Mulla on ollut TomTom Rider jo alkukesästä 2006 lähtien.
Laitteessa oli vikana tuo sammuminen ja käynnistyminen ajonaikana.
Teline meni hajalle ja takuuna sain uuden. Sen jälkeen korjaantui tuo automaattisammutus pois eli vika korjaantui.
Kun käyttää nopeinta reittiä, eikä lyhintä, saa vanhassa mallissa ajella ihan hienojakin teitä pitkin. Jos laittaa lyhimmän reitin, niin saattaa joutua ajelemaan kaks metrisessä heinässä.
Uudessa tompassa on kuulemma parempi hallinta noissa valittavissa teissä. Vanhaankin rideriin tuon uuden ohjelman pitäisi ilmeisesti ilmestyä ennen kesää 2008.
Laitetta on käytetty sateessa ja sumussa ja yöllä. Pelittää hienosti.
Kartan päivitys käy hyvin kun heittää riderin kiinni tietokoneen usb-väylään. Sen jälkeen navi tunnistetaan siirtokovalevyksi. Kartan olen päivittänyt ainakin kerran jo.
Hyvin on opastanut, aina olen osannut kotiin.
Ai niin uudessa riderissa on jo autotelineessä kaiutinkin mukana.
Kartan vaihdosta sen verran, että päivitin appiukon tomtom one kartan. Koitin asentaa samaa karttaa omaan rideriinkin, mutta tuli mieletön herja ettei sovi eikä toimi tässä mallissa. Appiukon laite on huomattavasti uudempi ja hieman eri malliakin.
Kesällä 2007 ostin intariden kypäräpuhelinsarjan. Nyt tomppa huutaa bluetoothin avulla intariden keskusyksikköön ja sieltä sitten kaapelia pitkin kypäriin. Pystyy jopa kännykän liittämään tomppaan ja tompan bluetoothin kautta kypäriin. Hyvin on toiminut kokonaisuus.