+ 1Gore-Tex/muut kalvopuvut toimivat monipuolisemmin. Nahkaa käytän vain kaupungilla ja lyhyillä matkoilla. Mieltymys valinta mun mielestä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
+ 1Gore-Tex/muut kalvopuvut toimivat monipuolisemmin. Nahkaa käytän vain kaupungilla ja lyhyillä matkoilla. Mieltymys valinta mun mielestä.
Waltsu407 on varmaan ihan oikeassa.Hanki aloittelijana ensin Gore... Sit myöhemmin tulee kumminkin hankittua se nahkatakki...Ja syy...................??? Se vaan on elämänkiertokulku.
Niin ja nahkatakki toimii terassilla paremmin.......Miksi? Tiedät vastauksen sitten kun hankit.
![]()
Itsellä 2-osainen nahkapuku jos lämpötila välillä 0-35C, eli ainatuossa käytettyjen osastolla löytys pari varteen otettavaa nahka viittaa olisi varakin niihinmitenkäs sitten minkälainen ja minkä hintainen on tuo kalvopuku vai mikä se nyt oli nahkatakin päälle?![]()
Tuo on totta, mutta siinäkin on omat puolensa jos kalvo on vuorimateriaalissa:Jos oikein hyvän puvun haluaa, niin hankkii sellaisen jossa goretex on laminoitu siihen päällikankaaseen kiinni. Silloin se ei vety, eikä tarvitse edes sitä sadepukua riisua pysähdyksissä. Puku kastuu saman verran kuin sadepuku (vain pinta), mutta hengittää. Veden voi ravistaa kankaan pinnalta. Perus tixtex on sellainen märkä loimi sateen jälkeen, vaikkei vesi iholle saakka tulekaan.
Niimpä... Ei tällaisille miehenkokoisille oikeen ole nahkoja tarjolla. Tai sitten ne on sellaisia makkarankuoria, ettei niitä voi nauramatta katsoa. Tixtexillä mennään: itsellä on kahdet gorehousut ja 2 goretakkia. Toinen takki on lähikruisinkiin jolloin saatan heittä urbancamo-dragin' jeansit niiden kaveriksi ja toista settiä käytän pitemmillä lenkeillä selkäsuojan kera. Kaks asua on siitä hyvä, että voi toisen jättää kuivumaan jos se on kastunut aiemman illan ajeluissa. Sadehan ei mun ajeluita estä...Asiaa sivuten...
Mites tuo nahka-asutarjonta... Onko siellä tällaisille hyvin muodostuneille... siis lähinnä hyljettä muistuttaville kavereille nahkoja tarjolla...![]()
Gorella on menty tähän asti, kun ajatus nahkojen vetämisestä tän kropan päälle aiheuttaa lähinnä suhteelisen leveitä hymyjä![]()
Jostain syystä Juutana tossa mainitsee käyttävänsä kahta gorepukua, toisen voi jättää kuivumaan jos se on sateessa kastunut... Eli jonkinlainen ongelma se vettyminen kuitenkin on. Onko haitaksi saakka, riippunee monista asioista. Useamman päivän matkalla se VOI olla ongelma, kun todnäk ei ole kuin se yksi puku mukana. Ja päiväseltäänkin. Muistan kerran kun työkaveri ajeli aamulla Rukan normipuvussa Jyväskylästä Mikkeliin, oli siellä muutaman tunnin töissä ja palasi takaisin. Mennessä satoi. Sanoi olleen todella kylmä reissu takaisin, kun piti vetää se lähes vettä tippuva kampe päälle.No, kokemuksesta voin sanoa ainakin Rukkan APR AirVisionista, että en ole kokenut kylmyysongelmia sateella, eikä vettyminenkään (ja siitä kuivuminen) ole ollut ongelma. Outlast-materiaali tietenkin auttaa lämmönsäätelyssä eikä neulottu Cordura taida vettyä yhtä paljon kuin tavallinen kangas. En tosin ole heittänyt tuolla mitään 10 tunnin reissua jatkuvassa sateessa, joten siltä osin en osaa kommentoida, mutta tyytyväinen on ollut toistaiseksi.
Itse ajan sateessa niin vähän, että otan sen lepattamisen mielummin vastaan kuin ajan joka ajon goret päällä. Varsinkin tilanteessa nahkatakki vs. goretakki mä en edes harkitse gorea, jos keli muuten passaa nahkalle.No tuo yhdistelmä se vasta lepattaa jos mikä. Coret ei lepata jos (kun) ostaa sopivan kokoiset. Eli ehdottomasti Coretexit, niillä pärjää kelissä kuin kelissä.sanoi:Nahka on mukavampi pitää päällä - jämäkämpi eikä lepata missään vaiheessa, jos et osta hemmetin isoa takkia. Sadetta pitää hieman, joten jos sateen uhkaa on ilmassa pitäisi erillinen sadeasuste olla mukana.