• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nakulla ajeluun lämmintä (nahka)takkia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja josku3
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nakulla ajeluun lämmintä (nahka)takkia

Tuntuu vieläkin palelevan vaikka kampetta on takin alla ihan suht paljonkin. Takkina toimii mulla Heldin Cosmo II jota voi kyllä pitää helteilläkin. Pirun kylmä se vaan on. Oisko kellään mitään vinkkiä kun erityisesti hauikset(tai niiden paikat) palelee. Joku lämmin mielummin nahkatakki ois kova sana. Vai pitäskö lämmitettäviä liivejä kokeilla?

itse olen laittanut kylmällä fleecen väliin, sellaisen metsästys fleecen. tai joskus mp asun välitakin. Kumpikin toimii. Fleece on vielä lämpimämpi, ja korkea kaulus.

Suomen kesä parhaimmillaan, kun porukka kyselee miten pärjätä kylmää vastaan pyörän selässä...

Ja jos ajelee nopeasti vaihtelevissa keleissä niin sähkö (kuulema) auttaa. Tai miksei se auttaisi myös tasaisesti kylmissä olosuhteissakin. Itsellä on moinen harkinnassa. Pitäisi löytää fleece tyyppinen asuste, puvun alle ei sovi pusakkatakki tai pussihousut.

Ennen kuin ostat uutta takkia niin kokeile vaikka tätä http://www.varusteleka.fi/fi/product/teesar-ecwcs-gen-iii-level-2-alusasu-musta/21032

Tämä väliasu on ollut tämän ajokauden käytössä eikä muuta kuin hyvää sanottavaa. Itse oon käyttänyt alusasun päällä. Todella lämmin ja melko ohut joten mahtuu hyvin takin alle. Korkea kaulus on myös todella loistava koska se tilkitsee just sen raon mistä yleensä puhaltaa niskaan. Oikeasti kylmällä olen toki käyttänyt lisäksi buffia tai kauluria. Ja sitten tietty toi Lekan hinta on aivan kohtuullinen tuotteen ominaisuuksiin ja laatuun nähden.

Mulla toimii hyvin winstopper alusasu takin alla.
Sitten vaan winstopperin alle paksumpaa aluasua jos kylmä vielä tuntuu...
Kun nollakelit yllättää niin kaapista löytyy vielä villapaita missä on windstopper kangas ulkopuolella = todella lämmin

en löytäny tota sähkötakkia motopörssistä. ootteko kokeillu kevlarhuppareita? lämmittääkö ne enempi ku normaalit? pitänee ainaki satsata kerrastoon. kiitos asiallisista vastauksista kaikille!

Niksipirkka.
Pari kertaa reissussa ollessa olen vetänyt jesaria hihojen kangaspalojen päälle estämään viimaa ja sadetta (takki kun on sinisen harmaa niin ei edes näy niin selvästi.), samoin kuin pahvia/paperia vetoketjun alle.:jpstyle:

Edit: Kuinka suuria takkeja teillä on, jos sinne mahtuu talvivaatteet alle?:paikallatuulee:

Harmi kun tuo sähkötakki on noin iso kun ois paikkakunnalta ollu. Itse oon s/xs-kokoo. Takkikin on melko tyköistuva joten hirveenä sinne ei fyllinkiä mahu. Itsellä käytössä ollut pitkähihainen t-paita+huppari takin alla alkukesän kolealla.

josku3 sanoi:
en löytäny tota sähkötakkia motopörssistä. ootteko kokeillu kevlarhuppareita? lämmittääkö ne enempi ku normaalit? pitänee ainaki satsata kerrastoon. kiitos asiallisista vastauksista kaikille!

Kevlarhuppareista ei kokemusta, mutta omassa käytössä olen todennut toimivaksi Halvarssonin hupparin. Tuon siis vedän nahkatakin päälle jos kylmä yllättää ja pärjänny sillä hyvin ihan nollakeleissä. Muutoin varustukseen kuuluu Icebreakerin merinovillainen aluspaita ja TCX:n ohut windstopper paita, nuo mahtuu sopivasti nahkojen alle ja niilläkin pärjää mainiosti vielä 10 asteen lämpötiloissa.

Sehän se on, että hyvin istuvan nahkatakin alle ei mahdu montaa fleecealusasua.
Minulla on normi nahkarotsi ja kylmiä kelejä varten sitten se kopio lentäjätakista.

Samaa mieltä edellisen vastaajan kanssa, pitää olla kaksi... Hyvän kelin ajorotsin alle ei sovi kuin pitkähihainen hikikerraston yläosa tai enintään windstopperi. Huonon kelin rotsin alle sopii huppari ja selkäsuojaliivi.

josku3 sanoi:
Tuntuu vieläkin palelevan vaikka kampetta on takin alla ihan suht paljonkin. Takkina toimii mulla Heldin Cosmo II jota voi kyllä pitää helteilläkin. Pirun kylmä se vaan on. Oisko kellään mitään vinkkiä kun erityisesti hauikset(tai niiden paikat) palelee. Joku lämmin mielummin nahkatakki ois kova sana. Vai pitäskö lämmitettäviä liivejä kokeilla?

Tuo Heldin Cosmo II on nimenomaan tarkoitettu lämpimille keleille. Siinä on käsittely, joka heijastaa auringon lämpösäteitä (infrapunaa) poispäin, jolloin takki on viileämpi kuin perusmusta nahka. Hyvä niin, mutta myyjän mukaa käsittely kuluu pois noin kolmessa vuodessa, jonka jälkeen sitä ei voi uusia kotikonstein. Voiko edes valmistaja uusia, sitä ei tarina kertonut. Sattaisi siis olla niin, että jopa ohuehko musta kudos takin päällä voisi antaa lämpimämmät oltavat. Kokeilkoon ken sellaisen omistaa, minä en, vaikka harkinnassa on ollutkin.

josku3 sanoi:

Semmonen Windstopperpaita alle missä on myös hihat weeässää. Esim. Rukka.

Back