Ajelin useamman vuoden 90-luvun alussa 250-kuutioisella Hondan CB250RS:llä, enkä isompaa silloin edes kaivannut. Siinä oli 26 heppaa (Ninjassa muistaakseni on 33) ja melkein 130 km/h se kulki kun makasi tankin päällä. Reilun 200 kilsan taipaleita sillä enimmillään ajoin eikä motareilla ajokaan mitenkään vastenmielistä ollut muuten kuin nakupyörämäisen ajoviiman kannalta, pirun kevyt (jotain luokkaa päälle 130 kiloa, yksipyttyinen kun oli) ja näppärä, bensapihikin eli normaalikulutus 3.3 l/100km. Ja luotettava tietenkin. Se oli 80-luvun alun malli ja tuota vastaavat sitten välillä hävisivät markkinoilta tykkänään. Kun kuulemma aloittelijalle pitää olla se 600 - 1000 -kuutioinen ...
No nyt tuo pikkuninja on juuri oikeaan rakoon iskenyt, saanut hyviä arvosteluja ja Bikessä taidettiin valehdella sen kulkevan peräti 170km/h, minkä nyt luulisi vasta-alkajalle riittävän. Ja kevyt pyörä kyllä noilla vähilläkin hepoilla päihittää kiihtyvyydessä melkein mitkä perheautot tahansa, niin se mun CB250:kin teki vuosia sitten. Ja luultavasti ylläpitokustannukset on kohtuuedulliset eikä renkaitakaan polteta isompien tahtiin.
--------------
Niin ja minä veikkaan tuon pienen Ninjan säilyttävän arvonsa hyvin, koska tietääkseni sitä ei ole maahan tuotu kuin pieniä eriä; vaikka vain yksi prosentti suomen motoristeista harkitsisi moista pyörää niin parituhatta olisi sekin määrä ;-)
No nyt tuo pikkuninja on juuri oikeaan rakoon iskenyt, saanut hyviä arvosteluja ja Bikessä taidettiin valehdella sen kulkevan peräti 170km/h, minkä nyt luulisi vasta-alkajalle riittävän. Ja kevyt pyörä kyllä noilla vähilläkin hepoilla päihittää kiihtyvyydessä melkein mitkä perheautot tahansa, niin se mun CB250:kin teki vuosia sitten. Ja luultavasti ylläpitokustannukset on kohtuuedulliset eikä renkaitakaan polteta isompien tahtiin.
--------------
Niin ja minä veikkaan tuon pienen Ninjan säilyttävän arvonsa hyvin, koska tietääkseni sitä ei ole maahan tuotu kuin pieniä eriä; vaikka vain yksi prosentti suomen motoristeista harkitsisi moista pyörää niin parituhatta olisi sekin määrä ;-)