• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Niksipirkan niksi- talviajohemmoille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mchuurre

Vanhempi Jutaaja
Sijainti
Yliperän alla
JOvvain..
sport05.gif

Vaikka ei tänäänkään mikään kova pakkanen ollut, (about -15´c) mutta aina kun johonki pysähdyt kaupalle, tankkaamaan, R-kioskille, hautuumaalle, tms. niin eikö kohta siinä on taas joku "entinen" motoristi tai vast. jolla on ne samat vakio kysymykset: -mistä tulossa? -eikö ole kylmä? -ootko kaatunu? -onko nastoja? -eikö ne poliisit pysäytä? jne....
No ei siinä mitään, mukavahan se on kun asiasta kiinnostuneita mutta kun ei kuitenkaan haluaisi pahoittaa kyselijän mieltä kaasuttamalla pois, mutta ei toisaalta malttaisi jäädä pitemmäksi aikaakaan toimittelemaan "niitä-näitä", voisi ratkaisuna olla jo valmiiksi tulostettu A4-vastauslomake käteen annettavaksi johon olisi valmiiksi raapusteltu esim seuraavasti:

-Olen tulossa xxxxxxxxx:sta ja ajan xxxxxxxxxxxxxxx:aan.
-Ei, ei ole kylmä koska osaan pukeutua, tykkään ajohommista ja käytän sähkövermeitä. Mutta jos tulee kylmä niin menen huoltamolle tai nuotiolle.
-Ei, en ole karannut mistään enkä ole myöskään eksynyt. Tiedän kyllä kiitos mistä pääsee sinne minne olen menossa.
-Ei ole kukaan pakottanut tien päälle. Ihan vapaaehtoisesti lähdin liikkeelle.
-Olen ammatti-/viihde-/matka-ajossa nyt xxxx:tta päivää.
-Tänään olen jutaillut vasta xxxx:km:ä
-Kyllä olen kaatuillut, mutta en tänään/tällä reissulla/tällä kaudella.
-Auto on kotona kyllä mutta nyt tykkään ajella. Auto on olemassa.
-Kyllähän tällä pääsee sen mitä arvaa ajella. Tosin nyt jutaillaan talvirajoitusten mukaisesti.
-Maksiminopeus on xxxkm/h.
-Lähtee pakkasellakin käyntiin, jopa - xxxx´c:ssä.
-Öljyinä on sellaiset xxxxw-xxxx Mobbiilit. Täyssynteettiset juu.
-Kyllä olen joskus ajellut ulkomaillakin.
-No visiiri ei aina tahdo pysyä kirkkaana.
-Poliisi ei ole ollut kiinnostunut renkaista tai muustakaan toiminnastani.
-Valitettavasti en tunne juuri tuota ylikonstaapelia, harmi!
-On sellaiset moponastat, ei ole M+S-renkaita. Itse vaihdan alta-alle. Pinnavanteet on helppo vaihtaa, tiedän.
-Juu, olen ajellut myös ilman nastoja. Matalat ilmanpaineet auttaa juu...
-Menen yöksi xxxxx:een tai sitten xxxx:ään. Kiitos vain.
-Valitettavasti ei tunne juuri tuota kaveriasi, kuullut kyllä olen ja morjestan kyllä kun tulee vastaan, varmasti.
-Tunnen tuon pyörämallin jolla aikoinaan ajoit noita mestaruuksia mutta valitettavasti nyt en voi jäädä pitempään tähän koska muuten tulee kylmä. (thulillivit tarvitsee sähköä, You Know )
-Nyt ei keulita, ei. Mulla on sivulaukuissa särkyvää että toisen kerran sitten.
-Ja tiedän että tänään on tosi luikasta, kiitos.
-Sielläkin on luikasta, kiitos vaan tiedosta! Risteyksissä muistan varoa myös.

Tämän lomakkeen voi sitten antaa repusta kyselijälle jolloin itse pääsee sillä aikaa vaikka käymään toiletissa tai maksamassa pensan.
idea3.gif

Isommalle porukalle voi antaa läjän pensapumpun päälle josta jokainen voi sitten ottaa.
idea3.gif

Back