• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nitrous Goes Racing

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitrous
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hienoa oli seurata tilanteen kehittymistä. Bemarin voima näytti suorilla välillä olevan niskan päällä, mutta jarruissa taas toisinpäin. Onnittelut!

Hyvä kisaraportti ja onnittelut hienosta suorituksesta! Kilpaa ajaminen vain on niin saakelin hienoa hommaa. :thumbup:

No niin..... Kyllä kolkuttavalle avataan, vaikka podiumin ovikin, kun vaan jaksaa tarpeeksi rynkyttää :thumbup:.

Vilpittömät onnittelut :peukutpystyyn:.

Vielä hienompi vaivautua paikalle.... Siellä kun näkee miten homma etenee. :right:

Mutta toistamiseen, hieno kisa.

Niissä mutkissa, joissa pyörää ei saa ajettua luistolle keskimutkassa, on avaaminen ihan täyttä arpomista, että kuinka kovaa kaasulle voi mennä. En tiedä voisiko tuossa tilanteessa sitten vetää rohkeamman piiskan luistokontrollin kanssa kuin ilman, mutta jotenkin se tuntuu ajamisen virheen korjaamiselta bittiaivolla.
Riippuu ihan siitä miten haluat luistokontrollia käyttää/ edellyttää sitä että se on monipuolisesti säädettävissä ja säädät ne kaikki parametrit niin että se sopii sulle ja sun käyttötarkotuksiin. Pakasta vedettynä se aiheuttaa sulle vain itqu-vinqua/ ei todellakaan toimi yhtään niin ku sä haluat. Tai jos kopsaat jonkun muun kartat, niin se on ihan arpapeliä toimiiko ne sulle ja minkä verran.

Ja tuo^ siis koskee kuskia joka ajaa SM-kärjen vauhtia.

Ensi kaudella pääsee itekin tommosen sähköaivomopon puikkoihin, joten voihan se olla, että siitä on paljonkin iloa, mutta jotenkin silti vierastan ajamista bittiä vasten.
Ei olis todellakaan ensimmäinen kerta kun sulla mieli muuttuu 180 astetta, kunhan pääset itse tekemään, ja itse kokemaan, ja itse säätämään, ja itse tutustumaan aiheeseen jne, ja ymmärrät itse mistä on kyse. Noin niinku vuosia vierestä seurailleena saman kaavan toistumista kerrasta toiseen.

Se missä tuosta sähköaivosta voi olla enempikin iloa on sitten renkaan säästäminen, kun bitit rajoittaa liikaa sutimista niin rengas kestää paremmin.
Toimivaa ja monipuolisesti säädettävissä olevaa luistokontrollia voi käyttää todella monella eri tavalla ja moniin eri tarkoituksiin.

Jah noin ylimalkaisena vinkkinä/ohjeena, nopealle kisakuskille säädetty luistokontrolli ei tarkoita bittiä vasten ajamista/ ja sen takia kaasun piiskaamista. Päinvastoin, jos sulla on tyypillinen nopealle kisakuskille säädetty luistokontrolli ja ajat piiskakaasulla bittiä vasten, niin olet saman tien nurin tai ilmassa.

scuuba sanoi:
Riippuu ihan siitä miten haluat luistokontrollia käyttää/ edellyttää sitä että se on monipuolisesti säädettävissä ja säädät ne kaikki parametrit niin että se sopii sulle ja sun käyttötarkotuksiin. Pakasta vedettynä se aiheuttaa sulle vain itqu-vinqua/ ei todellakaan toimi yhtään niin ku sä haluat. Tai jos kopsaat jonkun muun kartat, niin se on ihan arpapeliä toimiiko ne sulle ja minkä verran.

Ja tuo^ siis koskee kuskia joka ajaa SM-kärjen vauhtia.

Tuo kwakan luistokontrolli taitaa olla vielä aika alkeellinen, mitä tuota manuaalia kattelin. Ecuun pystyy ajamaan kolme eri valintaa (=muistipaikka) luistokontrollille. Ymmärtääkseni jokaiseen muistipaikkaan voi valita fixatun luistokartan 1, 2 tai 3. Tuon valinnan lisäksi valitulle kartalle voi antaa hienosäätöarvon välillä -5....+5. Käytännössä siis napin taakse voi laittaa ykkösvalinnaksi esim kartan 1 ja hienosäätö -2, kakkosvalintaan kartta 1 ja hienosäätö +5 ja kolmosvalintaan kartta 2 ja ja hienosäätö 0. Teoriassa siis luistokontrolli on 33 asentoinen, mutta osa noista varmaan menee toistensa päälle. Parametrejä ei siis pääse säätämään. Tai jos pääsee niin mielellään otan vinkit vastaan joltain enempi Kawan ecun (2011-2015) sielunelämästä ymmärtävältä.

Se kiva puoli tuossa luistokontrollissa on, että jos se ei tunnu hyvältä niin sen saa napista pois päältä.

scuuba sanoi:
Ei olis todellakaan ensimmäinen kerta kun sulla mieli muuttuu 180 astetta, kunhan pääset itse tekemään, ja itse kokemaan, ja itse säätämään, ja itse tutustumaan aiheeseen jne, ja ymmärrät itse mistä on kyse. Noin niinku vuosia vierestä seurailleena saman kaavan toistumista kerrasta toiseen.

Totta, mieli muuttuu sitä mukaa, kun kokemusta ja ymmärrystä kertyy, eikä mulle ole mikään ongelma myöntää olleeni väärässä. Osa ajotekniikkaan liittyvistä asioista on sitten sellaisia, joita ei voi toteuttaa ennen kuin ajaminen on tietyllä tasolla, mutta se on ihan toisen keskustelun aihe.

scuuba sanoi:
Toimivaa ja monipuolisesti säädettävissä olevaa luistokontrollia voi käyttää todella monella eri tavalla ja moniin eri tarkoituksiin.

Tämä on itselle vielä vähän kysymysmerkki, että kuinka monipuolinen ja käyttökelpoinen tuo kawan systeemi on. Mulla on ajamisessa yhtenä ongelmana se, että kun luotto pyörään on hyvä annan renkaan luistaa avauksissa hieman liikaa, jolloin renkaan kuluminen alkaa nousta ongelmaksi.
scuuba sanoi:
Jah noin ylimalkaisena vinkkinä/ohjeena, nopealle kisakuskille säädetty luistokontrolli ei tarkoita bittiä vasten ajamista/ ja sen takia kaasun piiskaamista. Päinvastoin, jos sulla on tyypillinen nopealle kisakuskille säädetty luistokontrolli ja ajat piiskakaasulla bittiä vasten, niin olet saman tien nurin tai ilmassa.

Mulla ei pää riittäs edes kokeilemaan tommosta oli mopo sitten miten ja kenen tahansa säätämä. Pakko siihen luistoon/pitoon on olla tuntuma jotenkin muuten kuin kaasulla hakemalla.

Hmm... miksiköhän joku poisti viestin jossa oli käsien taputus hymiö?...

Noh, sanotaan sitte tekstin muodossa sama : HELVETIN HIENOA ESA!

Jos ei tuu keskeytyksiä ni luulisin että top4 loppupisteissä on miehen nykykombolla täysin haarukassa.

On laskettu, että Mieto ois voittanut ilman partaa. Ja toi painaakin varmaan keitonraatoineen kilon.

Onko nyt valmistautuminen ihan timanttia?

JMH sanoi:
On laskettu, että Mieto ois voittanut ilman partaa. Ja toi painaakin varmaan keitonraatoineen kilon.

Onko nyt valmistautuminen ihan timanttia?

Pieni takaportti pitää jättää sellaisen poikkeustilanteen varalle, että ei voitakaan.

Batmanninja sanoi:
:thumbup:
Päivitetystä kalustosta ois mukava nähdä kuvia...

Hyvä huomio. Siinä pari tiiseriä näin alkuun.

Liitetiedostot

• Messut1.jpg
    Messut1.jpg
    72,4 KB · Katselut: 191
  • Messut4.jpg
    Messut4.jpg
    57,5 KB · Katselut: 192
Back