• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ninja aloittelijalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kakko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tonnin kuristaminen on aivan idiootin touhua. Mulla on hyvä ninja
cool.gif
thumbs-up.gif
tai no kaikki pysyy räpylässä kunhan on järkeä päässä.

Ylivuotista tai vuoden vanhaa ER-6:sta saa uuden 250 Ninjan hinnalla. Tehoa ja vääntöä alkaa yleensä kaipaamaan lisää ajoharrastuksen edetessä...
Hyvät ajo-ominaisuudet kannattaa myös huomioida.

Kyllä itsekin isompaa katselin ekaksi pyöräksi, 600cc / 750cc pyöriä on moneen makuun tarjolla ja tuohon hintaankin.

Tämä on vain oma mielipide mutta minusta tuo 250cc ei oikein ole hyvä missään :/ verrattavissa 125cc josta suoraan 600 tai 750 kuutioinen alle. Ja sen kanssa treeniä
smile_org.gif

thumbs-up.gif

Kuinkahan moni 25kw 600cc pyörän omistaja oikeesti pitää ne kuristukset siellä paikoillaan? :-P Ittellä oli kans semmonen aikoinaan ja kyllä oli tuhnua menoa, ei kiertäny yli 6000rpm jne...

Kuka tunnustaa?

Mutta alkuperäiseen kysymykseen, kannattaa myös miettiä miten pyörästä kyllästyttyään pääsee eroon. 250 ninja ja erkit on kyllä hankalia saada eteenpäin...

Kokemuksesta voin sanoa, että ko. pyörä on erinomainen ENSIpyörä. Sporttiset katteet hämäävät sopivasti (jos tykkää kyykkypyöristä), mutta ajoasento on yllättävän pysty. Helppo käsitellä, matala ja kevyt. Myös hinta on sopiva - tuliterän pyörän hinta on n. 5500e. Ajokortin ko. pyörällä saa myös halutessaan menetettyä -huippunopeus n. 160km/h. Ongelma on se, että ko. pyörä jää aivan varmasti liian pieneksi nopeasti. Tehoja ei tietysti löydy, minkä huomaa nopeasti kiihdytyksissä. Itselle ko. pyörä sopi aivan loistavasti ensipyöräksi, koska sillä oli niin helppo aloittaa tämä harrastus. Toukokuun puolessa välissä hankittu pyörä jäi kuitenkin elokuun puolessa välissä pieneksi, jolloin vaihdoin (eli ensin yritin myydä n. 1kk verran -> meni vaihdossa ja liike myi pyörän n. 1vkon kuluessa) kusiaiseen. Kusiaisesta olen tykännyt enkä vieläkään koe, että tarvitsen lisää tehoja (eli kusiainen jää edelleen ajettavaksi tämänkin kesän jälkeen).

Jos haluat helpon aloituksen harrastukseen, niin tämä miniNinja on siihen loistava. Valmistaudu kuitenkin siihen, että viimeistään ensimmäisen kesän jälkeen vaihdat sen isompaan. Tuttuni (joka ehkä keksii tänne kommentoida tarkemmin) aloitti kanssa harrastuksen tällä pyörällä. Silti myös ensimmäisen kesän jälkeen vaihtoi kusiaiseen, vaikka joutuikin sen sitten kuristamaan. Tiedä sitten kyllästyikö Ninjaa vai ihastuiko Gixxuun
tounge.gif

Kuinkahan moni 25kw 600cc pyörän omistaja oikeesti pitää ne kuristukset siellä paikoillaan? :-P Ittellä oli kans semmonen aikoinaan ja kyllä oli tuhnua menoa, ei kiertäny yli 6000rpm jne...

Kuka tunnustaa?

Mutta alkuperäiseen kysymykseen, kannattaa myös miettiä miten pyörästä kyllästyttyään pääsee eroon. 250 ninja ja erkit on kyllä hankalia saada eteenpäin...
Njoo... mulla on kuristettu 600cc Gixxu, tosin kurit saisin ottaa näinä päivinä pois siitä lain mukaan (boksi, ja kuristettuna vääntöä vähintään tuplasti, veikkaan). Kyllä silläkin pääsee ja kyllä se sen lähemmäs 18 000 kiertää
033102bebe_1_prv.gif

Ja mulla oli tollanen ninja 250 R ensipyöränä yhden kesän, oli kyllä mun mielestä ihan hyvä peli ja pohdin että en vaihda sitä ikinä mihinkään. Noh, sitte tapasin tämän gsx-r:n messuilla.......

Miinuksia antaisin sille että kiihdytystilanteissä pärjää ehkä tavallisille hlöautoille kaupunkiliikenteessä, mutta tiukoissa tilanteissa ei pärjää esim. motarinopeusksissa tai mutkapätkillä niin helposti. Mutta sama se on kuristetulla 600:lla, ei silläkään riittävän kovin kiihdy tietyissä tilanteissa, mun mielestä. Mut riippuu mihin vertaa. Mä meinasin ekaks ostaa KEVARIN ennen kun huomasin että 250R tulee markkinoille!! LOL. Kun en jaksanu pohtia kuristettua 600:sta... Sori off topic.

Osta suoraan semmoinen mistä pidät. Turha miettiä tehoja. Jos ei aivo sano että elä aja liian lujasti niin tilastot kutsuu. Ehkä. Tai ehkä ei.
Itse ostin 2001 9r:n ensipyöräksi eikä siinä "liikaa tehoa" ole ollut. Eikä liian vähää.
Vaara vaanii vaikka polkupyörää.
Käyttökuluissa isompi pyörä on hieman nihkeämpi kun nuo vakuutusyhtiöt tykkää laskuttaa sen perus tuhannen euroa vuodessa vähänkään tehokkaammista leluista. Sekin on tietty suhteellista mikä on paljon vakuutuksista...

Unohda foorumi spekulointi, käy koeajolla ja valitse se mikä sopii sielulle ja kukkarolle.  
062802moto_prv.gif

Osta suoraan semmoinen mistä pidät. Turha miettiä tehoja. Jos ei aivo sano että elä aja liian lujasti niin tilastot kutsuu. Ehkä. Tai ehkä ei.
Itse ostin 2001 9r:n ensipyöräksi eikä siinä "liikaa tehoa" ole ollut. Eikä liian vähää.
Vaara vaanii vaikka polkupyörää.
Käyttökuluissa isompi pyörä on hieman nihkeämpi kun nuo vakuutusyhtiöt tykkää laskuttaa sen perus tuhannen euroa vuodessa vähänkään tehokkaammista leluista. Sekin on tietty suhteellista mikä on paljon vakuutuksista...

Unohda foorumi spekulointi, käy koeajolla ja valitse se mikä sopii sielulle ja kukkarolle.  
062802moto_prv.gif
On siinä periaatteessa "liikaa" tehoa, jos kortti ei riitä.

Back