• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nahkatakki-tekstiilihousut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sarkka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
saha Lahti
Hei,
kommentoikaapas omia mielipiteitänne.
Itse jo yhdistin nahkatakkiin kangashousut (itseasiassa kahdetkin, tilanteen mukaan mustana tai kirjavana)

158_Mandan-90_005.jpg

150_Lizard-10_003.jpg

Eli, onko tuo mielestänne räikeä tyylirike?
Eli käyttää ns. käyttöasuna pyöräillessä nahkan ja tekstiilin yhdistelmää. Ne käyvät toisiinsa vetskarilla kiinni. Tosin ei mahdottoman kestävällä tekniikalla. Idea on, että esim. kaupunkiin työasioille pistäytyessäkin tulisi vedettyä suojalliset ajovarusteet.

Itselleni ei jotenkin oikein tunnu hyvältä mennä työpalaveriin esim. yksiosaisessa nahkapuvussa.

Ei se mikään tyylirike ole. Pääasia on että kamat suojaa, jos jotain sattuu. Sitten vielä, jos halutaan näyttää hyvälle, niin riittää, että ajokamat sopii keskenään yhteen ja ovat tyylikkäät. Takin ja housujen materiaaleilla ei ole väliä, vaan sillä miltä kokonaisuus näyttää.
thumbs-up.gif

* Sitten vielä, jos halutaan näyttää hyvälle, niin riittää, että ajokamat sopii keskenään yhteen ja ovat tyylikkäät. Takin ja housujen materiaaleilla ei ole väliä, vaan sillä miltä kokonaisuus näyttää. *
Itseasiassa mulle kävi niin, että ne ei näytä ihan niin hyvältä kuin olisin halunnut, mutta ruumiinrakenteeni takia (hartiat on olemassa, erittäin pitkät kädet ja kohtuupieni kaljamaha) jouduin itseasiassa valitsemaan sittenkin toimivuuden ja hyvän näön väliltä - toimivuus voitti.

Kaupan päälle tuli muuten nahkatakki, joka pitää vettä!

Ei se mikään tyylirike ole, jokainen pistää päällensä mitä haluaa. Toiset pukee toisinpäin, alaosa nahkaa, yläosa tekstiiliä. Pääasia olisi tosiaankin se, että suojaisi tarpeeksi. Itsellä nahkatakki ja kyseisen merkkiset pökät -yhdistelmä ja tykkään.

Mä käytän aina nimenomaan nahkatakki ja tekstiilihousu -yhdistelmää. Nahkatakki on kivempi kuin tekstiili mutta nahkahousuista en oikein tykkää. Eikä ole tullut mieleenkään että se olisi joku tyylirike. Käytän siviilissäkin todella usein nahkatakkia mutta yksiäkään nahkahousuja en omista.

Ei ole mielestäni tyylirike. Siltikään en tekstiiliä ja nahkaa yhdistele, koska omistan sekä Rukan tekstiilit että Halvarssonin nahat. Ajossa en ole huomannut mitään hengittävyyseroja. Tauolla nahka on kyllä mukavampi, ainakin lämpimällä säällä.
Se kai lienee kaikille jo selvä, että nahka suojaa paremmin asfaltti-ihottumalta...

oon etsiny tollasii housuja mistä kuva! kenen tekemät ja kuka jälleen myyjä? tosi hyvän näköiset. ostan ku saan tietoa.
smile_org.gif
Nuo Camohousut on merkkiä Lindstrands ja malli on Lizard

Housut on irroitettavalla kalvolla, ja irroitettavilla lahkeilla->Shortsit. On ilmastoinnit ja suojille paikat.

Itse kävin kokeilemassa lauttasaaren(?) bikeworldissa ja aion kenties moiset housut hankkia. Olivat ihan mukavat ja laadukkaan tuntuiset. PItää käydä seuraavan kerran kenties hakemassa kun helsinkiin päin tulen...

....PS. Ei ollut maksettu mainos, mutta voitte ottaa mainoksen huomioon hyvityksenä housujen hinnassa
idea3.gif

tosi siistit pöksyt muistatko hintaa "edes suunnilleen"
Itse sain juuri tekstiviestinviestin, että tilaamani housut ovat saapuneet...

Siis tuoillaiset Lizardit, mustana, suojilla ja lyhennettynä valmiiksi. Peruspöksyillä hintaa 170€, suojat noin 30€. Kun tinkaa niin saa varmaan suojat kaupan päälle...

EDIT: Niin ja siis tulevat olemaan käytössä "messulöydön", MP-ASU:n nahkatakin kanssa...

Tomi

Olisi sellainen mielikuva, että omistani maksoin 150€, ilman suojia. Suojat on vieläkin ostamatta kun ei niitä silloin ollut eikä ollut tullut kun toistamiseen kävin. Muutenkin kesällä housuja oli hankala saada ja kokoja oli enää muutamia jäljellä. Täytyis käydä suojat investoimassa ennen kesää jottei taas jää ilman.

Ja toi kysyjän linkittämä takki näyttää vieläkin "hotimmalta" yhdessä näitten housujen kanssa: http://www.jofama.se/resources/360_lizard_90.jpg

Sama punainen rantu on sekä takin että housujen kankaassa.

(sori kun tää ei osaa linkittää)  
blush.gif
Jo vain juuri mainitsemasi housut olinkin tilannut.
biggrin.gif

Kiitos siitä mp-näyttelyn Jofaman osaston esittelijän ammattitaidolle.

Kuvaltapa hyvinkin ne kävin sitten noutamassa.
Kiitos yrittäjän ystävällisestä palvelusta!

Tuli sitten tosiaan samalla ostettua Halvarssonsin Cobra -housut kevään ja syksyn kylmiin keleihin.

Tuon takin lämpimyys epäilyttää kovasti keväälle/syksylle.
Vaikkakin olen nyt kulkenut koko ajan se päällä. Täytyy fiilistellä kun ei ajamaan pääse ihan vielä.
062802moto_prv.gif

Back