• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Niska jumii parin tunnin ajon jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juuuso14
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kun tämä näyttää jo muutenkin menneen liikuntaketjuksi, niin lyödään löylyä: Hyvä testi niskalle on käydä kokeilmassa hiihtämistä. Pari sataa metriä tasatyöntöä kertoo hyvin niskan kunnon. Jos menee kivutta, on asiat kunnossa. Jos niskaa kivistää, kannattaa aloittaa jumppa. Jos näkyy tähtiä, kannattaa laittaa kyykky nettimotoon heti uutena vuotena, jos ei vielä ole myyty.

Ehkä vielä astetta helpompi on mennä sängyn reunalle makuulle pää reunan ulkopuolelle. Siitä pää suoraan ryhdin mukaiseen suuntaan ja pidä se siinä 2 minuuttia. Ei ole ihan helpoin tehtävä.

Edit. eli siis riippuen kumminpäin makaa, niin
- jos makaat naama lattiaan päin, ni 5min
- jos makaat naama kattoon päin, ni 2min

J@ck sanoi:
Koko juttu on tullut pappaikään. Käy jossain kokkareissa, niin näet. 10 vee päästä kokoontumisajoja ei enää montaa ole jäljellä (oma arvio).
Liityin muuten tuossa ½ vuotta sitten VMPK:hon.. Vaikka en ihan teini enää itsekään, niin kokoukseen tullessani luulin oikeasti eksyneeni ja tulleeni johki vanhainkodin tapahtumaan (sorry).. Keski-ikä kuitenkin valehtelematta >75. Ei mahda tuo kerho olla hengissä enää kovin kauaa..

Näis kokkareis on vähän sama homma kun Rock & Roooooul & Blues... But No Fuckin Jazz :grin:

Toiset "Sedät jaksaa heilua"... mut lievää nelikymppistä viedään jo nahkurin orsille :grin:.

Keith Richards..... Se ei lentele helikoptereilla :;):.

Eikä oikeesti osaa soittaa kitaraa.... kuten ei Remuliinin Pappakaan rumpuloita.... mut se asenne:thumbup:.

Se "Anteeks Nieminen".... se oli jostai Vorssasta päin :grin: Rest in palasissa:grin:.

....Ehkä säälittävintä genreä mp- skenessä kuvaa erilaiset "MC Olt Farts" jutut :grin:.
.... Wuittu, hypätkää jostain korkeelta.... johonkin todella kovaan.... ja mieluusti pää edellä:grin:.

J@ck sanoi:
Koko juttu on tullut pappaikään. Käy jossain kokkareissa, niin näet. 10 vee päästä kokoontumisajoja ei enää montaa ole jäljellä (oma arvio).
Liityin muuten tuossa ½ vuotta sitten VMPK:hon.. Vaikka en ihan teini enää itsekään, niin kokoukseen tullessani luulin oikeasti eksyneeni ja tulleeni johki vanhainkodin tapahtumaan (sorry).. Keski-ikä kuitenkin valehtelematta >75. Ei mahda tuo kerho olla hengissä enää kovin kauaa..

Niin, eihän tuossa VMPK:ssa ole jäseniä kuin n.7000, tuskin se ensimmäisenä kerhona on kuolemassa.

Johonkin ne vanhat pyörät siirtyy kun ukot poistuu keskimaan suuntaan nummiaravaan. En tiedä löytyykö niille enää harrastajia siinä määrin kun nykyinen harrastajakunta poistuu. Arvokkaimmat menee johonkin eurooppaan tai itse asiassa se on jo tainnut alkaa ja jäljelle jää kilopulttikama, jawat ja japsitöhnä jolle ei ottajia taida löytyä Suomesta. VMPK:n jäsenmäärä on toistaiseksi ollut kasvussa mutta nuoria on ilmeisen vaikea saada mukaan, ehkä sitten kun ruuhkavuodet hellittää osa tulee mukaan omilla suosikeillaan.
Minä olen jättänyt mustat tiet pakonomaisille siirtymille jo vuosia sitten ja vaihtanut soralle, sitä laatua vielä riittää yllinkyllin koettavaksi ja tutkittavaksi. Muutaman kaverin pienellä porukalla pitemmätkin pätkät korvessa menee hauskemmin ja turvallisemmin.

Mulla meinasi olla huimausta ja tosi lievää tasapaino-ongelmaa, mutta kyllä se silti häiritsi ajamista ja elämistä. En tiedä mikä lopulta oli vikana, mutta olen yrittänyt liikkua enemmän mm. sauvakävelyä ja muuta typerää .Päässä oli korvista takaraivoon päin n. 5 cm lihasten päät aina kipeät tai arat (kuulemma ne on lihasten päät, mutta kaikki varmaan tunnistaa ne pisteet). Nyt on kaikki hyvin, mutta silloin kun vika oli päällä niin olihan se kamalaa.

Viimeksi muokattu:
rellonen sanoi:
Johonkin ne vanhat pyörät siirtyy kun ukot poistuu keskimaan suuntaan nummiaravaan. En tiedä löytyykö niille enää harrastajia siinä määrin kun nykyinen harrastajakunta poistuu. Arvokkaimmat menee johonkin eurooppaan tai itse asiassa se on jo tainnut alkaa ja jäljelle jää kilopulttikama, jawat ja japsitöhnä jolle ei ottajia taida löytyä Suomesta. VMPK:n jäsenmäärä on toistaiseksi ollut kasvussa mutta nuoria on ilmeisen vaikea saada mukaan, ehkä sitten kun ruuhkavuodet hellittää osa tulee mukaan omilla suosikeillaan.
Minä olen jättänyt mustat tiet pakonomaisille siirtymille jo vuosia sitten ja vaihtanut soralle, sitä laatua vielä riittää yllinkyllin koettavaksi ja tutkittavaksi. Muutaman kaverin pienellä porukalla pitemmätkin pätkät korvessa menee hauskemmin ja turvallisemmin.

meijän porukasta yks päätti realisoida jawarivistöstään muutaman pyörän "eläkekassaan" ja ne menivätkin ,mielestäni kovalla hinnalla tsekkeihin :kääk:

kaverille jäi vielä sellainen olo että pyysi liian vähän...

täälläpäin on alkanut joku ihmeellinen pappamopovillitys ja se porukka tuntuu vain kasvavan.

ei kuulemma väsy niska parissa tunnissa :thumbup:

Mulla kun pyörä vaihtu jyrkempään etukenoon niin tuli niska kipeäksi nopeasti. Vika oli kypärässä jossa oli paksuhko niskatoppaus ja jotenkin esti päätä menemästä tarpeeksi taakse ja joutui haraamaan vastaan. Erimallinen kypärä vei tuskan pois. Nyt siis SHOEI XR-1100 (31 poskipaloilla).

helpompi vaihtaa pyörä kuin niska. :D

lääkäri sanoi joskus kaverille joka ranteita valitti, että kai se on helpompi vaihtaa pyörä kuin ranteet.

Vielä helpompi on säätää kahvoja :D
Yleensä ranneongelmat tulevat kyykyssä joka on suunniteltu ajettavaksi kyykyssä. Eli kahvat ovat alaspäin kallistettu ja ote on vähän kuin yläviistossa olevia kottikärryjä työntäisi. Sitten kun ajaakin ruuhkassa pystymmässä, vääntyvät ranteet omituiseen asentoon ja kipeytyvät melko nopeasti. Jos kahvoja kääntää enemmän vaakasuoraan ja suorempaan sivulle, hidasajo helpottuu (ja nopea ajo vaikeutuu).
Silloin on tietty huonompi tilanne, jos pienikin säätö aiheuttaa kahvojen koskettamisen katteeseen. Pitää vain ajaa kyyryssä ja vähän reippaammin...

Niska selkä jalat ja jalkapöydät. Jokainen noista on vuorollaan tai samaan aikaan ollu mulla jumissa. Eri pyörien kanssa nuo oireet on vaihdelleet. Nyt olen löytänyt itelleni sopivan setin ja se pitää sisällään mopon ja kypärän. Asento kropan ja mitä lihaksia käyttää jne .. vaikea aihe koska henkilökohtainen.

drivos.com sanoi:
Kokovaihtoehtoja löytyy omasta mielestä ehkä liikaakin, yleensä kun ovat ONE SIZE -tyyppisiä nuo kaulurit. Mutta jos olet pienempikokoinen kaveri, ota S, jos normaalivartaloinen,:banned: ota M tai L, jos puntti on noussut enemmän ja Bull Mentulan tyylinen niska alkanut kehittymään, kannattaa ottaa XL ->. Niin tarkkaa ei kuitenkaan ole, tuote antaa periksi kyllä.

-Miikka | Drivos.com

katso liitettä 16466

Voisko näiden tekstien alkuun kirjoittaa: "Sisältää tuotesijoittelua" tai "Kaupallinen ilmoitus".

Jos kahvoja kääntää enemmän vaakasuoraan ja suorempaan sivulle, hidasajo helpottuu (ja nopea ajo vaikeutuu).
Silloin on tietty huonompi tilanne, jos pienikin säätö aiheuttaa kahvojen koskettamisen katteeseen. Pitää vain ajaa kyyryssä ja vähän reippaammin...

tuohon thunderaceen ostin joskus nostavat cliponit,mutta kun ne on samassa kulmassa (jyrkemmässä alas) niin ei ne juuri ole paremmat. Sitten vaihdoin orggis kahvat väärille puolille ylösalaisin. Sehän on melkein kuin fighterin tanko, mutta ei niin korkea. Melko täydellinen levollinen ajoasento mulle. ns Touring asento, koska ei ole niin leveä kuin fightertangolla, eikä niin pysty, että joutuisi roikkumaan tangoissa tuulta vasten. Etukatetta piti kullä leikata reilusti. ja peilit ei ole vakiopaikoilla, vaan ns nykyaikaisemman kyykyn kaltaisesti edempänä katteessa mittarin sivuilla. Lisäksi vakiocliponit ja niiden puolen kilon kahvanpainot säilyttää tehtaan korjauksen värinään joka väsyttää sormet. Niillä huippukeveillä tangoilla se tärisee pientä tärinää joka puuduttaa käsiä(sormia).

Viimeksi muokattu:
Back