• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Näkeminen sateella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja M58
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tosi hyvä myyntipuhevideo tuosta Raincoat aineesta.
Pikaisella etsimisellä löysin 5 "kosteus"pyyhkeen nippuja tuota Raincoat ihmeainetta. hinta oli tosin suolainen.
Saako tuota jostain esim pullona ja kohtuuhinnalla?

JeTi sanoi:
Juu tietty. Sama ku pesen visiirin nii irti vaan ja likoomaan mietoon saippuaveteen. Kuppi kahvia ja sit kaikki irtoo kevyesti pyyhkimällä.

Visiirihän on pestävä suunnilleen joka ajokerran jälkeen ulkopinnalta, niin kuin itse asiassa koko kypäräkin joka toisen ajokerran jälkeen, jos aikoo pitää siedettävässä kunnossa. No, en mie tuon takia visiiriä irrota.

Raincoatia tosiaan saa Varustelekasta 20 eurolla. Toki sitä voi pitää hinnakkaana, mutta jos/kun pullo riittää koko kaudeksi, niin paljonko sille tulee taas hintaa per kilometri...

Niissä pienissä pussukoissa on ymmärtääkseni samaa ainetta laimentamattomana. Levittäminen on työläämpää ja sitten pitää olla tarkkana, että pussin sulkee kunnolla käytön jälkeen, jotta sisältö ei pääse kuivumaan - ei tuota nimittäin paljoa yhteen käsittelykertaan kulu. Suihkepullosta taisi mennä 6-8 suihkausta yhteen käsittelykertaan.

Mä oon ollut enempi ku tyytyväinen Shoein pin-lockeihin enkä oo kaivannu lisäsuojaa. Ne kun laittaa kunnolla kiinni visiiriin niin että se silikoniraita on kunnolla kii ympäriinsä niin ainakin mulla toimii, etenkin XR-1100 jossa se pinlock täyttää koko näköaukon.

Mä ajelen vain tummalla visiirillä, myös sateella, ja oon ottanu semmosen asenteen että jos sataa ja pisarat tai muiden ajoneuvojen roiskeet häirittee niin pyyhin reteesti vaan hanskalla. Se saattaa naarmuttaa kyllä visiiriä josta syystä mulla menee niitä neljä-viis vuodessa eli yks kestää keskimäärin 7-10tkm. Ei välttis kestävin mahollinen ratkaisu, mutta ikuna ei oo ollu näkemisongelmii :paikallatuulee: Tosin tän ketjun perusteella saatanpa koklaa sitä ulkopinnalle laitettavaa ainetta, olikse nyt Raincoat nimeltään.

Vahaa visiiri ulkoota. Tämän jälkeen riittää kun käännät pään molemmille sivuille kerran niin lähtee pisarat pois.

shyhander sanoi:
Pin-Lock -sisävisiiri taitaa olla paras huurteen estäjä (jos ei ehkä sähkölämmitteistä visiiriä lasketa). Visiirin ulkopuolelle taas Turtle waxin 5 Sateesta -käsittely auttaa jonki verran tekemällä pisaroita hylkivän pinnan visiiriin.

Muistan jostain lukeneeni että tuo 5 sateesta ei olis turvallista käyttää muovivisiiriin kun se kovettaa sitä ja voi aiheuttaa sen pirstaloitumisen onnettomuustilanteessa. Liekö kuvittelen vai luinkohan jostain tämän todella.....:dunno:

Ande749 sanoi:
Ja tiskiaineella voi estää sisäpuolen huurtumisen.
Olisikohan tiskiaine toiminut tänä aamuna, kun lämpötila oli tuossa yhden asteen tietämillä? Fogtech piti visiirin huurtumattomana.

Pinlock toimisi vielä paremmin, mutta kun oma on mennyt niin naarmuille, että vastavaloon ajaminen on myrkkyä. Uusi versio on tilauksessa, mutta kyllä pystyisin ajamaan pelkästään tuon Fogtechinkin avulla. Ilman pinlockia tai Fogtechiä - tuskin.

hp10a10 sanoi:
Muistan jostain lukeneeni että tuo 5 sateesta ei olis turvallista käyttää muovivisiiriin kun se kovettaa sitä ja voi aiheuttaa sen pirstaloitumisen onnettomuustilanteessa. Liekö kuvittelen vai luinkohan jostain tämän todella.....:dunno:

En ole kyllä kyseisestä aineesta varma, mutta kyllähän ne monissa liikkeissä painottavat sitä kun menee kysymään, että visiiriin ei saisi käyttää oikein mitään aineita. Koska ne saattavat vaikuttaa juuri tuolla tapaa kun tuossa mainitsitkin.

Ainakin täällä Seinäjoella missä päin asustelen niin jossain vaiheessa kun liikkeissä satuin käymään niin kyselin tällaisia huurteenesto aineita visiiriin ja vastaus oli joka paikassa se, että ei sellaisia ole olemassakaan eikä kannata mitään tököttejä visiiriin laittaakkaan, että jos jotain pitää käyttää niin perus saippuavettä sitten vain.

Että empä itse ainakaan helpolla käyttäisi kun todella muoviin tarkoitettua ainetta.

villho sanoi:
Olisikohan tiskiaine toiminut tänä aamuna, kun lämpötila oli tuossa yhden asteen tietämillä? Fogtech piti visiirin huurtumattomana.

Kyllä luultavasti olisi. Kokeilemalla selviää eikä maksa liikoja.

Elikkäs elikkäs..
1)Pestään visiiri
2)Kuivataan huolella
3)Pyyhitään sisäpinta fairyllä
4)Pyyhitään paperilla fairyt pois

ja avot visiiri ei huurru? :peukutpystyyn: :dunno:

shyhander sanoi:
Tuskin olis Pin-Lockia kehitetty, jos olis tohon huurtuminen loppunu...

Jep, ja 50£ toimitusaikoineen päivineen ei toimi tänään. Itselläni tota huuruhaittaa ei ole ku sateella pysähtyessä, niin en kyllä viitti upottaa tommosia summia pinlokkiin. :right:

Jo jos pitää heti saada jotain, niin fairit kannattaa kokeilla. Syksymmällä ja keväämmällä kun käyttää windstopper-kauluria, niin se lisää mulla huurtumisherkkyyttä melkosesti ja mitään tuuletuksia ei oikein viitti pitää päällä.

Back