pohjola, tapiola, turva, noissa ero +-20€ siten pohjantähti +250€
Taidan pysyä pohjolassa... vois siellä kyllä käydä ruinaamassa hintoja vähän alas  
tounge.gif

If:istä en löytäny laskuria prätkälle
nixweiss.gif

Ite tossa laskeskelin noilla laskureilla ja turvaan aion marssia. GSX-R 1000 K8 pyöränä. Aika samoja hintoja on monessa paikassa, joskin turva halvin, mut jos radalla käy kurvaileen niin turvasta saa parhaan turvan.
biggrin.gif

Pyöränä GSX-R1000 K9

If:n tarjous 3220€
omg.gif

Turvalta tuli vastarjouksena 1160€
smile_org.gif

Nordean tarjous oli 1215€

Mutta auto on If:llä 423€ ja turva lupas 570€

Taitaapa auto pysyy ifis ja pyörä mennä turvaan.

Kas kas... tästä threadista innostuneena soittelin yhtiöt läpi.
Vaihto Veritaksesta IF:iin.
Triumph Speed Four, kasko + liikennevakuutus. Ratalipat korotetulla omavastuulla, 770/ koko vuoden voimassa. Ei siis saa seisontaan, tai saa mutta siitä ei ole hyötyä.
:-)

Mulla tuol Turvassa n.800/vuos,bonuksia on liikentees 50 ja kaskos 70..Pyörä on toi fz ja kuski on 32 v.. Kysyin iffistä tarjouksen,ei ollu ku puolet kalliimpi...
Jaa-a, kovasti tuntuu noi Nordean laskurin ja konttorin hinnat heittävän. Oma mopo, zx-10r, bonarit 70/70, laskuri lupas liikennepaskan ja kaskon hintaan 720 eur. Konttorilla hinta onkin sit pari sataa euroa kalliimpi.

Nyt vakuutukseni on Turvassa, vähä vajaat 580 eur vuodessa ilman mitään keskitysleirialeja.

Mulle anto toi Nordean laskuri 20€ halvemman vuosihinnan kun mitä nyt Pohjolassa, joten ei kande vaihtaa  
tounge.gif

Eikä tullu mitään korotettua laskua Pohjolasta, niinkun tääl moni on kirjotellu. Sit ois kyl lähteny oitis vaihtoon.

Triumph Speed Four, kasko + liikennevakuutus. Ratalipat korotetulla omavastuulla, 770/ koko vuoden voimassa. Ei siis saa seisontaan, tai saa mutta siitä ei ole hyötyä.

Miten  kävi liikennevakuutuksen bonukselle kun vaihdoit Veritaksesta Ifiin?
Itseä kiinnostais Veritas , siellä vaan bonuskäytäntö on  erilainen kun
muissa yhtiöissä.

Miten  kävi liikennevakuutuksen bonukselle kun vaihdoit Veritaksesta Ifiin?
Itseä kiinnostais Veritas , siellä vaan bonuskäytäntö on  erilainen kun
muissa yhtiöissä.
sen verran tuore vakuutus että ei ollut paljoa bonusten siirtymisiä Veritaksesta. IF tarjosi 20% liikennevakuutukseen ja 60% kaskoon.

Noniin tuli käytyä vaihtamassa eilen tapiolasta turvaan giksun vakuutukset. Ei oikeestaan hinta muuttunu mihinkään (pari kymppia mun eduksi tipahti) mut tuon ratakorvauksen takia vaihdoin. Turvassa muuten tuumattiin että ne ei voi antaa mulle mitään eksta alea ku ne ei kilpaile tapiolan kans. Turva on tapiolan tytäryhtiö. Ois vissiin pitäny ensin vaihtaa johonki toiseen ja sit vasta turvaan niin ois pärjänny.
biggrin.gif

Itse otin juuri tuolta Nordeasta vakuutuksen.
Kilpailutin kyllä kaikki mahdolliset ja pahimmillaan 900e oli hintaeroa!
Yamaha FZ6-S 600cc ei kyl tiettykään mistään saa kovin halvalla vakuutusta mut toi nordea on nyt täysillä vakuuksilla 1045e/v meikän 12kk suoravelotuksella...
nixweiss.gif

Stna kallista se on enikeis : )

Tuossa yks kaveri vertaili noita vakuutuksia niin paikkakuntien välillä on ihan järkyttäviä eroja. Kokeilkaas hyvikseen vaihtaa paikkakuntaa siihen laskuriin. Voi tulla satasien eroja.

Tuossa yks kaveri vertaili noita vakuutuksia niin paikkakuntien välillä on ihan järkyttäviä eroja. Kokeilkaas hyvikseen vaihtaa paikkakuntaa siihen laskuriin. Voi tulla satasien eroja.
no aamusta just omilla tiedoilla kokeilin niin 70km muutolla nousis 350 egeä maksut siis noin bonuksitta, bonuksilla laskettuna about 150.
tällä hetkellä asun siis about landella (iissä ex kuivaniemen alueella) ja paikkakunnat jonne vertailin oli oulu ja kemi. joista kemi vielä kalliimpi kuin oulu.

Mut toi nordea on nyt täysillä vakuuksilla 1045e/v meikän 12kk suoravelotuksella...
Vinkkinä voisin kehottaa kysymään Veritaksesta tarjouksen. Sigun pyörälle viime vuoden liikennevakuutus (0 % bonus) + kasko (70 %), 406 € + 248 € = 654 €. Neljässä erässä maksoin.

Tän vuoden papereita ei ole vielä tullut. Ikää on 29 v.

No onpa tosi halpaa...

Nordean laskuri antoi KOKO vuodelle 920 euroa (liikenne 427eur + laajakasko 493 eur)
Keskittämisalet mukana, liikenne 45% bonus, kasko 70%.
LiikenneBonukset laskin sen mukaan, että vuodessa +5% tullut lisää (Tapiolassa +10% vuosi (65% liikennevakuutuksen bonarit nykyään))
Eihän tuolla taida saada edes seisontaan millonkaan ? Jos ei, niin ihan paska minun mielestä. Ei näillä leveysasteilla kiinnosta ajella lokakuun-huhtikuun välillä ollenkaan. Mitään järkeä en näe maksaa ekstraa siitä mahdollisuudesta.

Nykyisin Tapiolassa (liikenne+täyskasko) maksan vähän päälle satasen kuukaudesta, tekee omilla ajoilla 5x109 = 547 eur.

Monessako firmassa nykyään antavat seisottaa ? Pitäisi vertailla saako mistään halvemmalla minun ehdoillani
smile_org.gif

Itze itzelleni vastaten: Turvassa näkyy ainakin olevan seisonta-ajat. Etsintä jatkuu...

No näkyy olevan tapiolan kanssa lähes samaa puljua, laskuri antaa ihan samaa hintaa ;)

Iffistä en löydä mitään laskuria, en minä jaksa kenenkään kanssa jauhaa paskaa puhelimessa ;)

Veritas taasen heittää minut Aktian sivuille, josta ei löydy kuin mopo- ja autovakuutuksia. Salaperäistä mp-vakuutuksien markkinointia.

Lähivakuutuksessa myös näitä tarjouspyyntö lomakkeita. En tykkää. Jonkinlainen hinta pitää saada tongittua esille ilman jotain salamyhkäistä "vain sinulle"-tarjousta.

Pohjolasta sain laskurilla vuosimaksua 916 euroa. Keskittämisasiakkaalle. 45/70. En vaihda.

Pohjantähti seisonta-ajallinen vakuutus 828 euroa. Seisonta-ajaton 826 euroa... Laske siitä sitten huumoria.

Joo, täytyy vain todeta, että olen huono asiakas vakuutusyhtiöille. Autoa en omista ja pyörän vakuutuksen lisäksi on tarvetta vain kotivakuutukselle. Keskitä siinä sitten keskenäsi.
Jospa ilmoitan pyörän seinsontaan myös touko- ja syyskuuksi ? Jopa tulee taas halvemmaksi vakuutus ;)

Back