• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nopeusanturissako vikaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _tuan_
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
pyörä: CBR 600 FS -01

Apua.. Nyt tuli tämmöinen vika. Liikkeelle lähtiessä näyttää normaalisti, mutta vähän ajan päästä ei näytä mittari sitten ollenkaan nopeutta.

Käytin sulakkeet, ja näytti olevan ehjät. Johdot/liittimet näyttivät päälle päin ehjältä.

Tämän jälkeen aloin testaa nopeusanturin toimivuutta manuaaliohjeiden mukaisesti, seuraavasti:

1. Yleismittarin miinus-napa -->kiinni anturin miinus-napaan(vihreä), ja mittarin (plus)napa -->kiinni anturin plus-napaan(musta)
2. virrat päälle --> lukema oikea, eli näyttää akun jännitettä

Sitten...
1. edelleen miinus-napat samat, sitten mittarin plus-napa--> kiinni anturin pinkki-napaan(joka siis lähettää signaalia "kojelautaan")
2. virrat päälle -->lukema 4,9 volttia, mutta
3. pyörittäessä rengasta lukema edelleen samaa, eli toi 4,9 volttia

Kirja väittää, että pyörittäessä rengasta. Mitattu jännite pitäisi liikkua 0-5 voltin välillä

Mitä pitäisi yleismittari näyttää alkujännitteeksi, jotta se olisi oikea. 0,0Vvaiko toi4,9V? Siis silloin kun rengas on vielä liikkumatta.

Varaosaliikkeestä näyttää ko. osa maksavan vähän alle 200e. halpaahan toi ei ole. Joten en halua maksaa turhaan, jos vika ei olekaan itse anturissa

Ensinnäkin kiitos niille, jotka jaksoivat lukea tämän loppuun!! En ole hyvä selittää näitä tekniikka juttuja, pahoittelen. Ja aloitin tämän harrastuksen ihan vasta, jotenka olen todella amatööri näissä asioissa

Kiitos etukäteen kaikille

Vähän mutuiluksi menee mutta mun käsittääkseni se "alkujännite" voi olla mitä tahansa 0-5V väliltä koska se jännitehän muuttu jatkuvasti renkaan pyöriessä. Tuo että jännite pysyy kokoajan saman mielestäni viittaisi vailliseen anturiin.
200€ anturista kuulostaa aika paljolta jos kyseessä on sama osa (nro 8) kuin linkissä (about 30$).
http://www.ronayers.com/Fiche/TypeI...F4/GroupID/290348/Group/RIGHT_CRANKCASE_COVER

Paras tietty olis jos joku suostuis lainaamaan omaa anturiaan testiin.

_tuan_ sanoi:
pyörä: CBR 600 FS -01

Apua.. Nyt tuli tämmöinen vika. Liikkeelle lähtiessä näyttää normaalisti, mutta vähän ajan päästä ei näytä mittari sitten ollenkaan nopeutta.

Käytin sulakkeet, ja näytti olevan ehjät. Johdot/liittimet näyttivät päälle päin ehjältä.

Tämän jälkeen aloin testaa nopeusanturin toimivuutta manuaaliohjeiden mukaisesti, seuraavasti:

1. Yleismittarin miinus-napa -->kiinni anturin miinus-napaan(vihreä), ja mittarin (plus)napa -->kiinni anturin plus-napaan(musta)
2. virrat päälle --> lukema oikea, eli näyttää akun jännitettä

Sitten...
1. edelleen miinus-napat samat, sitten mittarin plus-napa--> kiinni anturin pinkki-napaan(joka siis lähettää signaalia "kojelautaan")
2. virrat päälle -->lukema 4,9 volttia, mutta
3. pyörittäessä rengasta lukema edelleen samaa, eli toi 4,9 volttia

Kirja väittää, että pyörittäessä rengasta. Mitattu jännite pitäisi liikkua 0-5 voltin välillä

Mitä pitäisi yleismittari näyttää alkujännitteeksi, jotta se olisi oikea. 0,0Vvaiko toi4,9V? Siis silloin kun rengas on vielä liikkumatta.

Varaosaliikkeestä näyttää ko. osa maksavan vähän alle 200e. halpaahan toi ei ole. Joten en halua maksaa turhaan, jos vika ei olekaan itse anturissa

Ensinnäkin kiitos niille, jotka jaksoivat lukea tämän loppuun!! En ole hyvä selittää näitä tekniikka juttuja, pahoittelen. Ja aloitin tämän harrastuksen ihan vasta, jotenka olen todella amatööri näissä asioissa

Kiitos etukäteen kaikille

Eivät taida tuolla ronayers:lla toimii postitus Suomeen. Ku ei rekisteröitymis vaiheessa antaa valita kunin usa/kanada

Back