• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nainen maksaa Ifin moottoripyörävakuutuksesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HiTec
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pohjolalla autovakuutukset on naisille halvempia, ainakin mitä joskus kattelin... Että turha näistä on vikistä kyllä ne tietää!
biggrin.gif

Autokoululähteestä kuulin että tytöt kaataa pyörän useammin... Ja näissä mopohommissa henkilövahingot ovat tunnetusti se maksuja korottava tekijä.

Mutta toisaalta pojat taasen pääsevät useammin hengestään (mutua).

Eli onko henki sairaalaa halvempi...

IF ei kyllä pärjännyt tarjoskilpailussa, kun hain pyörään vakuutusta, 6v. tuli auton kaskosta maksettua suht suolaista hintaa
033102ass_1_prv.gif

Mulle ne Ifiltä sanoi, että naisten hoitokorvaukset on suuremmat kuin miesten, kun kertoivat hinnoittelusta. Just juu. Muutenkin tosi kallis ja huonot edut
033102ass_1_prv.gif
..

Moottori-lehden mukaan vakuutusyhtiö Ifin vakuutus- ja korvaustilastoista tekemät analyysit kertovat, että naispuolinen moottoripyöräilijä on vakuutusyhtiölle "vaarallisempi" kuin miespuolinen. Siksi nainen myös maksaa miestä enemmän.

Hänen mukaansa Ifin tietokanta moottoripyöräturmista on niin laaja, että sen perusteella miehet ja naiset voidaan sijoittaa "eri maksuluokkiin".
[/QUOTE]
Hieman hataralta vaikuttaa. Taitaapi olla kyseessä taasen olla vakuutusmaksujen keräysyhtiön pohjaton ahneus.

Muistakaappa kuinka eräs meidän etujärjestö on tehnyt työtä tämän asian eteen.

Jos tuota lokiikkaa noudattaa niin löytyyhän vastaavati käyttäjäryhmiä joillekka sattuu huomattavasti keskimääräistä vähemmän vahinkoja. Tätä ei kuintenkaan huomioida vakuutusmaksuissa.

Onneksi vakuutusyhtiön valinta on vielä vapaaehtoista, eli olisiko syytä äänestää jaloillaan.

Valitettavasti kuluttajat ollaan opetettu niin nöyriksi, jotta maksamme kaiken mukisematta.

Moniko vaihtaa tuon perusteella yhtiötä?
Mä ainaski jos ois vain asiointia tuolla.

Olisi aika merkittävä etu jos esim. kaikki orggilaiset keskittäisivät vakuutuksensa johonkin tiettyyn yhtiöön kilpailutuksen jälkeen.

Tuppervaari puhuu asiaa,
siitä tulisi melkoinen vipuvarsi jos neuvoteltaisiin vakuutus orgin jäsenille.
Luulen että vakuutusyhtiössäkin oltaisiin kiinnostuneita ottamaan kerralla iso kasa uusia asiakkaita.
Heidän pitäsi ajatella mahdollisuuttaa myydä uusille myös muut vakuutukset, siinä heidän kiinnostuksensa pitkässä juoksussa.

Voisimme tehdä kilpailutuksen esim. muutaman vuoden välein? Ja uusia asiakkaita heille tippuisi tasaseen tahtiin.

Näiden lausuntojen perusteella uskallan sanoa notta, IF on rosvolinjalla vakuutusten suhteen. Itse vaihdoin Pohjolaan (oneksi), jo 1,5 vuotta sitten.
Tässä ajassa olen säästänyt pelkästään mopon vakuutusmaksuissa 1200eur. Miettikäpä sitä!
kaboom.gif

Juuri sain if:stä uuden ympärivuotisen vak. Ja ainakin minulle hinta oli kohdallaan. Ja tämä siis tapahtui tällä viikolla!!

JOS yhtiö on kyllä ihan pihalla hintoineen muutenkin. Vaihdoin sieltä pois jo aiemmin, kun olisivat halunneet 3K€ enemmän maksua vuodessa !!! Siis samaan mopoon ja samoilla bonareilla
veryangry.gif

Onneksi on muitakin yhtiöitä joten arvon neidot... ostakaa vakuutuksenne Teitä palvelevasta yhtiöstä.

Hieman hataralta vaikuttaa. Taitaapi olla kyseessä taasen olla vakuutusmaksujen keräysyhtiön pohjaton ahneus.

Jos tuota lokiikkaa noudattaa niin löytyyhän vastaavati käyttäjäryhmiä joillekka sattuu huomattavasti keskimääräistä vähemmän vahinkoja. Tätä ei kuintenkaan huomioida vakuutusmaksuissa.

Olisi aika merkittävä etu jos esim. kaikki orggilaiset keskittäisivät vakuutuksensa johonkin tiettyyn yhtiöön kilpailutuksen jälkeen.
Aika hataralla pohjalla tuokin kritiikki on...

Vakuutustoimintahan on periaatteessa vain todennäköisyyslaskentaa ja sen pohjalta riskin tasaamista riittävän suuressa joukossa, joten miksi tuo ei voisi olla maksun määräämisen perusteena yhtä hyvin kuin esim kuljettajan ikä.

Kerhojen kaskoissahan noudatetaan juuri tuota logiikkaa eli porukalla saattaa olla pienempi vahinkosuhde.Org:ista en olisi niinkään varma tulisiko tälle porukalle kauhean edullista tarjousta
biggrin.gif

Jumanauta!
Siellä Ifillä on asioista päättämässä joku pienim*nainen äijäke, joka ei ole vaimoltaan saanut lupaa ostaa motskaria. Ja on vielä tietysti sitä mieltä että naiset pysyköön kotona lapsia hoitamassa ja siivoamassa, ei niitä liikenteeseen kannata laskea, varsinkaan kaksipyöräisillä.

Toisaalta, näin kökkömatikkaa käyttäen:
Moottoripyöräileviä naisia on aikas paljon vähemmän kuin moottoripyöräileviä miehiä. Eli jos leikitään, että naisia on kymmenen ja miehiä sata, ja sitten sattuu kaksi onnettomuutta naisille ja kaksi miehille. Eli tällöin onnettomuusriskit ovat naisilla 20 % ja miehillä 2 %.
Tietäisi vaan millaista matikkaa ne vakuutusyhtiössä käyttää...
Tyyliin 1+1=3.
Jeps. Samaan hengenvetoon haastetaan ne ikärasismista oikeuteen kun hinnoittelevat eri kastiin alle kolmekymppiset ja yli kolmekymppiset. Eiköhän ne (todellakin ehkä) perustu joihinkin lukuihin eikä niistä kannata herneillä vaan vaihtaa yhtiötä.

Täh... Ei täsä kukaan ole maksajasta nyt puhunut... Kyllä vaan mun tuttavapiirissä hyvinkin monella mies maksaa laskut, vaikka ne tulis vaimokkeen nimissä.
Se on se miehen osa  
nixweiss.gif
mutta siihen on vaan pakko tottua  
veryangry.gif

niinno, joillain perheillä sillä maksajalla on kai jotain väliä, luulisin että monilla, kuten meillä, laskut maksetaan ja loput käytetään elämiseen,...oli laskussa kenen nimi hyvänsä,..mutta kai niitä" miehen rahoilla" eläviä vaimojakin on???
tasan ei käy onnen lahjat, meillä laskut on yhteisiä
buttrock.gif

Täh... Ei täsä kukaan ole maksajasta nyt puhunut... Kyllä vaan mun tuttavapiirissä hyvinkin monella mies maksaa laskut, vaikka ne tulis vaimokkeen nimissä.
Se on se miehen osa  
nixweiss.gif
veryangry.gif
Soon se koiran osa... Aasina ja sikana  
tounge.gif
Ja tässä meillä on Viisas Lehmä
tounge.gif
Mikäs lehmä mä sulle olen? Voit painaa tervan kanssa päähäs, että julkisesti et minua nimittele. Et sinä, eikä kukaan muukaan.

Kyllä friidut useimmiten tsörää fiudella ja prätkällä samalla tavalla. Kamalaa tsiigattavaa kanteissa on se hyvä että vakkarifirma on hiffannu sen ja hei, sitävarten me kundit tsörataan ja kanttaillaan ett saadaan sussut peesiin ja himaan. Eix jeh.
wink.gif

Se on se miehen osa
nixweiss.gif
veryangry.gif
Soon se koiran osa... Aasina ja sikana
tounge.gif
Ja tässä meillä on Viisas Lehmä
tounge.gif
Mikäs lehmä mä sulle olen? Voit painaa tervan kanssa päähäs, että julkisesti et minua nimittele. Et sinä, eikä kukaan muukaan.
Ei saa tapella!
baaa.gif

Mää taas pidän vaimonkin pyörät mun nimissä kun olen nuorempi..
tounge.gif

Oli muistaakseni +2% sitten kun ikä napsahtaa yli 35v. (kalkkis-raja). Ei vaan, helpompi noiden bonusten kanssa pelailla kun on omissa nimissä kaikki.

Autoista taas kaksi on vaimon nimissä.. jopa se, jolla välillä ajelen itsekin.. Kivempi karauttaa toisen autolla kottaraispöntön ohi sasi-naamari päässä kuola poskella.  
biggrin.gif
Joo, mut jos sut ja vaimo laitettais if,riskilaboraratorioon, ni sähän et osais ajaa olenkaa.  
biggrin.gif
Onn tuota ihvin riskiluokittelua ihmelly muutenki tunnustais vähän oudolta

Hei! Se on varmaa, että vakuutusyhtiöt tekevät aina voittoa. Mitä enemmän niitä kusetetaan sitä enemmän rehellisiä vakuuttajia kusetetaan. Jos mopo ei pysy käsissä, niin kuka sen maksaa? Akka ,Äijä, pappa eller hur? - ihan sama. Jos pitäisitte mopot aisoissa ja veljenne nuhteessa, niin KIITOS!

Aika hataralla pohjalla tuokin kritiikki on...

Vakuutustoimintahan on periaatteessa vain todennäköisyyslaskentaa ja sen pohjalta riskin tasaamista riittävän suuressa joukossa, joten miksi tuo ei voisi olla maksun määräämisen perusteena yhtä hyvin kuin esim kuljettajan ikä.

Kerhojen kaskoissahan noudatetaan juuri tuota logiikkaa eli porukalla saattaa olla pienempi vahinkosuhde.Org:ista en olisi niinkään varma tulisiko tälle porukalle kauhean edullista tarjousta
biggrin.gif
mun mielestä tässä ei todellakaan ole mitään ihmeellistä, tosin kuulun siihen ihmisryhmään joka ei heti ajattele joutuvansa ryöstetyksi jos sattuu joku hinta vähän nousemaan. onhan vakuutusmaksuja alennettu mm:
paikkakunnan mukaan, Onko Oikein että pk:ssa maksavat enemmän kun lapissa, kunnallispolitikot hoi!
ikä perusteisesti, ikä rasismia prkl!
nyt sukupuolen mukaan, ja jo on joku feministi jonka paikka ei ole tullut kotona selväksi huutamassa tasaarvovaltuutettua paikalle korjaamaan tätä vääryyttä.

Vakuutusyhtiöt ovat laskeneet riskin tilastoidensa perusteella ja sillä selvä... miehethän tässä maksavat nyt sitten vähemmän
biggrin.gif

ps: miehen nimittäminen aasiksi tai siaksi ei ole yhtään sen vähemmän loukkaavaa kuin naisen lehmäksi, tosin tilannetta muuttaa se että kyseessä oli oma mies, jolle nyt tietysti saa sanoa aivan mitä lystää...
kaboom.gif

Back