Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Welcome to sovietfinland, mielestäni kaikista kansaa koskevista päätöksistä tulisi tiedottaa julkisesti, mielestäni on törkeätä suojella muutaman tuhannen kaupanalan tyypin etua pimittämällä 5miljoonalta kansalaiselta tärkää tietoa (demoktratiaa parhaimmillaan?!?). vieläpä perustella salailu pelolla siitä että autokauppa häiriintyisi, sehän on jo häiriintynyt alk.1.4.2006 kun katsoo autoalantiedotuskeskuksen sivuja, ja alamäki on vaan jyrkentynyt ja jyrkennee edelleen mikäli mitään ei aijota tehdä. täydet pisteet neloselle rohkeasta vedosta, lehdistö on kyllä ollut jo pitkään täysin politikkojen kädestä syövä lammaslauma...Mutta aika omituista ettei kukaan muu uutisoi tuota nelosen juttua. Tuo jos joku koskettaa suurinta osaa kansalaisista. Siis tuollainen autoveron muutos ei näy pelkästään uusien hinnoissa vaan pudottaa myös käytettyjen hintoja.Ei ne kerro noita etukäteen, sehän pysäyttäisi kaupan siksi aikaa täysin.Siis ihme että tästä ei oo enempää juttua? Ei voi olla todellinen?
Asiaa pitäisi rummuttaa enemmän julkisuudessa, niin päätökset pitäisi tehdä todella rivakasti ettei autokauppiaita menisi älyttömästi nurin.
En tarkoittanut virallisia julkistuksia hallitukselta tulevista autoveromuutoksista. Itse ymmärrän täysin hyvin, miksi muutoksista ei kannata kertoa etukäteen... Sehän lamauttaa autokaupan ja se ei tuskin ole kenenkään intressi.Welcome to sovietfinland, mielestäni kaikista kansaa koskevista päätöksistä tulisi tiedottaa julkisesti, mielestäni on törkeätä suojella muutaman tuhannen kaupanalan tyypin etua pimittämällä 5miljoonalta kansalaiselta tärkää tietoa...Mutta aika omituista ettei kukaan muu uutisoi tuota nelosen juttua...
Sama tuli mieleen. Joku iiiiso kenkänen kaveri on ilmottanut suurimpien mediantalojen johtajille että tästä ei sitten huudella enempää. Ja koska isoja mediataloja on tasan kaksi, niin ei sitten enää mitään kuulukkaan.En tarkoittanut virallisia julkistuksia hallitukselta tulevista autoveromuutoksista. Itse ymmärrän täysin hyvin, miksi muutoksista ei kannata kertoa etukäteen... Sehän lamauttaa autokaupan ja se ei tuskin ole kenenkään intressi.Welcome to sovietfinland, mielestäni kaikista kansaa koskevista päätöksistä tulisi tiedottaa julkisesti, mielestäni on törkeätä suojella muutaman tuhannen kaupanalan tyypin etua pimittämällä 5miljoonalta kansalaiselta tärkää tietoa...Mutta aika omituista ettei kukaan muu uutisoi tuota nelosen juttua...
Ihmettelen sitä, miksei tuota nelosen juttua veromuutoksista ole huomioitu muissa medioissa. Eikä nelonenkaan ole huudellut parin uutislähetyksen jälkeen. Onko jossain joku sensuuri tms?
ymmärsin kyllä että muuttuu mutta se että miten, niin sitä mä en tiedä. Se kun kiinnostaa juuri nyt koska minun pitäisi lyödä kaupat lukkoon nyt tiistaina ! Eli jos odotan viikon niin tippuuko uuden auton hinta ja omani romahtaa vai mitä hittoa tapahtuu ? Lähinnä väliraha on se ongelmallinen juttu.Kyseessä nimenomaan autovero ja jos tarkkaan luette tuota linkkiä sielä lukee näin.Juu voimaan 1.9.2007, mutta mitä tapahtuu ? Verotus uusien autojen kohdalla ?No onhan tuossa maininta uudistuksesta. *kliks*Paino tässä on sanalla KAAVAILEE.....![]()
edit: Niin, ja voimaan 1.9.2007
Valtioneuvoston viestintäyksikkö
16.8.2007 13.00
Valtioneuvoston yleisistunto 16.8.2007
VALTIONEUVOSTON ASETUKSET
Valtioneuvosto antoi 16.8.2007 seuraavat asetukset:
Valtioneuvoston asetus autoverolain muuttamisesta annetun lain 61 pykälän voimaantulosta. Autoveron eräpäivää koskeva autoverolain 61 pykälä tulee voimaan 1.9.2007 samanaikaisesti uuden autoverotusjärjestelmän käyttöönoton kanssa. Asetus tulee voimaan 1.9.2007. (VM neuvotteleva virkamies Merja Sandell 160 33061)
Autoveron eräpäivää koskeva autoverolain 61 pykälä tulee voimaan 1.9.2007 samanaikaisesti uuden autoverotusjärjestelmän käyttöönoton kanssa. Asetus tulee voimaan 1.9.2007. (VM neuvotteleva virkamies Merja Sandell 160 33061)
Aiheesta keskustellaan jo jokapuolella, yllämainittu uusi asetus ja nelosen uutisten tiedot sekä masan änkyttäminen haastattelussa tukevat 100% muutosta 1.9.2007, autokaupan alamäki on jatkunut jo 1,5vuotta 1.4.2006 lähtien(selviää tilastoista) ja jotakin on tehtävä sen myönsi myös masa. Mulla ei ole tällä hetkellä pyörää eikä autoa mutta rahaa tilillä kyllä![]()
![]()
![]()
Sinuna yrittäisin myydä nykyistä autoasi pois ja ostaa suoralla kaupalla se auto.... mistä tahansa.ymmärsin kyllä että muuttuu mutta se että miten, niin sitä mä en tiedä. Se kun kiinnostaa juuri nyt koska minun pitäisi lyödä kaupat lukkoon nyt tiistaina ! Eli jos odotan viikon niin tippuuko uuden auton hinta ja omani romahtaa vai mitä hittoa tapahtuu ? Lähinnä väliraha on se ongelmallinen juttu.Kyseessä nimenomaan autovero ja jos tarkkaan luette tuota linkkiä sielä lukee näin.Juu voimaan 1.9.2007, mutta mitä tapahtuu ? Verotus uusien autojen kohdalla ?No onhan tuossa maininta uudistuksesta. *kliks*Paino tässä on sanalla KAAVAILEE.....![]()
16.8.2007 13.00
Valtioneuvoston asetus autoverolain muuttamisesta annetun lain 61 pykälän voimaantulosta. Autoveron eräpäivää koskeva autoverolain 61 pykälä tulee voimaan 1.9.2007 samanaikaisesti uuden autoverotusjärjestelmän käyttöönoton kanssa. Asetus tulee voimaan 1.9.2007. (VM neuvotteleva virkamies Merja Sandell 160 33061)
Autoveron eräpäivää koskeva autoverolain 61 pykälä tulee voimaan 1.9.2007 samanaikaisesti uuden autoverotusjärjestelmän käyttöönoton kanssa. Asetus tulee voimaan 1.9.2007. (VM neuvotteleva virkamies Merja Sandell 160 33061)
Aiheesta keskustellaan jo jokapuolella, yllämainittu uusi asetus ja nelosen uutisten tiedot sekä masan änkyttäminen haastattelussa tukevat 100% muutosta 1.9.2007, autokaupan alamäki on jatkunut jo 1,5vuotta 1.4.2006 lähtien(selviää tilastoista) ja jotakin on tehtävä sen myönsi myös masa. Mulla ei ole tällä hetkellä pyörää eikä autoa mutta rahaa tilillä kyllä![]()
![]()
![]()
![]()
+1Täälläpä kovin luullaan\toivotaan että autovero poistuisi![]()
![]()
Suomessa vero poistuisi? NOT! vähintä mitä voisi toivoa on että se pysyis samana eikä korotettaisi. No, toivottavasti olen väärässä....
Etteks tosiaan muista, että johan se vero muutama vuosi sitten laski ihan selvästi? Ollaan EU:ssa, ja miettikääs paljonko autot maksaa Suomen ympärysmaissa, esim Viro, Ruotsi ja Saksa.+1Täälläpä kovin luullaan\toivotaan että autovero poistuisi![]()
![]()
Suomessa vero poistuisi? NOT! vähintä mitä voisi toivoa on että se pysyis samana eikä korotettaisi. No, toivottavasti olen väärässä....
![]()
Tässä on juuri se syy, miksi näistä ei kerrota julkisuuteen etukäteen. Se todellakin pysäyttää kaupan, kaikki jää odottamaan sitä veroalea.ymmärsin kyllä että muuttuu mutta se että miten, niin sitä mä en tiedä. Se kun kiinnostaa juuri nyt koska minun pitäisi lyödä kaupat lukkoon nyt tiistaina ! Eli jos odotan viikon niin tippuuko uuden auton hinta ja omani romahtaa vai mitä hittoa tapahtuu ? Lähinnä väliraha on se ongelmallinen juttu.Kyseessä nimenomaan autovero ja jos tarkkaan luette tuota linkkiä sielä lukee näin.Juu voimaan 1.9.2007, mutta mitä tapahtuu ? Verotus uusien autojen kohdalla ?No onhan tuossa maininta uudistuksesta. *kliks*Paino tässä on sanalla KAAVAILEE.....![]()
16.8.2007 13.00
![]()
![]()
![]()
Tiedän kyllä, mutta on todella vaikea saada kaupaksi vähänkin arvokkaampaa autoa ellei siihen pysty tarjoamaan rahoitusta tai vaihtoehtoisesti ottamaan jotakin katiskaa vaihdossa. Mut loppujenlopuksihan se on yksi hailee paljonko uusi auto maksaa ja paljonko vanhasta saa koska väliraha se on mikä ratkaisee.Sinuna yrittäisin myydä nykyistä autoasi pois ja ostaa suoralla kaupalla se auto.... mistä tahansa.ymmärsin kyllä että muuttuu mutta se että miten, niin sitä mä en tiedä. Se kun kiinnostaa juuri nyt koska minun pitäisi lyödä kaupat lukkoon nyt tiistaina ! Eli jos odotan viikon niin tippuuko uuden auton hinta ja omani romahtaa vai mitä hittoa tapahtuu ? Lähinnä väliraha on se ongelmallinen juttu.Kyseessä nimenomaan autovero ja jos tarkkaan luette tuota linkkiä sielä lukee näin.Juu voimaan 1.9.2007, mutta mitä tapahtuu ? Verotus uusien autojen kohdalla ?No onhan tuossa maininta uudistuksesta. *kliks*Paino tässä on sanalla KAAVAILEE.....![]()
16.8.2007 13.00
![]()
![]()
![]()
Pessimisti vaan ei pety niin pahasti, jos jotain ei mee suunnitelmien mukaanEtteks tosiaan muista, että johan se vero muutama vuosi sitten laski ihan selvästi? Ollaan EU:ssa, ja miettikääs paljonko autot maksaa Suomen ympärysmaissa, esim Viro, Ruotsi ja Saksa.+1Täälläpä kovin luullaan\toivotaan että autovero poistuisi![]()
![]()
![]()
Jos ootte kuunnellu mitä päättäjät sanovat, niin on ihan selvää, että jossain kohtaa siirrytään hankinnan verottamisesta käytön verottamiseen.
En tiedä lähteekö vielä seuraavassa pudotuksessa vero kokonaan pois, mutta en ihmettelisi vaikka lähtisi!
Joo ei ne ainakaan 1.9.2007 poistu. Ennen seuraavia vaaleja olisi mielestäni todennäköisempää.. Sitä ennen nostetaan käyttömaksut yms. järkyttävälle tasolle.. Toki mulle kelpais että huomenna vero poistuis tai edes pienenis koska on ruvennu toi mun -89 passatti vetelee viimesiään+1Täälläpä kovin luullaan\toivotaan että autovero poistuisi![]()
![]()
![]()
Jos ootte kuunnellu mitä päättäjät sanovat, niin on ihan selvää, että jossain kohtaa siirrytään hankinnan verottamisesta käytön verottamiseen.
En tiedä lähteekö vielä seuraavassa pudotuksessa vero kokonaan pois, mutta en ihmettelisi vaikka lähtisi!
Näin oPessimisti vaan ei pety niin pahasti, jos jotain ei mee suunnitelmien mukaan![]()
![]()
Muisti ja muistaminen, se on lapiili visio (horjuva harhakuva)Etteks tosiaan muista, että johan se vero muutama vuosi sitten laski ihan selvästi? Ollaan EU:ssa, ja miettikääs paljonko autot maksaa Suomen ympärysmaissa, esim Viro, Ruotsi ja Saksa.
Kieltämättä olet hieman pattitilanteessa, paras tapa olisi tietenkin myydä nykyinen suoraan ja se olisi varmasti myös rahallisesti kannatavampaa hyvitykset kun ovat laskeneet hyvin rajusti vuoden sisällä(mikä omalta osalataan kielii jostakin...). vuonna 2003 oli vastaava tilanne, sillon joulukuussa autonsa vaihtaneet ja tammikuun puolella sen saaneet tekivät hyvät kaupat koska vanhasta hyvitettiin sovittu hinta mutta uusi piti myydä ulos uudella hinnalla, tosin aivan mutkattomasti tuo ei mennyt vaan siihen tarvittiin kuluttajansuoja mukaan kuvioihin.. olettaisin että autoliikkeet olisivat viisastuneet tästä ja kauppakirjassa olisi mahdollisesti jokin maininta menettelystä(?) mikäli autostasi hyvitetään HYVIN mikä on epätodennäköistä, "kannattaa" lyödä kauppa lukkoon ja kysyä etukäteen menettelytapaa mikäli vronmuutoksia tulee.mikäli hyvitys on heikko ainoa keino minun mielestä tässä tilanteessa myydä auto suoraan SELVÄSTI halvemmalla kun esim.nettiautossa "näyttelyssä" roikkuvat autot ja pyörät, tämä vaatii sen että löydät jonkun hölmön joka ei ole perillä näistä vireillä olevista muutoksista, kyllä niitä muutama tässä maassa on.. mikäli nykyinen autosi toimii hyvin eikä ole mitään PAKKOTARVETTA vaihtaa sitä jatkaisin vanhalla vielä hetken kunnes kuviot alkaa selvitä...Sinuna yrittäisin myydä nykyistä autoasi pois ja ostaa suoralla kaupalla se auto.... mistä tahansa.ymmärsin kyllä että muuttuu mutta se että miten, niin sitä mä en tiedä. Se kun kiinnostaa juuri nyt koska minun pitäisi lyödä kaupat lukkoon nyt tiistaina ! Eli jos odotan viikon niin tippuuko uuden auton hinta ja omani romahtaa vai mitä hittoa tapahtuu ? Lähinnä väliraha on se ongelmallinen juttu.Kyseessä nimenomaan autovero ja jos tarkkaan luette tuota linkkiä sielä lukee näin.Juu voimaan 1.9.2007, mutta mitä tapahtuu ? Verotus uusien autojen kohdalla ?No onhan tuossa maininta uudistuksesta. *kliks*Paino tässä on sanalla KAAVAILEE.....![]()
16.8.2007 13.00
![]()
![]()
![]()
Asia kun ei valitettavasti ole enää pelkästään suomen politikkojen ja virkamiesten käsissä, eu painostaa jatkuvasti suomea tässä asiassa ja suomella on jo edessään liuta haasteita ey-tuomioistuimeen mm. laittomasti perittävästä elvistä(veroa verolle), tuontikatsastuksesta, suomessa työskentelevien ulkomailla asuvien autojen pakkoverotuksestaym ym ym tullin sekoilut tuontiautojen verotuksessa ja siitä syntyneet ruuhkat oikeuslaitoksissa kho:n todettua tullin toiminnan syrjiväksi= tästä on aiheutunut hurja ja ennen kaikkea KALLIS sotku valtiolle... tässä muutama Matti vanhasen lausuma menneiltä ajoilta KLICKTäälläpä kovin luullaan\toivotaan että autovero poistuisi![]()
![]()