Yritä pitää järki mukana vaikka vaikeaa se tulee olemaan. Kuten jo todettu, ainakin käytetyn ostamisessa joku pro mukaan. Ota etukäteen selvää malleista ja merkeistä, lue se täälläkin monesti mainittu Ajamisen nautinto, kysele ja katsele.
Samaa mieltä. Tunteet mopoa valitessa usein vie voiton järjestä. Itselleni kävi aikoinaan niin, että oli aivan mieletön mopokuume iskenyt ja pyörä piti saada. Löysin aika pian aivan mielettömän ihanan värisen ja näköisen Cebarin. Mun pro-kaveri katsoi ja sanoi, ettei ehkä ostais tätä - ei näyttänyt niin varmalta. Mutta siinä vaiheessa mä jo näin itseni sen selässä ja olin ihan myyty.
Niin sitten ajelin pari viikkoa ja olin onneni kukkuloilla, kunnes kone yhtäkkiä laukes ja tää mun pro-kaveri etsi vikaa, korjas, etsi vikaa ja korjas muutaman viikon ajan. Tuli kyllä kuntoon ja kilsoja kertyi sen jälkeen, mutta paljonkohan olis ollut lasku teetättää korjaus liikkeessä.
Minullakin on "lahja A", skootterilla aloitin ja sitten hyppäsin 1100 Gixuun. Vaikka minulla se (luojan kiitos) onnistuikin, en suosittele. Autokoulussa pari tuntia ei taatusti ole haitaksi.
Pyöräksi suosittelisin vaikka pikku customia (miksei isompikin, jos tuntee hallitsevansa). Se on matala - jalat yltää maahan ja helpompi hallita, ei keuli eikä tule hurjasteltua. Jos kyykympää, niin 500 ER tai jos hiukan ärrämpää, niin 600 Cebari.
Koeaja, kysele, kuuntele itseäsi.
Onnea pyörän etsintään!