• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nakupyöräilijän niskat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei kyllä koskaan niskat ole väsyny noilla katteettomilla pyörillä ajeluista(Oisko jotain 30tkm).

Ehkä jengillä menee niskat lukkoon ihan alitajuisesta lihasten pakko-jännittämisestä 'pakko pitää pää tässä asennossa' .

Tuulenvastus ei ainakaan niitä kipeytä.

Ehkä jengillä menee niskat lukkoon ihan alitajuisesta lihasten pakko-jännittämisestä 'pakko pitää pää tässä asennossa' .

Tuulenvastus ei ainakaan niitä kipeytä.
Samaa arvelen minä... toki se tuntuu "aivan gauuuuheelta" (Enskaimitaatio) kun tuuli riepottaa kypärää, mutta antaa riepottaa vaan, kyllä se pää hartioissa kiinni pysyy!
smile_org.gif
rentous on siis valttia!

Sellaista se on. Nakupyöriä ei ole tarkoitettu millekkään v***n kynäniskoille!
tounge.gif

Noh, leikki leikkinä. Eiköhän siihenkin ajan kanssa totu, kuten edellisissä viesteissäkin on todettu..

Mjooh. Ite ajellu z750:lla (jossa katetta siis ei ole käytännössä yhtään) tämän kesän ja eipä tuota niskaa kevään ekaa viikkoa lukuunottamatta oo saanu kipeäksi ainakaan ajamalla. No ehkä nuo pienet nopeustestit (suljetuilla alueilla valvotuissa olosuhteissa tottakai
smile_org.gif
saa aikaan sitten sen, että pää tuntuu repeävän irti. Mutta tämä siis >180kmh-vauhdeissa. Takana ei ole mitään treeniä, enemmänkin treenaamattomuutta, meikä kun on ollu vähän enemmän tuota sohvaperunatyyppiä. Kypäränä on Shoei XR-1000. Johtuuko sitten hyvästä kypärästä, en tiedä.

Olipa kerran yks kaveri joka treenas sellassen palomiehenkypärän näköisen kanssa niskaansa, siinä kypärässä oli päällä pystyssä putki, johon sai painolevyjä sekä lukon. Roomalaisessa tuolissa hän niskaansa treenaili, pyyheliinaa piti tukena siten että käsillä kummastakin päästä liinaa kiinni ja liina niskan puolelta tukemaan kaulaa. Taisi siinä käyttää hiukan toistakymmentä kiloa painoa, teki sellaisia viidenkymmenen toiston sarjoja hissukseen...

Tarinaa kuulin että joskus yllyttivät häntä roikkumaan "hirressä" minuutin, jonka vaivatta sitten tekikin, mutta taisi siinä kunttari menettää pari uutta asiakasta, kun näkivät yhden miehen roikkuvat kaulastaan remmillä rekistä ja aika iso porukka ympärillä kannustamassa...
biggrin.gif

Sekä katettuja että naku pyöriä omistaneena voin sanoa, että kaikkeen tottuu(niska vahvistuu?). Mutta kuten täällä jo jotkut sanoivat, niin parhaiten niskan puutumiseen auttoivat, ainakin mulla, kunnon kauluri ja ennen kaikkea uus aerodynamiikaltaan edellistä (NZI Magnun R)paljon parempi kypärä(X-Lite 901)! Väheni roimasti kuupan heiluminen puolelta toiselle ja sinne tänne! Nyt ei pitkäkään ajolenkki reilulla nopeudella ole ollenkaan niin rasittavaa. Myös ajonopeuden ja -asennon vaihtelu luonnollisesti auttaa niskan väsymiseen.

Mulla pyörän vaihto autto
biggrin.gif

Nykysellä ei oo niskat senkään vertaa kipeet kun edellisellä pyörällä, ja nyt ei puudu ahterikaan
sport05.gif

Kai toi tosiaan on tottumuskysymys. Omasta mielestä mulle ei oo tullu niska kipeeks nakupyörällä ajosta. Jos nopeus pysyy alle 180 km/h.

Kipeemmäks mulla tulee niska kyykyillä ajosta...ku tuntuu ettei niska taivu tarpeeks et näkis 50 m kauemmas etupyörästä :-)

Kai toi tosiaan on tottumuskysymys. Omasta mielestä mulle ei oo tullu niska kipeeks nakupyörällä ajosta. Jos nopeus pysyy alle 180 km/h.

Kipeemmäks mulla tulee niska kyykyillä ajosta...ku tuntuu ettei niska taivu tarpeeks et näkis 50 m kauemmas etupyörästä :-)
.. säälittävää ...
mää ajoin 370 km/t ..ilman kypärää ..ja polttelin tupakkia samalla ..eikä tullu yhtää niskat kipeeksi ...

Mikä se tuulisuoja on. Olen aina ajelullut avopotalla ja reiskoilla tai silmälaseilla (riitävän isot). Ekat 100 km kauhiata, mutta sitten muisti tuon 70-luvun satatuhatta Jytärillä. Kaikkeen tottuu.
Raesade on aika v-mäinen. Tarvii pysähtyä.
Mutta seuraava kypärä vois olla Roof. Oli kaikkea avosta umpeen, valitse sopivin. Tää ei ole mikään mainos, vaan ajeli koepotta päässä n. 28 km.
Uskomatonta se hiljaisuus Nolaniin verrattuna. Sentää kuulo on osittain viekä tallella. Korvatulpat???

Back