• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ninja6Zone.com

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ilmeisesti ei. Itse en ole kuullut vastaavista konerikoista.

Kaikkia sivuja en tuosta itkuvirrestä jaksanut lukea, mutta epäilen että nyt on mennyt puurot ja vellit sekaisin..

Tikitys (kuin kuulakärkikynää napsuttelisi) tulee siitä jakoketjusta. Tyypillistä uusille Kawoille. Ei mitään tekemistä venttiileillä tai nokka-akseleilla. Ääni katoaa itsekseen kun ketju venyy lisää ja kiristäjä hyppää pykälän lisää. Voi manuaalisesti painaa kiristäjän yhden pykälän pidemmälle niin saa ketjun kireämmällä.

Se että venttiili putoaa, ei aiheuta mitään ääntä ennen katkeamista. Katketessaankin ääntä kuuluu vain pienen hetken täystuhon tapahtuessa.

Ilmeisesti noita koneita on mennyt rikki ja uusia osia on joutunut asentaan.. moni tuolla kirjotti että on pyörä korjattavana. aika oudolta kyllä kuulostaa.

Aina niitä koneita menee. Koskee kaikkia merkkejä ja malleja. Tuossa keskustelussa on vaan nyt saatu se tikittävä ääni johdettua vian aiheuttajaksi. Hakoteillä ovat, kuten yllä jo mainitsin.

Ei muuta kuin hanaa!
buttrock.gif

Mulle sanottiin 636B:n tikittelystä että ei se oo nokkaketju vaan venttiilinohjurit siellä on menossa ja ne joutuu uusimaan ennen kuin 40tkm on täynnä. Tonnin kansiremppa kuulemma tiedossa. Ja ne sitten kuulemma menee aina uudestaan ja uudestaan
crazy.gif

Mulla on 636B, ja ajettu 39 000tkm. Eli kohta varmaan jysähtää :P

Mistä oot kuullu tollasta? Ainakin on monta tota 03-04 mallia myytävänä joilla ajettu noin 40 000tkm.

Ja mulla tosiaan tikittelee pyörä myös.

Tietääkseni monella muullakin kuuluu kawoista tikittäviä sivuääniä. Kawan ominaisuutena oon niitä pitänyt.

PK-seudulla olevassa mp-huoltofirmassa noin sanoivat. Kuulemma tikitys vain pahenee ja pahenee (en tarkalleen tiedä millä tavalla se venapuoli alkaa hajota, joku koneistushomma kuitenkin kun ilmeisesti ne ohjurit vaihdetaan tjsp?). Ei kuulemma varsinaisesti estä ajamista suoraan räjähtämällä mutta kaveri sanoi että joillakin on kawoissaan kauheat venttiilirallatukset ja suositteli tekemään asialle jotain ennen kuin pahaksi menee.
nixweiss.gif

Mulla on nyt vajaa 32k mittarissa ja ei vielä kuulemma kuulostanut pahalta.

Onko niitä sitten ollut enemmänkin kyseisiä tapauksia? Noita pyöriä on paljon ainakin liikenteessä..

Tuon tarkemmin ei tullut vielä kyseltyä koska asia ei ollut tämän vuoden puolella omalle pyörälle ajankohtainen. Pitää yrittää selvitellä lisää.

Mulla on 636B, ja ajettu 39 000tkm. Eli kohta varmaan jysähtää :P

Mistä oot kuullu tollasta? Ainakin on monta tota 03-04 mallia myytävänä joilla ajettu noin 40 000tkm.
Samassa veneessä ollaan
biggrin.gif
täytyy varmaan alkaa pitämään vaihtokalsareita ajotakin taskussa siltä varalta sitten kun räjähtää
biggrin.gif
tounge.gif
no joo mulla oli 30 000 kohdalla huollossa "yläkerta auki" tsekkailtiin venat yms. eikä huoltomies mitään maininnut että kohta jysähtäis, kaikki oli kuulemma hyvässä hapessa
062802jumpie_prv.gif
ja silti naputtaa...
tounge.gif
kovaa ajoo vaan. Silti olis kyllä kiva kuulla lisää tästä 03-04 mallin "ongelmasta"? jos nyt sellaista ylipäätään on...

Juu niin olis. Ainakaan noissa ei venoja ole tietääkseni tarvinnut säädellä.

Suht kova rallatus kuulunut hetken aikaa, kone viimeks auki 52 tkm eikä venttiileitä tarvinnut vieläkään säätää. Itsellä ainakin rallattaa se ketju, toi tikitys varmaan eri juttu.

Kyllähän koneesta ääntä kuuluu lähteä. KETJUSTA SE TULEE. Ei muuta kuin kovaa ajoa vaan, siihenhän noi Kawat on tehty. Koneen ääni on verrannollinen tehoihin, ei ääntä ei tehoa, vrt. esim. Honda. Ja kaikille tidoksi, mielipiteeni on henkilökohtainen ja ehkä vähän provosoiva, en vastaa siitä enkä kirjoitusvirheistäni.
033102beer_1_prv.gif

Njuu. Mä kuitenkin luotan tän ko. mekaanikon sanaan siitä että tikitys ei tule nokkaketjusta vaan venttiileistä. Kai se kaveri tietää mistä puhuu.

Mistä se "mekaanikko" tietää, että joutuu tekee rempan ennen ku 40tkm on täynnä? Noita alkaa olee aika paljon 35-40 ajettuja, ja ylikin. En oo kuullut yhestäkään tapauksesta, että olis joutunut remppaa tekemään.

Onko tälle mekaanikolle henkilökohtaisesti tullut vastaan kyseisiä ongelmia ja että hän olisi purkanut kawan moottoreita? Vai onko hän vain kuullut asiakkaiden kawojen pitävän vähän ääntä, ja tehnyt sen johtopätöksen että venttiilikoneisto on menossa....

Itselle on tullut eteen tapauksia, joissa yamaha/suzuki liikkeen myyjät haukkuvat kawasakeja =) vaikka samaa paskaa kaikki varmasti nykypäivänä on.

Toisaalta, itse en ole purkanut ainuttakaan konetta, joten ehkä tästäkään kirjotukseta ei ole hyötyä.

Oma -03, ajettu 40 000tkm, toimii pirun hyvin. Tosin omastakin jotain pieniä ääniä kuuluu. Toisaalta ei se honda olekaan.

No ei nyt takerruta siihen 40tkm, sanotaan vaikka xxtkm niin ei tule kenellekään paha mieli.

edit: Melkonen taidonnäyte kawasakilta jos ossin ninja on jo 40000000km ajettu
biggrin.gif
ja vaan vähän tikittää.

"Pikku" virhe =)

Kuten sanoin en ole yhtäkään konetta itse henkilökohtaisesti purkanut, joten en osaa sanoa vaikka noissa tosiaan olisikin jotain vikaa.

Lähinnä tarkoitin sitä, että olisi kiva tietää onko toi vikajuttu ihan faktaa.

Back