Nitrous sanoi:On tota katuajeluakin tullu harrastettua sekä kestopäällysteellä, että sen ulkopuolella toistakymmentä vuotta. Ongelma mulle on lähinnä siinä, että kaikki mikä kadulla on kivaa, on lähtökohtaisesti "törkeää liikenteen vaarantamista", eikä mulla ole varaa maksaa nelinumeroista summaa hetken viihteestä. Toinen puoli tuossa on se, että itsesuojeluvaisto ei enää anna periksi laskea mutkapätkillä niin kovaa, että se olisi hauskaa. Mulle tässä harrastuksessa maisemien sijasta adrenaliini on aina ollut se juttu, ja adrenaliini taasen vaatii vauhtia. Radalla voi testata itseään ja pyöräänsä ihan eri tavalla, ja jos alkaa tuntua tylsältä, nostaa pikkaisen vauhtia niin ei varmasti ole enää tylsää. Eli mulla toi katupuoli harrastuksesta on taputeltu, mutta onneksi moni muu vielä pystyy nauttimaan siitä. Ehkä mäkin siirryn takaisin katuajeluun siinä vaiheessa kun golf, kuviokellunta tahi postimerkkien keräily alkaa kiinnostaa.![]()
Tuossa lainauksessa lihavoidussa osassahan se "koira on haudattuna"
Asiaa kierrellään ja kaarrellaan monissa yhteyksissä (eli nyt ei puhuta vain mopoilusta) ja
sitä koitetaan "selitellä" kovin niin itselle kuin muillekin
Homma pysyy yleensä jotenkin hanskassa ja ilman katastrofeja, jos ei samaan kuulaan ole siunaantunut
jatkuvasti pahenevan adrenaliiniriippuvuuden lisäksi hallitsemattoman impulsiivista käyttäytymistä.
Jos repussa pötköttää vielä edellisten lisäksi ylikorostunut kilpailuvietti, pommi on viritetty
Adrenaliinin kanssa tahtoo olla ihan sama ongelma "kohtuukäytön" suhteen kuin muillakin "humehilla"
Se onnistuu vain todella.... todella harvoilla jos on kerran päässyt kunnolla makuun ja sietokyky kohonnut.
Toisaalta.... Ei postimerkkeily ja homopallo ole ratkaisu asiaan.... vaikka nuo usein vedetäänkin
framille ja jonkinlaisina väistämättömina vaihtoehtoina.