• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

netin seuraava uhri Team Örthen...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GuessWho
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
yason sanoi:
Jos tuote tulee ulkomailta postikuluineen 200€:lla kotiovelle, niin paljonko ylimääräistä maksaisit suomalaisessa liikkeessä, jos sen itse noutamalla saisi saman tien mukaan? 210? 220? 230? 250?

No jos mä tarviin sen tuotteen nopeasti tai ostamisessa on jotain epävarmuustekijää, mikä vaatii sovittamista tai muuta tuotteen hypistelyä, niin voin ihan hyvin maksaa 230-250€ paikalliselle liikkeelle. Tässä tapauksessa tuo 230€ menisi silmää räpäyttämättä, 250€ jo saattaa aiheuttaa vähän tarkempaa pohdiskelua, että tarviinko mä tuon oikeasti just nyt jne.

Jos taas tilaamisessa ei ole mitään epäselvää ja kerkiän odottelemaan, niin kynnys jää luonnolisesti alemmas. Mutta silloinkin olen kyllä valmis maksamaan vähän ekstraa ihan vaan varastoa pitävän paikallisen kauppiaan tukemiseksi. Tässä sitten alkaa jo vaikuttamaan aika pienetkin tekijät, kuten pitääkö kauppaan ajella pitkäkin matka jne.

Ärsyttävä piirre on tosiaan tuo aivan järjetön hajonta hinnoissa. Yksi tapa on ostaa vaan ja unohtaa asia. Toinen on tehdä mittava taustatyö. Joskus iloitsin kun sain hyvän alennuksen liukuesteteipistä. Seuraavana päivänä bongasin toisesta kivijalkakaupasta saman teipin puolet halvemmalla ihan ilman alennuksia.

Mitähän poistettavaa oli tekstissäni, jota B12 kommentoi?

Ymmärrän että riidan haastamiset tai asiattomuudet poistetaan, mutta että tässä topiikissa ei voi kertoa toisen teknisenkaupanalan vanhentuneesta kauppatavasta verrattuna niin netissä kuin kivijalassa toimiviin monialaisiin kauppaketjuihin?:no:

Back