• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nopeaa toimintaa IF vakuutusyhtiöltä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pekkavee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
exhaust sanoi:
Mielenkiintoista, itse en saanut LähiTapiolasta mitään haittakorvausta kolme vuotta sitten kun solari meni moottoripyörällä ajellessa, tai siis siinä vaiheessa kun se heitti minut pois kyydistä. Ainoastaan liikennevakuutus korvasi työnantajalle sairausloma-ajan palkan käsittääkseni joka edelleen sitten maksettiin minulle normaalisti.

tonttuj sanoi:
Korvauksia tulee itse hakea.

Ihan hakematta oon saannu, 2 x Tapiolasta, pienist "vammoist" ollu kyse. Viikos/paris tullu korvaus tilille...

Kerran ollu vähän isommat vammat, silloin tuli muutaman kuukauden pääst mut ihan hakematta yllätyksenä tilille (v-yhtiöö en muista, ei ollu oma). Se korvaus ei tosin ollu paljon isompi, ku noist pienist kolhuist, jonku satasen isompi :dunno:

Re: Nopeaa toimintaa IF vakuutusyhtiöltä

Täytyy ihan tsekata papereista illalla miten tämä on mennyt. Tai jos on vaikka maksettukin enkä vaan yhtään muista.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Vakuutusyhtiö maksaa korvauksia ilman että on tehty mitään vahinkoilmoitusta?

tonttuj sanoi:
Vakuutusyhtiö maksaa korvauksia ilman että on tehty mitään vahinkoilmoitusta?

No eipä ne siel kumminkaan taida olla mitään ajatustenlukijoita :p

Pekkavee sanoi:
Tein vahinkoilmoituksen IFiin eilen aaamupäivällä.

Hoitoon jos hakeudet/joudut (suomessa), liikenne- työtapaturmast tmv lakisääteisest vahinkovakutust keissist, niin lääkäri/hoitohenkilökunta on yhteydes v-yhtiöön automatic :smoking:

Asiakirjoja kaiveltu ja mitä löytyi:
* Sähköinen vahinkoilmoitus missä mainittu mm., että solisluu poikki ja tutkittu sairaalassa.
* Päätöksiä korvauksista pyörän ja varusteiden vahinkojen suhteen, palkan suhteen työnantajalle.
* Asiakasohje, josssa mainittu 15 asiaa joista voi hakea korvausta ja se tilapäinen haittakin on siellä.

Eli kyllä tämä nyt haiskahtaa siltä, että tämä korvaus jäänyt saamatta vaan sen takia ettei sitä ole erikseen hakenut :no: :tyhmäminä:

exhaust sanoi:
* Sähköinen vahinkoilmoitus missä mainittu mm., että solisluu poikki ja tutkittu sairaalassa.
* Päätöksiä korvauksista pyörän ja varusteiden vahinkojen suhteen, palkan suhteen työnantajalle.
* Asiakasohje, josssa mainittu 15 asiaa joista voi hakea korvausta ja se tilapäinen haittakin on siellä.

Eli kyllä tämä nyt haiskahtaa siltä, että tämä korvaus jäänyt saamatta vaan sen takia ettei sitä ole erikseen hakenut :no: :tyhmäminä:
Ai hitsi.
Näin on sitten varmaan käynyt.
IF ei pyytänyt mitään eri hakemusta 15 asiasta, joista korvausta voi hakea, vaan maksoi tuon korvauksen tilapäisestä haitasta ihan pyytämättä heti vahinkoilmoituksen tehtyäni seuraavana päivänä tililleni.
Enpä tiennyt moista korvausta edes saavani, kun tein sen vahinkoilmoituksen.

Pekkavee sanoi:
Ai hitsi.
Näin on sitten varmaan käynyt.
IF ei pyytänyt mitään eri hakemusta 15 asiasta, joista korvausta voi hakea, vaan maksoi tuon korvauksen tilapäisestä haitasta ihan pyytämättä heti vahinkoilmoituksen tehtyäni seuraavana päivänä tililleni.
Enpä tiennyt moista korvausta edes saavani, kun tein sen vahinkoilmoituksen.

Trolli? Vahinkollmoituksella haet omaan vakuutusturvaasi tai syyllisen vastapuolen vakuutusturvaan perustuen nimenomaan korvausta.

exhaust sanoi:

PuhdistanLähiTapiolan maineen omalta osaltani. Selvitin asian LähiTapiolasta ja minulle on maksettu n. 1000 euroa tuolloin tilapäisestä haitasta. Se löytyi myös tilihistoriasta nyt kun tiesi mitä summaa etsiä. Jostain syystä minulla vain ei ole päätöspaperia tuosta vaikka kaikista muista on. Joko sitä ei ole ikinä tullut tai sitten olen laittanut sen parempaan talteen kuin kaskon korvauspäätökset.

Laitoin tästä jo Toukokuussa kysymyksen verkkopalvelun kautta. Siihen ei kuulunut mitään vastausta joten kävin nyt lopulta toimistossa. Sieltä soiteltiin eteenpäin ja minulle kerottiin, että verkkoviestin vastauksena minulle oli lähetetty postissa kopio korvauspäätöksestä. Tästä päästäänkin toiseen aiheseen, ei ole ensimmäinen kerta, oli ehkä toinen, viimeisen vuoden aikana kun joku kirje on jäänyt saapumatta (postin luotettavuus nykyään?). Tai sitten tämä ei ole lähtenyt LähiTapiolasta.

Pekkavee sanoi:
Kaaduin viime perjantaina Virossa ja solisluu murtui.
Tein vahinkoilmoituksen IFiin eilen aaamupäivällä.
Päätös tuli tunnissa, liikennevakuutuksesta korvataan kulut ja haittakorvaus tulee.
Haittakorvaus tuli tänään tilille 700.- euroa.

Nyt voin ostaa kunnon suojat.
Hyvä juttu.
Tuollaista ajattelin.
Onko muita hyviä esityksiä suojapaidaksi?

katso liitettä 13650

Tuo on varmaan hyvä. Jenkkilästä löytyy ainakin muutama kevyempikin/ilmavampikin vaihtoehto.Lisään osoitteen jos sen vielä löydän.
Tosin en usko että tuokaan haarniska olisi estänyt solisluun napsahdusta kuvatuissa olosuhteissa...massaa ja vauhtia sen verran ???

No on ripeää touhua Iffillä, OP Pohjola hinkkaa päätöksiä aina yli kuukauden ja ovat muutenkin tosi nuivia motoristeja kohtaa.

Jep, IF on kyllä loistofirma. Itselle sattui kytkinrikko euroopanturneella Italiassa kuukausi sitten, mielenkiintoinen tilanne kun autoliiton plusjäsenyys hoiti/korvasi hinauksen lähimmälle bemuhuollolle ja parit yöpymiset - ongelma vain oli että ao. huolto ei pystynyt korjaamaan pärrää juuri lomakauden alkaessa (tätähän ei kysytä siinä vaiheessa kun hinuri tulee työtilauksen "lähimpään merkkihuoltoon" kanssa) . Siitä pirunmoisen soittokierroksen kautta uusi hinuri 70 km päähän toiseen huoltoon jossa pystyivät ottamaan pyörän työn alle heti. IF kustansi jälkimmäisen hinurin ja loput yöpymiset päivän käsittelyajalla :thumbup: Joskus on hyötyä että on useammat "vakuutukset"...:)

Tosin, jos pärrän olisi joutunut jättämään ensimmäiseen huoltoon, Autoliitto olisi maksanut lennot kotiin ja takaisin hakemaan mopottimen. Mutta olisi mennyt syyskuulle joten ei oikein kiinnostanut...

Tämä ketju pomppasi taas esiin, niin laitan hieman jatkotarinaa.
Ostin sitten tuon Leat suojapaidan ja se on erinomainen.
Klik
Mahtuu myös ajotakin alle ja silloin on tuplasuojat.
Puolan reissulla oli lämmintä, niin ajoin pelkällä suojapaidalla.
Siihenkin tuo on hyvä.
Aika helppo pukea päälle ja suojat pysyvät paikoillaan.

Kaatunut en se päällä vielä ole, mutta eiköhän se toimi.

Jälkitarkastuksessa kävin Mehiläisessä IFin kustannuksella pari viikkoa sitten ja murtunut solisluuni on OK.
Siinä oli 8 murtumaa, ja lääkärikin sanoi innoissaan ekalla kerralla, että ei ole ennen nähnyt moista.
Solisluu ei ollut kuitenkaan kokonaan poikki, joten selvisin aika pienellä.

Pekkavee sanoi:
Jälkitarkastuksessa kävin Mehiläisessä IFin kustannuksella pari viikkoa sitten ja murtunut solisluuni on OK.
Siinä oli 8 murtumaa, ja lääkärikin sanoi innoissaan ekalla kerralla, että ei ole ennen nähnyt moista.

Tuota kannattaa miettiä tarkasti. Oma solisluuni meni kolmeen palaseen törröttäen silminnähden pahasti. Vasta neljäs lääkäri komensi samantien leikkauspöydälle. Mutta ei se kovin tärkeä luunkappale ole, kun gessunkin pystyy punnertamaan pystyyn ilman :) Rajalla tosin meinasi ymmärrys loppua, kiilatessani jonon keulille kotimainen rajafuhrer katsoi asiakseen haukkua moisesta toiminnasta.

Viimeksi muokattu:
AyrtonO sanoi:
Tuota kannattaa miettiä tarkasti.
No et ole nähnyt röntgenkuviani.
Heti tapahtuman jälkeen.
Sitten seuraavalla viikolla Suomessa.
Sitten tuosta noin 4 viikkoa ja sitten kolme kuukautta tuosta.
Minä olen nähnyt nuo kaikki ja saanut vielä asiantuntevan tulkinnankin noista.

Jo ensimmäinen ortopedi tapahtumapäivänä Virossa sanoi, että tuskin tuo mitään leikkausta tarvitsee.
Ihan ammattimies.

On se solisluuni ihan oK

AyrtonO sanoi:
Jep, IF on kyllä loistofirma. Itselle sattui kytkinrikko euroopanturneella Italiassa kuukausi sitten, mielenkiintoinen tilanne kun autoliiton plusjäsenyys hoiti/korvasi hinauksen lähimmälle bemuhuollolle ja parit yöpymiset - ongelma vain oli että ao. huolto ei pystynyt korjaamaan pärrää juuri lomakauden alkaessa (tätähän ei kysytä siinä vaiheessa kun hinuri tulee työtilauksen "lähimpään merkkihuoltoon" kanssa) . Siitä pirunmoisen soittokierroksen kautta uusi hinuri 70 km päähän toiseen huoltoon jossa pystyivät ottamaan pyörän työn alle heti. IF kustansi jälkimmäisen hinurin ja loput yöpymiset päivän käsittelyajalla :thumbup: Joskus on hyötyä että on useammat "vakuutukset"...:)

Tosin, jos pärrän olisi joutunut jättämään ensimmäiseen huoltoon, Autoliitto olisi maksanut lennot kotiin ja takaisin hakemaan mopottimen. Mutta olisi mennyt syyskuulle joten ei oikein kiinnostanut...

Tätä olen aina yrittänyt selittää kun kinastellaan mihin yhtiöön mennään, halvimpaan vai siihen joka hoitaa hommansa sitten kun sitä vakuutusta tarvitaan. Siinä vasta nähdään millainen yhtiö on toiminnoiltaan. IF on sitäpaitsi varmaan halvin vanhoille boxeriukoille.

Pekkavee sanoi:
Tämä ketju pomppasi taas esiin, niin laitan hieman jatkotarinaa.
Ostin sitten tuon Leat suojapaidan ja se on erinomainen.
Klik
Mahtuu myös ajotakin alle ja silloin on tuplasuojat.
Puolan reissulla oli lämmintä, niin ajoin pelkällä suojapaidalla.
Siihenkin tuo on hyvä.
Aika helppo pukea päälle ja suojat pysyvät paikoillaan.

Kaatunut en se päällä vielä ole, mutta eiköhän se toimi.

Mulla on myös suojapaita hakusessa mettärymyämiseen niin rupesi kiinnostamaan. Onko tuossa joku suoja solarille? Yleensä nuo ei suojaa solaria iskuilta.

marko.fzs sanoi:
Mulla on myös suojapaita hakusessa mettärymyämiseen niin rupesi kiinnostamaan. Onko tuossa joku suoja solarille? Yleensä nuo ei suojaa solaria iskuilta.
Kai se on niin, että solisluuta on vaikea suojata. Ei tuossa Leattissä ole sen edessä mitään.
Solisluu murtuu kai silloin, kun olkapää törmää tantereeseen Niin minulle ymmmärtääkseni kävi.
Ei siinä olisi mikään etupuolen suojaus auttanut.

Jos solaria haluaa suojata kunnolla niin taitaa mennä tonne lätkän puolelle...

img.aspx

Mut taitaa olla vähän harvinaisempaa että suorasta iskusta menee rikki. Yleensä rikkova voima välittyy solariin käsivarren kautta(ottaa kädellä vastaan) tai olka edellä törmäilyssä.

Harvemmin se tosiaan "suorasta iskusta" napsahtaa, vaan noista edellä mainituista.
Huonolla tuurilla riittää nuorella & nopeellakin ihan harmittomankin oloinen kumpsahdus
nollavauhdista hiekkalaarissa.

Ehkä enskapenat näkee toistuvia painajaisia siitä, että syöksyillään pää edellä halailemaan
tainta tukevampaa tukkipuuta :p.

Siinä kohtaa on kuitenkin sen verran massaa takana pienessäkin vauhdissa, että jouduttaneen jo siirtymään
lätkästä keskiajan turnajaisvarustuksiin peltipaitoineen:grin:.

Back