• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Navigaattorista ohjeet ja musiikki korviin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tympeysmies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Varmaan ääniohjeet on hyvät (jos niitä viitsii koko ajan kuunnella), mutta hyvin sijoitetun näytönkin kanssa pärjää isoissakin kaupungeissa, ainakin jos on yhtään kartan kanssa pärjännyt. Motareilla opasteet ovat muutenkin sen verran kohdallaan, että ainakaan siellä en ole ääniä kaivannut.

Höpinän määrä riippuu titysti paljon siitä missä ajelee vai liekö jotkut navit innokkaampia kommentoimaan. Mulla se jatisee yleensä vain jos tarttee muuttaa suuntaa.
Esim Ralleista pohjoiseen siirtyessä Neiti Näpsä kommentoi parista risteyksestä ja sit käännyin oikealle ja neiti ilmoitti et "seuraa tietä sataneljäkymmentä kilometriä" tai jotain vastaavaa ja oli pian sen parituntia hiljaa... Ei toi mun Neiti N juurikaan turhia juttele. mukavasti varottelee tulevista risteyksistä jos unohtuu nauttimaan tiestä.

Jotakuta tietty voi sekin riipaista, itse mielummin kuuntelen kuin seuraan näyttöä. (joka mulla ei ole kaikkein mallikelpoisin.)

Minä en ole ainakaan pahemmin edes kaivannut ääniopasteita.
Pakko myöntää, että Ruotsin poikki ajellessani piti välillä ottaa ajo-ohjeita suorallakin tiellä, että kuulis naisen puhetta, vaimo kun on ollut aika hiljaa viime aikoina.
biggrin.gif
Aloin suorastaan pitää sen Zumon naisäänestä.
inlove.gif
tounge.gif

Siihen pitäisi saada lisävarusteeksi jokin egonhivelymoodi, jossa yli 150:n vauhdissa ja tiukemmilla mutkapätkillä lyyli kuiskii korvaan "olet tosi vetomies", "annatpa hyvät kyydit" yms.
biggrin.gif
tounge.gif
biggrin.gif

Ja kortinsäilytys-moodi, jossa nopeusrajoituksen ylittyessä alkaa kommentointi ja muuttuu nopeuden kasvaessa aina vaan kiivaammaksi nalkutukseksi...

062802moto_prv.gif

Ja kortinsäilytys-moodi, jossa nopeusrajoituksen ylittyessä alkaa kommentointi ja muuttuu nopeuden kasvaessa aina vaan kiivaammaksi nalkutukseksi...
Zumossahan on jo sellainen, tavallaan. Olen ladannut omaani kaikki mahdolliset liikennekameroiden poi-pisteet mitä euroopasta löytyykään ja aina kun lähestyy tällaista liikennettä valvovaa pömpeliä jossa on (tai useimmiten ei ole) liikennekamera niin alkaa zumossa aikamoinen plimputus ja punaisten palkkien show. Prätkällä ajettaessa se on (toistaiseksi kai) ihan sama, mutta autolla ei välttämättä.

<turhaa avautumista asian ohesta>
Jos joku ehkä ei ymmärräkkään mahdollista liikennesarkasmiani niin ei, liikenteen kameravalvonta ei todellakaan ole sama asia kun se että kameroilla valvotaan pelkästään ja poikkeuksetta ylinopeuksia. Vai osaavatko ne tolpat myös tunnistaa auto/mp-varkaita, rattijuoppoja, huumekuskeja ym liikenteen pohjasakkaa. Aina kun näen sen "Automaattinen liikennevalvonta" -kyltin niin tekee mieli korvata niihinsana "liikenne" sanalla nopeus. Nopeus !=liikenne, luulisi skou dejenkin sen tietävän.

Siltä varalta vielä että joku kukkis tulee vinkumaan että "nehän vapauttavat virkavaltaa muihin tehtäviin" niin haloo. Viimeisen viiden vuoden aikana olen joutunut puhaltamaan tasan kerran, noin 40.000-60.000 km/vuosi ajosuoritteella josta suurin osa tapahtuu etelän ruuhkasuomessa.
</turhaa avautumista asian ohesta>

/MarcusB

PS. Tänään näin sattuneesta syystä työmatkalla ihan oikeata ja järkevää liikenteen valvontaa, suojatien läheisyydessä H:gin Hämeentien koulun kohdalla. Lisää sellaista. DS.

Back