• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nokkeketjun vaihto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jamppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
vertaus autoon ei ihan ole kelvollinen...autossa kierrokset on noin puolet...ja prätkässä "kiihtyvyys"  yleensä äkäisempi,jolloin prätkän nokkaketju joutuu  kovempien voimien armoille..näinolllen venyvyyys huomattavasti   nopeampaa..kyllä 120-140tkm pitäis päästä... ainoastaan sitten alkaa nokka-akselit olla pikkasen myöhässä...
Eipä tuokaan oikein soinnu korvaan...Auton nokan nosto on huomattavasti korkeampi,jäykemmät jouset,pidemmät huoltovälit ja olosuhteet xxx kertaa rankemmat talvea ajatellen...
Ainakin ne jakoketjut joita minä olen autoissa nähnyt ovat olleet kyllä myös huomattavasti jykevämpiä kuin ne joita mopon koneissa on sattunut kohdalle.

Mitenkäs toi päältä asennettavan ketjun kanssa, niin onko minkälainen projektio pistää paikalleen, ilman että tarvii koko konetta leväyttää? Alkaa myös olemaa kiristäjä tapissaan, että vinkkejä otetaan vastaan...

Auton ketjut on kyllä yleensä tosiaan tukevampia...mulla on omassa autossa 2-rivinen tuplaketju joka käytännössä kestää sen mitä koko auto/moottori...
smile_org.gif

Mutta on eräs Opel merkki onnistunut tekemään ketjukoneen josta ketju tuppaa joskus katkeemaan noin 100tkm kohdalla, se on 2,2 litranen Ecotec ketjuversio..
eek.gif

...mulla on omassa autossa 2-rivinen tuplaketju joka käytännössä kestää sen mitä koko auto/moottori...
smile_org.gif

Mutta on eräs Opel merkki onnistunut tekemään ketjukoneen josta ketju tuppaa joskus katkeemaan noin 100tkm kohdalla, se on 2,2 litranen Ecotec ketjuversio..
eek.gif
Eli myös Opel on tehnyt koneen jossa ketju kestää käytännössä sen mitä koko auto/moottori...
smile_org.gif

Back