• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

NAHKAVARUSTEIDEN SYYSHUOLTO

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Satulasaippua ja valjasrasva!
Tarkoitettu nimenomaan nahkavarusteiden puhdistukseen ja suojaukseen. Käy niin asun, laukkujen kuin kenkien huoltoon. Puhdasta tulee taatusti ja käyttöikä pitenee huomattavasti. Vuosien kokemus hevospuolelta on vakuuttanut. Esim. Tampereelta tuotteita löytyy Ratsutarvikkeesta (Tallipiha).

Tuosta ulkopuolisesta putsauksesta on keskusteltu täällä iät ja ajat mutta miten sisäpuoli? Siellä kun on sellainen reikäkangas nahkatakin ja ihonahan välissä, johon en ainakaan minä laittaisi mitään valjasrasvoja.

Eli miten/millä puhdistat sisäpuolelta nahkatakin?

Tuosta ulkopuolisesta putsauksesta on keskusteltu täällä iät ja ajat mutta miten sisäpuoli? Siellä kun on sellainen reikäkangas nahkatakin ja ihonahan välissä, johon en ainakaan minä laittaisi mitään valjasrasvoja.

Eli miten/millä puhdistat sisäpuolelta nahkatakin?

Kun siellä on kesällä Rukka RVP Technica aluskalsari alla niin ei ite puku hikisty niin paljoa.
Niin kesäheltelläkin on tullut tuollaista pidettyä nahkapuvun alla, se on hengittävää polypropyleeniä niin ei kuumenna oloa juuri ollenkaan.

Tosin joskushan se pitäisi puku sisältäkin pestä, eka kausi nahkavermeissä vasta takana, eikä vielä sisäpesua tehty. Joten vinkkejä kaivataan...

25-30 v wanhan tavallisen nahkatakin otin pari vuotta sitten käyttöön, kun se oli 80-luvulta asti ollut isäukon verstaan tupakinkatkusessa ympäristössä.

No pesin käsin sisältä ja päältä kahteen kertaan nestemäisellä mäntysuovalla, nahkaan pistin intin mustaa kenkäplankkia ja myöhemmin vielä valjasrasvaa
idea3.gif

Ei haise enää tupaakki. Mutta en mä tuota ajokamoille tekisi ellei ne haise niin pahalle, ettei viitti niitä niskaansa enää vetää...
tounge.gif

Back