• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

navikaattori

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aesko1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sytky sanoi:
Katsoppa Lumiasta: asetukset-bluethooth. Näkyykö siellä scalan kohdalla käytössä äänet ja musiikki. Jos ei näy poista scala bluethooth luettelosta ja parita puhelin uudelleen.

Onhan Lumiassa otettu käyttöön äänet navigoinnissa, valittu navigointiääni. Siis jutteleeko puhelin itsekseen navigoitaessa vaikka autolla ?

Onhan Lumiassa uusin softa sisällä ?

Kiitos vastauksesta, tarkistan kertomasi asiat. Lumia 'juttelee' kyllä itsekseen, kun navigoin autossa.

Finnviller sanoi:
Vielä navigaattoriasiaa. Minulla on Lumia 1020 ja Scala Rider Teamset. Kypärään tulee puhelut kuten pitää, mutta Lumian navigoinnin ääniopastusta en saa kuulumaan millään. Mikä avuksi.

Jos tuo sytkyn ehdottama parituksen tyyppi on kunnossa, niin sitten kyse voi olla scalan ja lumian välisestä ongelmasta. Sellaista voisi kokeilla, että laitat lumiasta musiikin soimaan, ja sitten navigaattorin päälle. Lumia osaa kyllä itse vaimentaa musiikin navigointiohjeen ajaksi.

Itse jouduin auton kiinteää bt-sarjaa "huijaamaan" tuolla tapaa, kun se ei ymmärtänyt avata äänikanavaa tuon navigointiohjeen toiston ajaksi. Sen sijaan musiikkitoiston aikana äänet kyllä kuuluivat. Softapäivitys autoon korjasi tuon ongelman, samaa kannattaa kokeilla scalaan jos tuo jippo auttaa.

sami1024 sanoi:
Jos tuo sytkyn ehdottama parituksen tyyppi on kunnossa, niin sitten kyse voi olla scalan ja lumian välisestä ongelmasta. Sellaista voisi kokeilla, että laitat lumiasta musiikin soimaan, ja sitten navigaattorin päälle. Lumia osaa kyllä itse vaimentaa musiikin navigointiohjeen ajaksi.

Itse jouduin auton kiinteää bt-sarjaa "huijaamaan" tuolla tapaa, kun se ei ymmärtänyt avata äänikanavaa tuon navigointiohjeen toiston ajaksi. Sen sijaan musiikkitoiston aikana äänet kyllä kuuluivat. Softapäivitys autoon korjasi tuon ongelman, samaa kannattaa kokeilla scalaan jos tuo jippo auttaa.

Sytkyn ohjeet eivät nyt auttaneet eli viimeinen päivitys ok, Scalarider äänet ok, ei mainintaa musiikista, jatkan kokeilemista. Scalariderin päivityskö -miten?

Mulla ei ole scalasta kokemusta, mutta ootko lukenut sen käyttöohjeista miten se paritetaan nimenomaan mediatoistolle? Joissakin tapauksissa se kypäräpuhelin laitetaan paritustilaan eri tavalla riippuen paritetaanko puhelinta, navia vai musiikkitoistoa.

Scala rider näyttäisi olevan päivitettävissä ja liitettävien laitteiden "arvojärjestys" olisi muutettavissa.

Käy laitevalmistajan sivulla rekisteröimässä laite ja lataa päivityssovellus koneelle. Scala piuhan päähän ja kiinni koneeseen kun softa on ladattu.

Saat laitteen säädettyä kaikilta osin toimimaankin paremmin.

Päivitä myös Lumia.

Nämä on joskus vähän aavemaailman asioita, jotka alkavat toimimaan yrityksen ja erehdyksen kautta.

Nomad sanoi:
Harkittava vaihtoehto olisi myös GPS:llä varustettu 7-10" tabletti tankkilaukun karttataskuun.

Miinukset
-ei ole sateen pitävä
-näyttö ei ole ylensä kovin kirkas

Sonylta löytyy pöly ja vesitiivis tabletti ainakin ;)

Back