• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Navikaattori vs. nopeusmittari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on speedohealer kalibroitu tienvarsimittarin mukaan (80 kmh). Pariin muuhunkin tauluun tullut +-0 tulos, tai ainakin vielä sillon tuli kun rengas oli uusi. GPS näyttää +2 kmh siihen nopeuteen. Kumpikohan luotettavampi?

Niin ja tätä mieltä gps oli alastaron "ajolinjoista"
smile_org.gif

Mulla on speedohealer kalibroitu tienvarsimittarin mukaan (80 kmh). Pariin muuhunkin tauluun tullut +-0 tulos, tai ainakin vielä sillon tuli kun rengas oli uusi. GPS näyttää +2 kmh siihen nopeuteen. Kumpikohan luotettavampi?
Ainakin Hangontiellä oleva tienvarsimittari näyttää pieleen. Sigma näytti 67 km/h ja tienvarsimittari 77 km/h minulle ja edellä madelleelle autojonolle. Vierintäkehän mittaus ei voi olla noin pahasti pielessä, joten tienvarsimittari on kai viritetty nollatoleranssia tukevaksi.

Back